|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Denne diskusjonen minner meg veldig om min tid som kampmisjonær som ung tenåring, der jeg prøvde hett og intenst å overbevise folk om at de egentlig var kristne hvis de trodde at Jesus hadde fantes.
|
|
|
#162 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Som sagt så bruker jeg ordet feminist om meg selv, men jeg syns det er mer motbakke hver gang jeg føler at begrepet blir monopolisert til andre ting enn jeg står for selv.
|
|
|
#163 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?
Det er mulig, men det har ikke jeg hevdet i det det hele tatt, og det innlegget jeg svarte på gikk på meg og min oppfatning. Som jeg syntes var bittelitt feilsluttet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Epikur
|
Irrelevant.
|
|
|
#165 |
|
I mål
|
Jeg synes tråden viser at det finnes veldig mange oppfatninger av hva det innebærer å være en feminist. Den dagen definisjonen er klarere, kan jeg ta stilling på nytt innenfor klare rammer. Så lenge en del av elementene som det er "vanlig" for mange å legge inn under begrepet er totalt på kollisjonskurs med meg, blir det uaktuelt. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har rett, ingen grunn til å ta på vei. Det går greit å ta mannens etternavn også fordi du vil at familien skal ha samme navn (ville ikke mannen din det?) og er det så farlig med rosa og blå bøker? Og hvorfor skal nå ikke damer spille volleyball i bikini når de engang har kroppen til det? |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Glamorøs
|
Jeg er raus.
|
|
|
#168 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Man er antagelig ganske forskjellige som person også - noen liker å definere seg i et felleskap, andre har mer problemer med merkelapper. Som Poly liker jeg ikke å kalle meg noe som helst, jeg er livredd for at folk skal tillegge meg meninger jeg ikke har.
|
|
|
#169 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Mulig jeg har litt tungt for det i dag, men jeg mener i klartekst at det var det du skrev. Jeg håper inderlig at jeg misforstod deg.
Og jeg mener faktisk motsatt ... Jeg skrev uansett i innlegget mitt at høyresiden prøver å ta tak i dette og gjøre feminismen sin, da flere politikere på høyresiden går aktivt ut og kaller seg feminister. Det er som om de må påpeke det, og det er vel av en grunn, tror du ikke? Jeg vet ikke om så mange på venstresiden som må gå ut og påpeke det, liksom. |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg sutrer ikke over at andre ikke bærer mine paroler, da, det skal jeg ha.
|
|
|
#172 |
|
Halloen!
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Vel, jeg synes det er rart å stemme på et parti som er imot fedrekvote og samtidig kalle seg feminist. Men jeg ser at det er populært å gjøre det, spesielt rundt 8.mars. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Yes, we can!!
|
Når har Erna og Siv sagt noe i den gata?
|
|
|
#174 |
|
Halloen!
"Erna og Siv" er her en samlebetegnelse på Høyre/Frp-damer. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg slutter aldri å forundre meg over at du og jeg kan være uenig om nesten absolutt alt mellom himmel og jord, politisk sett, og likevel havne i samme parti. Det er antagelig Venstre i et nøtteskall.
|
|
|
#176 |
|
Yes, we can!!
|
Nei, jeg gikk også den runden i hodet mitt med at "hva, er hovedparolen DET??!" via "ja, hadde du gått i toget uansett, da, kjære meg?" til "de som lager parolene må strengt tatt få bestemme hva som står der".
|
|
|
#177 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg synes det er ufin debatteknikk å hevde at jeg har sagt noe jeg selv mener jeg IKKE har sagt. Jeg synes du skal ta deg bryet å finne frem det du hevder at jeg har sagt når du bruker det som argument i debatten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Yes, we can!!
|
Det syns jeg er temmelig drøyt og uredelig.
|
|
|
#180 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Her er innlegget ditt som jeg tolker slik: Ikke kalle seg feminist -> ikke vil forbindes med feminisme -> ta avstand fra de som har kjempet dette fram og fra likestillingskampen.
|
|
|
|
![]() |
|
|