|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Vi skal reise med SAS til Florida via NY (Newark). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Det er altfor liten tid. Jeg hadde nesten tre timer der en gang, og da rakk jeg neste fly med et nødskrik. Jeg tror jeg sto 1,5 time bare i passkø, deretter måtte bagasjen hentes, leveres igjen, jeg måtte gjennom ny sikkerhetskontroll og så: LØPE SOM F***.
|
|
|
#3 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Jeg reiste den turen i 2014 og vi hadde over tre timer på Newark. Man må gjennom passkontroll og bagasjen må gjennom toll og sjekkes inn på nytt (man går jo fra utenlands til innenlands flygning). Vi måtte toge til en annen terminal da vi skulle over på innenlandsflygninger. I tillegg må man gjennom to eller tre sikkerhetskontroller til- noe som tar en liten evighet da de virkelig ikke tar lett på dette arbeidet i USA. Det var ikke spesielt travelt på flyplassen den dagen vi reiste (passkøen var f.eks.ingeting i forhold til den gangen vi fløy til Miami), men likevel nådde vi ikke flyet. Å få booket om var et mareritt da de slett ikke er særlig vennlig innstilt hos de som arbeidet med dette på flyplassen- i utgangspunktet må de ikke hjelpe oss med nye billetter over hodet og de er ikke spesielt villig til å lete opp billetter og lage alternativer. Jeg tror min mann og far sto og kranglet i godt over to timer for å i det hele tatt få bli med et fly til Florida de neste tre dagene og hotellovernatting eller lignende måtte vi også krangle oss til. De er rett og slett ikke veldig serviceminded på amerikanske flyplasser er min erfaring
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Jeg tror mannen mistet flyet på omtrent tiden, det er visst vanlig å måtte hente bagasjen og sjekke den inn igjen. Og passkontrollen inn i USA (riktignok SF) er det treeegeste jeg har vært med på.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Sist gang vi var i USA rakk vi å ta et blikk på den milelange passkøen før en vennlig immigrasjonsansatt så på oss og uttalte: "You guys look nice." og tok oss med til en skranke helt på siden, gjorde jobben sin og slapp oss inn.
|
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Du må hente ut bagasjen din og gå gjennom tollen med den og sjekke inn igjen. Sånn er det også hvis du kommer til Norge og skal videre med fly. Halvannen time er alt for lite.
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Gikk fort når vi var på Newark i sommer, det tok vel 45 minutter til vi var gjennom kontrollene og klare for neste fly, som selvfølgelig gikk tre timer senere. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Flyr du med StarAllianse er det ikke noe problem. Du flyr SAS til Newark og United til Orlando. Det går hyppig fly fra Newark videre og SA er ansvarlige for å få dere videre. Vi har hatt samme rute 3 ganger med tilsvarende tid, ikke vært noe problem. Dere blir sluset fra gate til gate. United har oversikt over hvem som skal videre fra Oslo så de har holdt igjen fly også har vi opplevd.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 10-02-16 kl 15:06. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kamerat Pære
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Vi flydde med Star Alliance (SAS/United) og det var ikke smertefritt. Langt derifra.
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?
Til Newark? Vi har dårlige erfaringer fra Washington og Miami, men ikke Newark.
|
|
|
#11 |
|
Kamerat Pære
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Newark ja. Det verste var jo at det egentlig ikke var lange køer osv. heller. Det så ut som om det skulle gå radig, men aaaalt tok så laaaaang tid. Også var det null hjelp å få når man hadde mistet flyet.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Det er ikke mye tid, men vi har kommet gjennom på mindre også. Problemet er vel at man aldri vet. Jeg foretrekker å booke fly med bedre tid på mellomlandingene.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Jeg reiste det strekket flere ganger i året over flere år (studerte i Florida) og hadde som regel minst tre timer på Newark til Orlando flyet. Da hadde jeg greit med tid slik at jeg faktisk kjedet meg, fikk gått på do, spist og strukket godt å beina.
|
|
|
#15 |
|
nju nja njo
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Jeg var via Newark for en måned siden, halv to på en fredag ettermiddag, og brukte 45 min fra jeg landa til jeg var ved neste gate på annen terminal. De var veldig effektive og hvis det.ble kø åpnet de kjapt flere skranker o.l. Jeg hørte på forhånd at minstetid mellom fly fra flyplassen sin side var 1t25min. Siden du flyr samme selskap hele veien må de booke deg om hvis du mister neste fly.
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Takk for mange tilbakemeldinger, veldig nyttig å høre flere forskjellige erfaringer! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Hvis flyet er i rute så burde det holde. Om man bestiller en rute og det kommer opp så har de regnet på at det burde holde. Om dere ikke kommer med så må de ordne fly videre og utfodringen er om flyet videre er fullt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er jo et viktig poeng. Og hvis de vet om fly som går senere på dagen i tillegg, så hadde jeg tatt sjangsen. Særlig hvis det er direkte fra Oslo til Newark.
|
|
|
|
#19 |
|
Peppy!
|
Sv: SAS til Florida - hvor lang tid i immigration osv i NY?Det er litt pain det der. Det kan gå greit, men ofte gjør det jo ikke det. Jeg flyr av og til til Houston via Newark, og har da to timer og fem minutter på å rekke det. Jeg har to ganger mistet flyet videre. Det går et fly en time senere, og spenningen ligger i om det er fullbooket. Det kan være aldri så mye andres ansvar å få deg videre, men det hjelper jo lite når det er fullt. Jeg har reist med businessbillett og gullkort, og da klarer de å fikse plass. Nå skal jeg over på økonomi og med to barn - da er jeg veldig mye mer nervøs. (Men samtidig for lat til å booke flyet etter, for da risikerer vi å måtte vente lenge på flyplassen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Jepp |
|
|
|
![]() |
|
|