|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Mange ganger på jobb, men aldri privat.
![]() |
#22 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Bare på jobb jeg også. Privat har jeg ikke hatt noen grunn til det foreløpig. Håper dog jeg innser det hvis det er nødvendig en dag.
![]() |
#23 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Bare på jobb, og det flere ganger de siste årene. Aldri gjort det privat.
![]() |
#24 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Jeg har aldri sendt bekymringsmelding. Kan ikke komme på noe tilfelle der jeg burde ha gjort det heller (bare der foreldrene mine burde, da jeg var barn, ang. noen andre barn på min alder, som jeg har tenkt mye på i ettertid). Har også en familie der jeg ville sendt bekymringsmelding, om jeg ikke hadde visst at familien selv hadde kontaktet bft for å få hjelp.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-11-15 kl 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Har ikke hatt grunn til å melde bekymring og derfor heller ikke gjort det.
![]() |
#26 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Har sendt en god del gjennom jobben (fastlege, skolelege, avrusningsavdeling).
![]() |
#27 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Jeg har aldri sendt bekymringsmelding sjøl via jobb, men har hatt mye med barnevernet å gjøre i forbindelse med jobb.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Ja, etter å ha snakket med vedkommende og sagt fra om at jeg kom til å melde fra om dette ikke bedret seg. (Venn av et av barna). Endte med overtakelse og takk fra familien rundt vedkommende.
![]() |
![]() |
#29 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Nei. Jeg har aldri meldt. Jeg har pratet med en venninne som jobber i barne-og familievernstjenesten. Da var det et barn som vi begge visste hvem var. Vi kom frem til at det ikke var riktig å gjøre - og det ser jeg nå at heldigvis var en riktig beslutning.
![]() |
#31 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Har meldt til Mattilsynet. Men aldri barnevernet. Håper jeg forstår om det skulle være behov og faktisk agerer. Men jeg har innover antenner på slikt og ville neppe plukket opp at noe var galt med mindre det var veldig tydelig.
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Ikke privat, men i jobbsammenheng. Mange ganger. Jeg har også ringt barnevernsvakta da en elev kom med synlige slagmerker. De rykket ut på dagen. Da kontaktet jeg i tillegg politikontakten vår og det ble skrevet en anmeldelse.
![]() |
#33 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Nei, har aldri sendt en bekymringsmelding. Vurderte sterkt å ringe vakta for å rådføre meg en gang, men det ble med tanken. Ble sendt inn en melding via andre instanser etterpå, av noen andre.
![]() |
![]() |
#34 |
This is normal!
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Ja, to ganger. Begge ganger la jeg fram saken for BV (mest mulig fakta, minst mulig "magefølelse") og ba dem vurdere om det var grunn for en bekymringsmelding. Det mente de i begge sakene, så da gjorde jeg det. Nå har jeg noe kjennskap til BV her jeg bor og har tillit til dem, så det gjorde terskelen noe lavere.
![]() |
![]() |
#35 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Ja, to ganger som 19-åring og vikar på SFO, altså i jobbsammenheng. Den ene saken var virkelig en påkjenning, med påfølgende rettsak osv. Det var en voldsepisode utført av far mot sin sønn ved henting. Vi var (heldigvis) to vitner. Jeg ville gjort det igjen, selv om det var et kjør uten like etterpå. Den andre saken vet jeg ikke noe mer om, forelder flyttet til en annen kant av landet kort tid etter at BV kom på banen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?I jobbsammenheng gjør jeg det svært ofte.
![]() |
#37 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Veldig mange ganger i jobbsammenheng, og en gang privat da jeg var femten. Moren til en venn var alkoholiker og jeg var (mest) bekymret for den seks år gamle lillebroren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Aldri gjort. Ikke hatt grunn til.
![]() |
#39 |
søt
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Ja, en eneste gang for en del år siden. Det var en liten unge som var hjemme alene til langt på natt på jevnlig basis.
![]() |
#40 |
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Har sendt som privatperson, 2 ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|