|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvilke dress(er)?
Han har brukt fjorårets bukse hjemme i helgene, men her har det ikke vært så veldig mye snø. PÅ skolen bruker han ikke den han har hengende.
|
|
|
|
#42 |
|
Drømmer
|
Her tar vi den kampen, men nå leker de mye i snøen eller spiller fotball og blir våte om de ikke har på utebukse. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Tittel og tittel....
|
Det gjør ikke min, og derfor ser jeg ikke noen grunn til å ta den kampen. Men hadde han vært våt hver enda dag, så hadde jeg personlig gått i alle friminutt og fått på han utebukse. Jeg kommer veldig sannsynlig til å måtte ta den kampen med lillebror, han er en helt annen type.
|
|
|
|
#44 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilke dress(er)?Jeg lar eldstemann styre utebuksebruken selv. Han må tross alt lære å ta ansvar for å kle seg skikkelig selv, og gjøre vurderinger av vær, vind og føreforhold. Foreløpig i vinter har han gjort et par-tre grove feilvurderinger, hvorpå jeg påpeker at det er idioti å komme søkkvåt hjem når man har utebukse godt tilgjengelig. Og så har vi også flere dager der jeg kunne tenke meg å insistere på at han tar på utebuksen, og det har vist seg at det ville vært unødvendig. Han dør jo ikke av å bli våt nå og da, men jeg hadde seriøst dødd om jeg skulle løpt etter ham med utebukse hver gang jeg anså den nødvendig.
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke dress(er)?Lar også eldste styre selv. Hun har noen ganger med seg bukse, andre ganger ikke.
|
|
|
#46 |
|
Tittel og tittel....
|
Jepp, sånn tenker jeg også. Jeg kan i teorien møte opp før hvert friminutt for å tvinge på han utebukse, men jeg gjør det selvsagt ikke, det skal ikke være flaut å ha mamma på skolen.
|
|
|
|
#47 |
|
I mål
|
Sv: Hvilke dress(er)?Jeg lar også eldste styre selv, men det er jo lett når han velger utebukse. Jeg er generelt fascinert over hvor lite klær en del av kompisene velger, og så lite får han ikke alltid velge. Det er jeg som må være hjemme med ham om han blir syk. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Sv: Hvilke dress(er)?Min eldste bor i ullundertøy og liker å være varm og god. Over det har hun vanlig bukse og hettegenser. Tror ikke det kunne falt henne inn å ikke bruke ullundertøy, heldigvis. Lett klesvask for tiden.
|
|
|
#49 |
|
Drømmer
|
Selv om han må ha den på, betyr ikke det at jeg løper etter han med den. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilke dress(er)?Ja, altså nå har det aldri skjedd at han har trengt skift på skolen. De har ikke skift liggende på skolen en gang, så det ville jo uansett bydd på problemer.
|
|
|
|
#51 |
|
Min har bare en joggebukse og et par sokker som skift på skolen dette året. Hun trenger det egentlig ikke.
|
|
|
#52 |
|
Drømmer
|
Her skal de ha skift, har de ikke det og barna blir våte, så ringer man foreldre som må komme med klær. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilke dress(er)?Det var bare i 1.-klasse alle hadde skift på skolen. Etter det er det bare de som går på SFO som har hatt. Det er ikke mange i podens klasse.
|
|
|
|
#54 |
|
etterpåklokest
|
Jeg er også der med mitt 2005-barn. Det hender ofte hun går hjemmefra med mindre klær enn hva jeg strengt talt ville valgt, men hun sier selv at hun ikke fryser, og da er det vel greit nok. Hun har med seg utebukse hver dag da, siden hun liker leke i snøen fremdeles. Skiftetøy har hun ikke på skolen, og det tror jeg ikke hun har hatt siden 2. klasse. Jeg kan ikke huske at det har vært et problem, altså. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Mine er nok året yngre, 2010 (men om du husker meg fra andre forum så fikk vi jo egentlig første paret 2009) og ja, helt villt hvor han sliter på klærne. Han bør nok ha hel for ellers blir han gjerne møkkete og våt langt oppetter ryggen. Han har nå slitt flere små hull i reimadressen og reservedressen synger også på helt siste verset. Og enda så mange gode forslag jeg har fått har jeg ikke fått somlet meg til å kjøpe ny enda - mest fordi det lenge ikke var nødvendig, men plutselig kom vinteren og nå har den vart en liten stund.
|
|
|
#57 |
|
Jeg har fått somlet meg til å vaske Isbjørn dressen i dag. Den er nå tørr, må bare få tatt bilder. Skal få sendt deg på sms om du sender meg en PM med ditt mobilnr eller email adresse.
|
|
|
#58 |
|
Min 1. klassing har brukt skallbukser derfra. Den ene er brukt siden bhg tiden i fjor og er nå for liten men kan arves videre. Den andre skal han bruke som barn nr to (arv etter venninne). Mye bukse for pengene rett og slett! Jakkene var derimot ikke like gode (men jeg kjøpte den på halv av halv og betalte dermed svært lite så OK).
|
|
|
#59 |
|
|
![]() |
|