Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Storforlangende innvandrere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-15, 10:00   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende innvandrere?

Det har jeg stusset på også, Neket. En gang hadde hiawata vært til en undersøkelse vi fikk beskjed om at vi kom til å bli fakturert 36,- for litt plaster og sprøyter og sånn. Jeg spurte om jeg ikke liker gjerne kunne betale det der, men det gikk ikke. Med porto, skriver, blekk og personalkostnader kostet det sykehuset mye mer å sende meg fakturaen. Det føles litt sånn "østeuropa før muren falt"-aktig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 10:13   #62
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Charlie.. Det er ikke håndtrykket som kommer brått på jeg snakker om, men om de som av prinsipp nekter å håndhilse på motsatt kjønn. Det er et fenomen som øker dessverre.

Å håndhilse er ikke en nødvendighet, men om legen møter Gudrun i døra for første gang og hun rekker fram hånda for å hilse og han trekker seg unna av prinsipp så er det over grensen.

Vi er nok ikke uenige i ... prinsippet... men mitt poeng er at man kan ikke uten videre vite at det er et prinsipp uten at legen sier det (har opplevd min porsjon av dusteleger som sitter og antar ting på et fordomsfullt grunnlag, og de har som regel vært unge, norske leger. Dessverre). Konkluderer man om andres motivasjon for deres (manglende) handling er man vel fordomsfull selv?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 10:59   #63
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Vi er nok ikke uenige i ... prinsippet... men mitt poeng er at man kan ikke uten videre vite at det er et prinsipp uten at legen sier det (har opplevd min porsjon av dusteleger som sitter og antar ting på et fordomsfullt grunnlag, og de har som regel vært unge, norske leger. Dessverre). Konkluderer man om andres motivasjon for deres (manglende) handling er man vel fordomsfull selv?

Man merker jo det, når noen vegrer seg for å ta deg i hånden når du selv har strukket frem din?

Når det er sagt, så opplever jeg det sjelden. Jeg har jo jobbet mange år i voksenopplæringa, og jeg kan ikke si at det var mangel på kroppskontakt mellom lærer og elev, jeg har vel aldri fått flere håndtrykk og klemmer (av menn) enn da jeg jobbet der.

Jeg forstår bedre at de/vi/alle stusser på å betale for plaster og bandasjer, det stusser jeg på selv også. Og så er det veldig tunggrodd hvordan man skal betale for seg. For min del kunne de lagt 20 kroner ekstra på alle konsultasjoner, og så var man kvitt problemet.

Det er litt det samme som i skolen. Alt er gratis, bortsett fra skrivesakene. Det er ikke det at det er så dyrt å kjøpe det, det er bare en merkelig ordning.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 11:23   #64
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synes jeg du oppkonstruerer ting. Det er ikke en uvanlig problemstilling at muslimske mannlige leger ikke hilser på kvinner. Av en eller annen merkelig grunn har jeg aldri hørt om problem med muslimske kvinnelige leger, at en av de ikke hilser på mannlige pasienter.

Heldigvis vil også de fleste muslimske leger mene at i en legekonsultasjon i Norge så er det forventet at man skal kunne hilse på pasienten dersom det faller seg sånn.

Gammel 11-08-15, 11:58   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man konkluderer da vel ikke over andres motivasjon?

Motivasjonen kjenner man først når man vet årsaken. Hadde jeg fått en fastlege som av prinsipp ikke ville hilse på meg ville jeg ha spurt. Såpass direkte kan jeg være.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 12:02   #66
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Heldigvis vil også de fleste muslimske leger mene at i en legekonsultasjon i Norge så er det forventet at man skal kunne hilse på pasienten dersom det faller seg sånn.

Ja heldigvis og det er utrolig viktig tenker jeg at man ikke lemper på det prinsipielle der.
Jeg har sett diskusjoner hvor det hevdes at man kan ta på pasienten når pasienten undersøkes, men at man ikke kan håndhilse fordi det ikke er en del av undersøkelsen.

Når det hele begrunnes i at man ikke skal fristes av det motsatte kjønn blir det ganske absurd.
Sånt bør ikke stå uimotsagt og bør ikke godtas.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 15:47   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg assosierte litt til denne tråden da jeg så denne saken i dag:

http://www.ba.no/nyheter/sandviken/b...m/s/5-8-129948

Jeg tror det er litt samme mekanismen som er ute og går, både blant enkelte "navere" og enkelte innvandrere og sikkert andre også. At "jammen, det skal jo være gratis for oss?! Vi får xx og yy, da skal vi vil få zz også?!" Det er sikkert logisk at hjernen gjør den slutningen. Det er vel det man kaller "entitlement" og gjelder ganske mange, tror jeg.

Gammel 11-08-15, 16:15   #68
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg assosierte litt til denne tråden da jeg så denne saken i dag:

http://www.ba.no/nyheter/sandviken/b...m/s/5-8-129948

Jeg tror det er litt samme mekanismen som er ute og går, både blant enkelte "navere" og enkelte innvandrere og sikkert andre også. At "jammen, det skal jo være gratis for oss?! Vi får xx og yy, da skal vi vil få zz også?!" Det er sikkert logisk at hjernen gjør den slutningen. Det er vel det man kaller "entitlement" og gjelder ganske mange, tror jeg.

Er det lov å dåne litt av denne Tesla-eieren? :dåner:

Har forøvrig hatt mange gode og interessante samtaler med venner bosatt i USA om dette om at det er dyrt å leve i Norge og billig i USA. Det stemmer virkelig ikke veldig godt. Ett vennepar med to barn i barnehage betaler 2000 $ i mnd for barnehage (det kan ganges med drøye 8 kr). De har også helseforsikring på 800 $i mnd. Da med en egenandel på 6000 $ før forsikringen kicker inn. Og eiendomsskatten er på nesten 1000$. I mnd. Skolen er stengt tre mnd hver sommer, og de aom ikke har familie som kan ta ungene må betale for at noen skal gjøre det. Osv. Vi får veldig mye gratis i Norge. Eller riktigere - vi betaler for det over skatteseddelen. Det er litt smålig og klage over egenandeler (men jeg er enig i at et er idiotisk å sende ut faktura på småbeløp mht kostnaden ved å ende ut faktura).

Vi er bortskjemte i dette landet. Og det er jo kanskje ikke så rart at mennesker som får beskjed om at "i Norge får man alt", og så stemmer det ikke likevel blir litt snurt. Men det er jo ikke så sjarmerende når man klager, og kanskje man reagerer ekstra mye når folk som får mye allerede klager?

Kjenner en om driver som håndverker og han sier at innvandrere er ekstremt mye høyere representert på "vil ikke betale for tjenesten når det kommer til stykket", enn det nordmenn er. Og iinvoreer meg til å ta en dag hos ham om jeg tror han overdriver. Han sier forøvrig at kommunen likevel er den verste betaleren, og at de må betale kontant hos ham eller gå er annet sted.

Gammel 14-08-15, 20:16   #69
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Man konkluderer da vel ikke over andres motivasjon?

Motivasjonen kjenner man først når man vet årsaken. Hadde jeg fått en fastlege som av prinsipp ikke ville hilse på meg ville jeg ha spurt. Såpass direkte kan jeg være.

Hvis man konkluderer med at det er religion som er grunnen til at denne legen i eksemplet over ble satt ut og ikke håndhilste - er ikke det å trekke konklusjoner om grunnen til at han ble satt ut?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 18:38   #70
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg lurer på om dette kan være stedbundet, at invandrere i store byer forlanger mer?

Nei, det tror jeg ikke. Min mor forsøkte å levere inn forholdsvis lite brukte og ganske så moteriktige klær til flyktningekontoret i en forholdsvis liten kommune, men der var man slett ikke interessert.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 23:33   #71
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Denne viser jo litt av det...selv om jeg regner med at denne Aisha ikke er representativ for utvalget.

http://www.nrk.no/norge/_-asylleiren...ker-1.12673804

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 07:47   #72
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Denne viser jo litt av det...selv om jeg regner med at denne Aisha ikke er representativ for utvalget.

Hun er garantert ikke representativ. Og jeg syns sånne oppslag rett og slett er teit. Det syns jeg også om den førstesiden i en avis i nærheten som slo stort opp at asylsøkerne var misfornøyd med maten. Mange leser nemlig bare den overskrifta,men om man leste hele artikkelen så viste det seg jo at det bare bare var en som var misfornøyd, alle andre syns det var helt grei mat, og hadde ikke noe å klage over.

Selvsagt finnes det storforlangende folk blant de som kommer, men jeg tror ikke det er snakk om flertallet.

Gammel 03-12-15, 08:05   #73
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hun er garantert ikke representativ.

Enig. Hun er ikke representativ, det tror jeg vi med sikkerhet vi kan slå fast.

Når det er sagt er jeg ganske sjokkert over enkelte av stedene asylsøkere blir innkvartert. Steder som er ment for en til to dagers opphold maks, men som strekker ut og blir ukesvis. Med toalettforhold jeg spyr av, og det kun på bilder. Det må være lov å be om noe anstendige boforhold, selv om man kommer fra ingenting.

Når det er sagt, hva skjer i Norge for tiden? Har mange gått av skaftet? Mildt sagt. Det er greit å ha bekymringer osv om hvordan vi skal håndtere strømmen av flyktninger, men går det virkelig ikke an å debattere det med en viss folkeskikk og fornuft? Jeg forstår nå at veien er kort for å bli ekstrem, også for vanlige folk. Det bekymrer meg mange ganger mer enn alt annet.

Sist redigert av emm : 03-12-15 kl 11:59.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 08:23   #74
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Det er hun helt sikkert ikke, men det er jo veldig greit at sånne som henne snakker i store bokstaver og får oppmerksomhet, for da vil andre som er i hennes situasjon spare både seg selv og oss for turen og returen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 08:33   #75
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste det og tenker at det står jo ingenting om hvordan det er å være syrisk asylsøker i Dubai og emiratene. Det er en ekstremt usikker fremtid siden ingen blir innvilget varig opphold, de er helt avhengig av å ha en sponsor (gjerne arbeidsgiver) for å få innvilget opphold for to år av gangen. Slavekontrakter er ikke uvanlig siden arbeidsgiver oftest er den som sitter med makt til å bestemme om personen skal få fortsette å være i landet eller ikke. I Dubai er det forbudt ved å lov å være fattig, så alle som ikke har sponsor eller forsørger blir returnert til opphavsland. Veldig mange syriske flyktninger og forsåvidt også mennesker som flykter fra fattigdom i India, Indonesia og andre fattige asiatiske land ender som hushjelper hos rike innfødte emiratiske familier som utnytter dem. Dette er land som ikke har noen form for sosial samvittighet eller som tar imot flyktninger for å bekjempe nød. Alle som ikke kan forsørge seg selv blir avvist. Det gjelder selvsagt også barn og mindreårige.

Hele artikkelen er så tabloid og tendensiøs og kunnskapsløs at jeg blir helt kvalm.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 08:36   #76
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp Røverdatter! Det var det jeg tenkte på, i forbindelse med alt hatet som bobler, pressen er jo utrolig flinke til å kaste bensin på bålet for så å prektig mane til fornuft. Jeg synes det er utrolig mange artikler i denne retningen, tre asylsøkere klager på et måltid, dårlig sanitære forhold eller annet, og riksdekkende media er der på fem sek. Og trollene får mat.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 22:16   #77
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at pressen kaster seg på sensasjonsbølgen kun den ene veien. Jeg synes jeg like ofte har lest om triste og reelt uholdbare forhold, som jeg har lest om flyktninger som klager på bredbåndskvalitet og avstand til nærmeste by. Helt greit begge deler, synes jeg.

Denne damen som er beskrevet i intervjuet, er jo helt klart på en ganske annen planet enn de menneskene som driver i land i gummibåter i Middelhavet. Det er kanskje noe av problemet. Det er jo DE vi ønsker å hjelpe, det er DE som rører noe i oss. Flyktningene i Middelhavet. Svært mange av de som kommer seg inn til Norge, via Storskog eller via andre kanaler, er ikke de samme menneskene som vi har sett i gummibåter på strendene i Hellas. Svært mange av de som nå sitter på flyktningmottak rundt om i Norges land, har hatt opphold i andre land enn krigsherjede Syria, før de tok turen hit, og svært mange av dem har (som denne damen) betalt store summer for å komme hit. Til Europa. Til Norge. Det sier seg selv, at forventningene til Norge og hva Norge har å tilby, nok er ganske mye høyere fra noen som har kapasitet til å finansiere en reise til 100 000 kroner, enn fra noen som flyter i land på Kos med badering som redningsvest.

Det å komme hit som krigsflyktning, er ikke nødvendigvis det samme som å være fattig eller å komme fra et mindre sivilisert samfunn enn vårt eget - det virker det som om mange fort kan glemme. Når det vises til nettsider med "Welcome to Norway"-bannere og (stjålne) bilder av norsk ungdom med velkomstplakater på arabisk; og vi VET det selges turer til Norge som nærmest fungerer som asylpakketurer - sier det seg selv at mange flyktninger som plasseres rundt om på fjell og ute i havgap, har med seg en relativt høy forventning om hva Norge "er".

Sist redigert av Billa : 03-12-15 kl 22:27.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-15, 07:46   #78
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg leser alt som står i avisene, langt derifra. Men de overskriftene som stort sett fanger oppmerksomheten min, er disse der asylsøkerne liksom klager, går i protesttog osv. De tragiske historiene er sjelden om de som er kommet hit, det er om de som kommer i land i båtene som er overfylt.

Også tenker jeg at også de som er velstående kan ha behov for beskyttelse, og muligens har de høye forventninger, men det jeg ser i forhold til de vi har bosatt her er at iallefall de ungene jeg har er takknemlige for at de har fått komme hit. Det er flyktninger som kommer rett fra flyktningeleir en eller annen plass i verden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.