|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Liker du å shoppe sammen med andre | |||
| Ja, det synes jeg er artig! |
|
6 | 3,19% |
| Noen ganger, og med noen mennesker |
|
83 | 44,15% |
| Nei, jeg liker best å shoppe alene |
|
74 | 39,36% |
| Jeg liker ikke å shoppe, verken alene eller sammen med andre |
|
37 | 19,68% |
| Annet- forklar i tråden |
|
1 | 0,53% |
| Agurksalat |
|
1 | 0,53% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 188. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg har to venninner som gjerne inviterer meg til å bli med hvis de skal ut å kjøpe seg noe. Jeg er gjerne med for det sosiale, men får litt noia av indecisiveness - jeg er den som foreslår at vi sitter oss ned for å ta en kaffi. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Det kommer ann på,men ja, jeg liker det. Favoritten er mannen min,som er virkelig shopping-elsker og som gjerne er med meg å kjøper hva det måtte være. Helt sant, han digger til og med IKEA.
|
|
|
#44 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Nokre venninner fungerer strålande til shopping, og andre ikkje. Dersom planen er å rusle rundt på "måfå" er det koseleg. Dersom eg skal ha noko konkret trivs eg best aleine. Eg kan forresten lett tilbringe ein dag med å rusle i butikkar for å få oversikt over motebildet, sjølv om eg føler eg er godt over puberteten.
|
|
|
#45 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?
Sånn er min mann også. Noe som kan bli dyrt i lengden. Vi ender ofte opp med at han shopper og jeg dingler med.
Godt det er flere pubertale enn meg og mine venner. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå måtte jeg bare le. Min mann hater- h a t e r- shopping, og selv om han stort sett er en blid fyr, blir han ordentlig gretten om jeg tvinger han med på IKEA sånn ca. hvert skuddår. IKEA er virkelig på hatlisten hans. Min også, for så vidt, så vi er der bare hvert skuddår. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Audacious
|
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg bedriver ikke shopping som fritidsaktivitet, men hvis jeg er på tur et sted så liker jeg å "titte". Det er vel bare tre mennesker jeg liker å kjøpe klær med - celebelen, faren min og Plutten. Celebelen gir ærlige komplimenter og holder meg på matta når jeg finner en genser som er fin og jeg begynner å mumle om at jeg vel da bør ha den i alle fem fargene, faren min har vært god på å klesshoppe med meg siden jeg var liten (inkludert gjennom ungdomsåra!) og kan dessuten finne på å betale for det plagget jeg har lyst på men ikke helt føler at jeg kan unne meg, og Plutten både booster selvtilliten min (du er så vakker!) og gir fornuftige innspill på farger og tilbehør.
|
|
|
#48 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#49 |
|
Fortynnet
|
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg er nok en av de som kan kjøpe ting som trøst i blant, mer enn som premie ved positive hendelser. F.eks. etter å ha ryddet ut av alkisgården til et nært familiemedlem eller (insert: Andre ekstremt kjipe ting) kan jeg godt føle trøst i å kjøpe en ny kjole som får meg til å føle meg som et rent og pent ordentlig menneske igjen. Det hjelper faktisk en god del, og så lenge det ikke er snakk om noe ekstremt forbruk gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for det. Sunnere form for selvmedisinering enn piller og alkohol og denslags. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
This is normal!
|
For all del, jeg mener ikke at man skal ha dårlig samvittighet for det. Det er bare veldig rart for meg at det ligger feiring eller trøst i å kjøpe noe. At andre kan føle det annerledes, er helt greit for meg.
|
|
|
|
#52 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#53 |
|
Fola Blakken
|
Jepp.
Å, der har du meg.
På polet var vi handlekraftige, ja.
|
|
|
|
#54 |
|
TittelTøs
|
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg er jo introvert så det holder, så å shoppe med andre er utenkelig.
|
|
|
#55 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg er en sånn som kommer hjem fra jentetur til London uten å ha shoppet noesomhelst, mens de andre jentene knapt klarer å lukke sine kofferter.
|
|
|
#56 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg kan godt shoppe sammen med andre eller alene. Hvis vi har god tid og de(n) andre også liker å være i butikker så går det fint, eller jeg kan foreslå at selskapet går rundt og ser mens jeg prøver, går videre til neste butikk etc. Jeg er ikke avhengig av at andre avsier sin dom over det jeg prøver. Noen ganger er det greit med en realitetsorientering, men oftest tar jeg beslutningen selv, uten andres input.
|
|
|
#57 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg liker ikke å shoppe i utgangspunktet, og liker å få det unnagjort så kjapt som mulig. Da er det ikke noe sjakktrekk å drasse på andre. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg synes shopping er ganske gøy. Og jeg liker i grunnen det der med tenåring... |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg shopper helst alene ja. Blir bare stresset ved tanken på at andre må vente på meg mens jeg prøver eller leter. Mannen orker jeg i hvertfall ikke å ha med meg.
|
|
|
#60 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?Jeg kan egentlig synes at det er hyggelig å gå rundt og titte litt formålsløst i butikker. Av og til kjøper jeg noe, som oftest ikke. Men jeg foretrekker å gjøre det alene. Om jeg er sammen med noe synes jeg at det er vanskelig å prøve og tenke på at de må vente. |
|
|
|
![]() |
|
|