|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Storforlangende innvandrere?Det har jeg stusset på også, Neket. En gang hadde hiawata vært til en undersøkelse vi fikk beskjed om at vi kom til å bli fakturert 36,- for litt plaster og sprøyter og sånn. Jeg spurte om jeg ikke liker gjerne kunne betale det der, men det gikk ikke. Med porto, skriver, blekk og personalkostnader kostet det sykehuset mye mer å sende meg fakturaen. Det føles litt sånn "østeuropa før muren falt"-aktig.
![]() |
#62 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Storforlangende innvandrere?
Vi er nok ikke uenige i ... prinsippet... men mitt poeng er at man kan ikke uten videre vite at det er et prinsipp uten at legen sier det (har opplevd min porsjon av dusteleger som sitter og antar ting på et fordomsfullt grunnlag, og de har som regel vært unge, norske leger. Dessverre). Konkluderer man om andres motivasjon for deres (manglende) handling er man vel fordomsfull selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Man merker jo det, når noen vegrer seg for å ta deg i hånden når du selv har strukket frem din? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Mother of Dragons
|
Nå synes jeg du oppkonstruerer ting. Det er ikke en uvanlig problemstilling at muslimske mannlige leger ikke hilser på kvinner. Av en eller annen merkelig grunn har jeg aldri hørt om problem med muslimske kvinnelige leger, at en av de ikke hilser på mannlige pasienter.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Man konkluderer da vel ikke over andres motivasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja heldigvis og det er utrolig viktig tenker jeg at man ikke lemper på det prinsipielle der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Storforlangende innvandrere?Jeg assosierte litt til denne tråden da jeg så denne saken i dag:
![]() |
#68 |
Shake it out!
|
Er det lov å dåne litt av denne Tesla-eieren? :dåner:
![]() |
#69 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Hvis man konkluderer med at det er religion som er grunnen til at denne legen i eksemplet over ble satt ut og ikke håndhilste - er ikke det å trekke konklusjoner om grunnen til at han ble satt ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Nei, det tror jeg ikke. Min mor forsøkte å levere inn forholdsvis lite brukte og ganske så moteriktige klær til flyktningekontoret i en forholdsvis liten kommune, men der var man slett ikke interessert.
![]() |
#71 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Storforlangende innvandrere?Denne viser jo litt av det...selv om jeg regner med at denne Aisha ikke er representativ for utvalget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Tittel og tittel....
|
Hun er garantert ikke representativ. Og jeg syns sånne oppslag rett og slett er teit. Det syns jeg også om den førstesiden i en avis i nærheten som slo stort opp at asylsøkerne var misfornøyd med maten. Mange leser nemlig bare den overskrifta,men om man leste hele artikkelen så viste det seg jo at det bare bare var en som var misfornøyd, alle andre syns det var helt grei mat, og hadde ikke noe å klage over.
![]() |
#73 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Enig. Hun er ikke representativ, det tror jeg vi med sikkerhet vi kan slå fast. Sist redigert av emm : 03-12-15 kl 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Introvert optimist
|
Det er hun helt sikkert ikke, men det er jo veldig greit at sånne som henne snakker i store bokstaver og får oppmerksomhet, for da vil andre som er i hennes situasjon spare både seg selv og oss for turen og returen.
![]() |
#75 |
Borte
|
![]() Sv: Storforlangende innvandrere?Jeg leste det og tenker at det står jo ingenting om hvordan det er å være syrisk asylsøker i Dubai og emiratene. Det er en ekstremt usikker fremtid siden ingen blir innvilget varig opphold, de er helt avhengig av å ha en sponsor (gjerne arbeidsgiver) for å få innvilget opphold for to år av gangen. Slavekontrakter er ikke uvanlig siden arbeidsgiver oftest er den som sitter med makt til å bestemme om personen skal få fortsette å være i landet eller ikke. I Dubai er det forbudt ved å lov å være fattig, så alle som ikke har sponsor eller forsørger blir returnert til opphavsland. Veldig mange syriske flyktninger og forsåvidt også mennesker som flykter fra fattigdom i India, Indonesia og andre fattige asiatiske land ender som hushjelper hos rike innfødte emiratiske familier som utnytter dem. Dette er land som ikke har noen form for sosial samvittighet eller som tar imot flyktninger for å bekjempe nød. Alle som ikke kan forsørge seg selv blir avvist. Det gjelder selvsagt også barn og mindreårige.
![]() |
#76 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Storforlangende innvandrere?Nettopp Røverdatter! Det var det jeg tenkte på, i forbindelse med alt hatet som bobler, pressen er jo utrolig flinke til å kaste bensin på bålet for så å prektig mane til fornuft. Jeg synes det er utrolig mange artikler i denne retningen, tre asylsøkere klager på et måltid, dårlig sanitære forhold eller annet, og riksdekkende media er der på fem sek. Og trollene får mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Storforlangende innvandrere?Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at pressen kaster seg på sensasjonsbølgen kun den ene veien. Jeg synes jeg like ofte har lest om triste og reelt uholdbare forhold, som jeg har lest om flyktninger som klager på bredbåndskvalitet og avstand til nærmeste by. Helt greit begge deler, synes jeg.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 03-12-15 kl 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Storforlangende innvandrere?Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg leser alt som står i avisene, langt derifra. Men de overskriftene som stort sett fanger oppmerksomheten min, er disse der asylsøkerne liksom klager, går i protesttog osv. De tragiske historiene er sjelden om de som er kommet hit, det er om de som kommer i land i båtene som er overfylt.
![]() |
|
|