|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Glamorøs
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?
Det har det sikkert, men da må faktisk de som mener noe annet gjøre noe med det.
|
|
|
#182 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Vi gjør jo det, vi lar være å definere oss som feminister.
|
|
|
#184 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Dersom begrepet feminist bare defineres ut i fra et mål om likeverd og likestilling kan vel de fleste kalles feminister. Akkurat det synes jeg ville være noe historieløst. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Og det må du gjerne synes, men som sagt er det ikke så lett å overbevise meg om at jeg føler feil.
|
|
|
#186 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg synes du skal holde deg for god for å mene hva andre mener i enhver diskusjon, også denne. Jeg har ikke skrevet det du sa - tolkningen din får du stå for sjæl. Jeg liker virkelig ikke å bli tillagt andre meninger enn de jeg faktisk gir uttrykk for.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg har aldri gått i tog og kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det, men jeg er feminist for det. Jeg må da ikke identifisere meg med Ottar og militante feminister for å kalle meg selv det. Jeg er vel liberalfeminist.
|
|
|
#189 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg kan være med på at en sterk kobling mellom politikk og feminisme kan være hinder for mange. Jeg skjønner den. Samtidig mener jeg likevel at det er desto viktigere at kvinner fra alle politiske retninger tar tilbake begrepet og kaller seg feminister. Ja, hvis de er opptatt av likestilling og likeverd. At man er uenige om veien fram gjør ikke at det ikke er viktig å vise at man har felles mål.
|
|
|
#190 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Siden jeg siterte det du skrev, har du faktisk skrevet det jeg skrev. Det er ikke noe jeg sier at du skrev. Og jeg mener ikke noe om hva du mener, jeg tolket kun det du skrev. Og det er nå en gang slik at det man skriver blir oppfattet og tolket på en eller annen måte av andre, om man vil det eller ei. Jeg åpnet kjapt for at jeg kan ha feiltolket det du prøvde å si, og du har hatt god anledning til å forklare hva du mente. Du velger i stedet å fortsette å hakke på at jeg ilegger deg andre meninger enn hva du har. Blir man feiltolket er det klokeste man kan gjøre å prøve å forklare hva man mener slik at man unngår misforståelser. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg er ikke politisk aktiv. Jeg har bare stemt på venstresiden en eneste gang i min lange karriere som stemmeberettiget. Jeg har også selvsagt inntatt en del posisjoner som 70-tallsfeministene la til rette for.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg husker ikke om denne har vært lenket til før, men uansett, den er vel verdt å lese igjen. Og igjen.
|
|
|
#194 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Seriøst, dette er ikke ok, elin. Du hevdet at jeg hadde sagt at de som ikke vil kalle seg feminister, er imot likestilling. Du siterer meg, og der sier jeg ikke det du hevdet at jeg hadde sagt. Jeg har heller ikke hevdet at du har feiltolket meg i andre diskusjoner? Hvor ser du det? Hvilke diskusjoner da? Nå må du jammen gi deg. Jeg har ikke noe imot deg, men jeg har ganske mye imot at du tillegger meg meninger jeg ikke har og heller ikke har gitt uttrykk for.
|
|
|
|
|
#196 |
|
Panzerekstremfeminist
|
nemlig. Akkurat.
|
|
|
|
|
#197 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Og en til for egen regning:
|
|
|
#198 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Her hevder du svært tydlig at jeg bruker å ilegge andre meninger de ikke har, i "enhver diskusjon". Hvordan klarer du å bortforklare det? Dog skal det sies at du ikke hevder at det er deg jeg alltid ilegger meninger, det kan tydeligvis være hvem som helst. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg mener at du aldri bør tillegge folk meninger når du diskuterer. Jeg sier ikke at du alltid gjør det.
|
|
|
|
|
#200 |
|
Panzerekstremfeminist
|
For øvrig har jeg ikke oppfattet at du beklaget at du hadde mistolket meg. Jeg oppfattet at du hevdet at jeg hadde sagt noe jeg ikke hadde sagt.
|
|
|
![]() |
|
|