Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å amme på jobb

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 23:51   #61
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å amme på jobb

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det med babyer og forstyrrelse er et helt annet spørsmål og har lite med amming å gjøre. Her var det ammingen det var reagert mot, ikke babyen. Stakkars mannfolk ble brydd fordi en baby fikk pupp. Hvem har et problem?

For det første så vet du ikke om det var bare ammingen møtedeltakerne reagerte på eller om det var begge deler (tilstedeværelse og amming av barn) og for det andre vet du heller ikke om det var kvinner eller menn som reagerte og ga beskjed.

Gammel 17-06-07, 23:53   #62
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg ville aldri, aldri ha hatt med meg baby på et slikt møte, ei heller ammet det der. Slikt synes jeg faktisk er litt respektløst overfor de andre møtedeltakerne, i tillegg til at jeg selv ville vært så ukonsentrert at jeg neppe ville hatt mye å bidra med i møtet.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg er ikke av dem som synes barn og amming er passende innslag overalt.

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Jeg hadde ikke hatt med meg babyen min på et sånt møte i første omgang og hadde i alle fall ikke ammet der.

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg hadde ikke fått meg til å sitte å amme foran kollegaene på den måten. En annen ting er at en høring som dette er ganske formelt og høytidelig og da blir det helt feil. Hadde jeg vært henne ville jeg fulgt høringen fra kontoret og ammet der. Babyer er forstyrrende uansett hvordan man vrenger og vrir på det.

Jeg føyer meg i rekken.

Gammel 17-06-07, 23:54   #63
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Når man ser hvordan de sitter i hestesko så skjønner jeg at det blir forstyrrende. Dersom det hadde vært stoler i rekker og hun satt bakerst og ammet så hadde det vært noe helt annet.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 00:11   #64
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hadde de reagert om hun ga ungen flaskemat mon tro?

Flasker distraherer vel ikke Tanken på at babyen suger av en pupp under kjolen derimot..

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

I mitt hode er det det samme. Ungen er sulten -> Ungen får mat.

De som blir forstyrret av å se en unge få morsmelk fra der den er ferskest er litt for sexfikserte spør du meg.

og det er det jeg har en mistanke om er tilfelle her.

Hva i all verden er det som får dere til å tro at det er det seksuelle aspektet som spiller rolle her, og at det er mannfolk som ikke "tåler" pupper som har reagert? Snakk om fordommer overfor menn da!!

På mitt bilde sitter det i alle fall minst 5 kvinner vis a vis, i salen og i hesteskoen sammen med SV-Sørensen, kan det ikke være de som har reagert, og hvor i all verden tar dere det fra at det er bare menn som har reagert?

Gammel 18-06-07, 00:13   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt med Blobben på mange møter de siste månedene, og jeg har ammet henne på mange av dem. Mine kollegaer kan velge: 1) de kjører møtene sine på dager der jeg er på jobb, 2) de holder møtene sine uten meg eller 3) de aksepterer at hun er med på møtene og at hun av og til blir ammet der.

At noen skulle reagere på at jeg faktisk ammet henne når hun først var med på møtet, er så fjernt for meg at det ville jeg neppe lagt merke til uansett om så skulle skje. At noen kunne finne på å reagere på at hun var med på møtet i det hele tatt, kunne jeg ha skjønt, men jeg ikke fått noen reaksjoner så langt.

Nå skal det sies at hun er en uallminnelig rolig og blid baby, som er svært lett å ha med å gjøre. Jeg ville ikke ha tatt henne med om hun ikke vanligvis holdt seg rolig på møtene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 00:31   #66
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når noen blir brydd av å se en kvinne som ammer vil jeg tro at det har med forholdet til bluferdighet å gjøre. Hvorfor skulle ellers noen bli brydd av amming? Hvilken grunn mener du det skulle være for å bli brydd?
Hadde det vært snakk om å bli forstyrret fordi babyen bråkte hadde det vært noe annet, men brydd?

I Norge er det som oftest menn/gutter og tenåringsjenter som blir brydd over å se en kvinne amme barnet sitt. Noe sier meg at det var dårlig med tenåringer på møtet.

Jeg ville også blitt mildt forbauset om en voksen kvinne klagde over hvor brydd hun ble over å se en annen kvinne amme barnet sitt. Irritert over at barnet var til stede på møtet, ja, men brydd, nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 07:58   #67
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg har forståelse for at hun ville prioritere dette ettersom det for henne antageligvis var et for viktig møte til å droppe. I tillegg klarte hun ikke å skaffe barnevakt.

Vel, nå blir høringene på stortinget tydeligvis tatt opp på video (videoen som er lagt ut på nett kommer fra stortingets eget arkiv), så man kan tydeligvis få med seg hva som skjer på møtene uten å være fysisk tilstede.

For min del gjør det meg ingenting at folk har med seg babyer og om de ammer dem eller om de gir dem flaske. Men jeg kan heller ikke få meg til å tro at dette møtet var så utrolig vanskelig å få med seg på andre måter.

Gammel 18-06-07, 11:30   #68
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg er ikke av dem som synes barn og amming er passende innslag overalt.

Det er i grunnen jeg. Jo mer jeg tenker over det, jo færre settinger finner jeg faktisk der jeg synes noe så naturlig som amming og babyer ikke er passende. Det måtte i så fall vært en ekstremt unaturlig setting. Men det er en selvsagt ting at en unge som bråker og forstyrrer møtet og som ikke roer seg av å få pupp (eller som spiser på en ekstremt forstyrrende måte) ikke burde vært på det møtet. Alle er vel enige i det? Dog er det ikke dét vi diskuterer her, så vidt jeg har skjønt?

Gammel 18-06-07, 11:54   #69
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Det er i grunnen jeg. Jo mer jeg tenker over det, jo færre settinger finner jeg faktisk der jeg synes noe så naturlig som amming og babyer ikke er passende. Det måtte i så fall vært en ekstremt unaturlig setting. Men det er en selvsagt ting at en unge som bråker og forstyrrer møtet og som ikke roer seg av å få pupp (eller som spiser på en ekstremt forstyrrende måte) ikke burde vært på det møtet. Alle er vel enige i det? Dog er det ikke dét vi diskuterer her, så vidt jeg har skjønt?

Enig. Det virker som noen mener at barn og amming er forstyrrende uansett, og at de derfor ikke er velkommen i mange settinger.

Det er egentlig ganske typisk. Vi starter med å diskutere "problemstillingen" i hovedinnlegget, så kommer det en lur sjel og forteller om en kjempeplagsom og urolig unge som var med på et møte han eller hun var på, så diskuterer man urolige unger og amming og hvorvidt de har noe på møter å gjøre.

Jeg synes ikke det er rett å forstyrre andre møtedeltagere, men hvis ungen er rolig og dier i fred og fordragelighet, da bør det ikke være noe problem for noen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 13:00   #70
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vel, nå blir høringene på stortinget tydeligvis tatt opp på video (videoen som er lagt ut på nett kommer fra stortingets eget arkiv), så man kan tydeligvis få med seg hva som skjer på møtene uten å være fysisk tilstede.

Nei, du skjønner, videoen ble ødelagt fordi mikrofonen var rett ved Heidi Sørensen, og alt man hørte på opptaket var de distraherende sutte-, svelge- og smattelydene til lille Oda

Gammel 18-06-07, 13:09   #71
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Nei, du skjønner, videoen ble ødelagt fordi mikrofonen var rett ved Heidi Sørensen, og alt man hørte på opptaket var de distraherende sutte-, svelge- og smattelydene til lille Oda

Ja, kanskje det.

Jeg synes ikke det gjør noe om hun ammet på møtet. Men jeg kjøper bare ikke den forklaringen om at hun måtte være der. Pga møtets viktighet, og ingen andre kunne komme etc Hun må i alle fall ha en mer spennende jobb enn meg som gidder å dra med seg en baby i møter. :vurderer å skifte beite:

Gammel 18-06-07, 16:51   #72
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, kanskje det.

Jeg synes ikke det gjør noe om hun ammet på møtet. Men jeg kjøper bare ikke den forklaringen om at hun måtte være der. Pga møtets viktighet, og ingen andre kunne komme etc Hun må i alle fall ha en mer spennende jobb enn meg som gidder å dra med seg en baby i møter. :vurderer å skifte beite:

Dette er jeg helt enig i.
Vi har muligheten til å dele permisjon med far, og jeg synes det er synd at ikke noen av foreldrene har tid å være hjemme med den lille.
Som sagt tidligere i diskusjonen så har man sansynligvis anledning til å be vararepresentanten stille opp om man ikke kan selv.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.