|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke dress(er)?Lurer på om noen har anbefalinger, primært for gutten min som er kraftig bygd og har en helt vanvittig høy slitasje på klærne sine; vi snakker om at skopar av og til bare er hele i 2-3 uker, 5.støvleparet i år er påbegynt osv. Jeg har vært veldig fornøyd med reimatec til nå. Dressen de hadde i fjor har han i 110 og jeg ser den passer godt i lengde på armer og bein men at den virker for smal rundt midtpartiet og kanskje litt kort i ryggen. Det kan være at det er akkurat den modellen som er noe smal; har den som var to-farget delt på midten vertikalt. Dressen går med andre ord på men usikker på hvor behagelig det vil være med flere lag klær under og om den kanskje blir for kort i ryggen før sesongen er skikkelig igang. Lurer litt på den didrikson men hører den er smal i modellen. Usikker på om det holder med bare en dress, at han bør ha en i reserve for både det ene og det andre.
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hvilke dress(er)?Jeg synes Ticket er ganske romslig, men det er jo dyrt. (Jeg har hatt en Ticket-dress som var brukt to sesonger av eldste, to sesonger av mellomste og en sesong av en av tvillingene og som først begynte ta inn vann den aller siste sesongen, så de er sånn sett verdt pengene.) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke dress(er)?Ticket er romslig ja. Ble rett og slett for romslig for min gutt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilke dress(er)?Reima Kiddo, eller hva de heter. Har vært fornøyd med de også, ikke bare den Reima Tec+-saken. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Hvilke dress(er)?Hva med todelt dress, så er du ikke så avhengig av rygglengde og hvor smal dressen er. Mange dresser er smale i livet. Vi har hatt todelte siden han var fire år. Snøsperre inni jakka og høyt liv på buksa. Aldri våt!
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hvilke dress(er)?Ticket to Heaven er romslig i bredden, ja. Og ganske lang i ryggen, synes jeg. Poden hadde i fjor, og den ble for kort i armer og bein før den ble for kort i ryggen, det pleier veldig ofte å være motsatt for ham.
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilke dress(er)?De Reimamodellene uten stramming i livet gir god bevegelsesfrihet. Det er mange forskjellige:http://www.reima.fi/nb/innsamling/ytterklaer/overaller
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilke dress(er)?Reflex har en grei pris og er ganske så slitesterke. M hadde reflex vårdress. Han er en aktiv gutt, gikk i bhg som var ute hele dagen og da mener jeg virkelig hele dagen. Dressen holdt likevel i nesten to år, men da måtte den kastes. Jeg var med andre ord veldig godt fornøyd med den.
05 og 08 Sist redigert av millact : 07-11-14 kl 22:52. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Hvilke dress(er)?
|
|
|
#12 |
|
Sv: Hvilke dress(er)?Hvis han sliter så enormt mye på klær hadde jeg ikke kjøpt en dyr dress i alle fall, heller flere billigere.
|
|
|
#13 |
|
passe nerd
Sv: Hvilke dress(er)?Takk for mange tips og meninger.
|
|
|
#17 |
|
Sv: Hvilke dress(er)?Mulig jeg selger vår Isbjørn i 116 siden han og har en reima og bukser.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Hvilke dress(er)?Vet ikke om du har kjøpt dress(er), men www.lekmer.no har salg nå og har fri frakt i tillegg. Jeg ville kjøpt didrikson tror jeg.
|
|
|
#19 |
|
passe nerd
Takk for tips!!
|
|
|
#20 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
De er store. Vi prøvde i butikken nå i helgen. Jenta vår er over 140 cm og kunne brukt 130 dress, jeg syntes den var kort i ryggen, så jeg kjøpte str 140 hos lekmer i går. Regner med at jenta vår kan bruke den ut denne sesongen, minst. Ikke alltid lett å være lang 8 åring. Didrikson dressen har i tilleg ekstra stoff på armer og ben som løsnes ved å sprette en søm.
|
|
![]() |
|
|