|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#321 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?
FYI så er det flere på de første sidene som nevner akkurat sinnafeminisme som årsak til sin avstandtagen. Jeg dikter virkelig ikke opp argumenter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#322 |
|
Fortynnet
|
Det handler ikke om selve feministbegrepet - det handler om retten til å velge sine egne merkelapper uten å bli mistenkeliggjort og rakket ned på av folk som blir både triste og forstemte og det ene og det andre, når andre ikke tenker prikk likt som de gjør selv. |
|
|
|
|
|
#323 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Men HVORFOR føler du deg mistenkeliggjort når folk blir triste av argumenter som du ikke har kommet med?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#325 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Feminister blir jo ikke triste, det er noe alle vet. De er først og fremst sinte og brautende. |
|
|
|
|
|
#326 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, etter hvert som denn tråden vandrer frem så har jo til og med noen av oss som faktisk alltid har kalt oss feminister begynt å miste lysten på begrepet.
|
|
|
#327 |
|
Yes, we can!!
|
Vissvass. Katta sa det, og hun er vel den eneste jeg kommer på.
|
|
|
#328 |
|
Yes, we can!!
|
Esme, altså, som refererte til andre.
|
|
|
#329 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det forstår jeg. Det var Polyannas tolkning av ditt utsagn jeg var uenig i.
Og det var nettopp dette rine adresserte i sitt innlegg.
|
|
|
#330 |
|
Glamorøs
|
Jeg skrev at jeg ble trist over at man ikke ønsket å kalle seg feminist, fordi jeg oppfattet at man ikke ville det fordi man forbant noe negativt med ordet. Jeg blir ikke trist over at ikke alle andre tenker prikk likt som meg.
|
|
|
#331 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Som stråmannsargument har sinnafeministen derimot vært i voldsomt flittig bruk gjennom tråden.
Ingen har sagt at de er REDDE for å kalle seg feminist.
Det er det heller ikke mange som har sagt. En, kanskje?
Huhei.
Det er det da virkelig heller ingen som har sagt.
Hvem grøsser?
Det er godt gjort å sitte igjen med DET som inntrykk, altså.
Av alle stråmannsargumenter tror jeg den der er den verste.
|
|
|
#333 |
|
Halloen!
Tja, siden ingen har klart å forklare ordentlig hvorfor de ikke kan svare ja når noen spør om de er feminister (selv ikke engang i en tråd på internett) kan det jo være nærliggende å tro at de er redde for å bli forbundet med en del negative myter rundt feminisme. |
|
|
|
|
|
#334 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg syns folk har svart riktig så ordentlig, jeg. At dere ikke liker/forstår svarene får neste stå for deres egen retning.
|
|
|
#336 |
|
Borte
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg mista litt tråden, Polyanna. Kan du ta det en gang til?
|
|
|
#337 |
|
Halloen!
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Det er det jeg har landet på nå (litt lei av diskusjonen) jeg ser rett og slett ikke "ka det går i" hos motparten. |
|
|
|
|
|
#338 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#339 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg lette frem til side 5, tror jeg, siden du sa "på første siden". Nå etterpå så jeg at Simone også var inne på ideen, langt uti tråden, og en til tror jeg.
|
|
|
#340 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Min kommentar om Hanssen/Marklund var mer generell, og ikke egentlig retta til noen spesifikke her i tråden. Men ja, jeg var litt overraska over at det også er FP-ere som ikke ubetinga ville svare ja til at de er feminister om de fikk spørsmålet. Jeg registrer at det legges andre ting i begrepet enn det jeg gjør sjøl, og for meg er det viktigste holdningene man kommuniserer og ikke hva man kaller seg, så jeg har mest fulgt diskusjonen fra sidelinja etterpå.
|
|
![]() |
|
|