Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å amme på jobb

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 20:52   #41
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Å amme på jobb

Man har jo krav på ammefri, det hadde jeg, valgte da og sette meg for oss selv,uten å bli forstyrret eller forstyrre andre.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:08   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Ammingen i seg selv er helt uproblematisk. Derimot er jeg på linje med Miss Norway, Nenne og Mikkeline her, hvis barnet forstyrrer har det faktisk ingenting på slike møter, kurs etc å gjøre. Da er det barnets foreldre som har ansvar for å få barnet rolig eller ut av lokalet.

Det er jeg helt enig med deg i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:31   #43
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

SELVFØLGELIG er dette OK. Hva i alle verdens dager skulle være annet enn OK med dette? Og det at Carl I. Hagen reagerer beviser vel at dette nettopp er flott. Herregud for en tosk. Kan ikke han se å forflytte seg til et sted lengst mulig unna snart?

Gammel 17-06-07, 21:35   #44
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må moderere meg litt. Jeg er ikke overrasket over at Carl I. reagerer. Men for meg føles det heldigvis revnende likegyldig hva den fyren mener om noe som helst, og jeg fryder meg også over enhver sak der jeg mener nøyaktig det motsatte av ham. Pleier i grunnen å sjekke nettopp at han og jeg er uenige for å være sikker på at jeg fortsatt er ved mine fulle fem

Gammel 17-06-07, 21:39   #45
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Enig med alle som sier at barn er forstyrrende i jobb og kurssammenheng.
De ER faktisk det - uansett hvor barne- og ammevennlig jeg er.

Nå skjærer du vel alle litt over én kam her – det er jo ikke nødvendigvis forstyrrende med barn i jobb- og kurssammenheng. Enkelte barn og i hvert fall i enkelte aldre kan jo være ytterst lite forstyrrende.

Gammel 17-06-07, 21:41   #46
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Møøse: Jeg er enig med deg ang. Hagen, men denne gangen var det ikke han som var dum, han gjorde ikke noe annet enn jobben sin.

Sitat: Stortingets visepresident Carl I. Hagen (Frp) fikk negative reaksjoner på at SV-representanten Heidi Sørensen ammet sin fem måneder gamle datter Oda under en åpen komitéhøring

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:55   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer fnatten her.

Gammel 17-06-07, 21:56   #48
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke amming på jobb og i møter i seg selv er galt. Unger har jeg hatt med på jobb selv også. Det er ikke alltid enkelt å få barnepass. Skrikende og forstyrrende babyer er ikke ok i slike settinger. Da synes jeg foreldren bør vise hensyn og få med seg ungen ut. - Men i denne saken var det visst selve ammingen som var problematisk og støtende, og DET har jeg ikke forståelse for.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:56   #49
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri, aldri ha hatt med meg baby på et slikt møte, ei heller ammet det der. Slikt synes jeg faktisk er litt respektløst overfor de andre møtedeltakerne, i tillegg til at jeg selv ville vært så ukonsentrert at jeg neppe ville hatt mye å bidra med i møtet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:07   #50
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Møøse: Jeg er enig med deg ang. Hagen, men denne gangen var det ikke han som var dum, han gjorde ikke noe annet enn jobben sin.

Gir jeg blanke i, Hagen er en dott uansett.

Gammel 17-06-07, 22:10   #51
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg ville aldri, aldri ha hatt med meg baby på et slikt møte, ei heller ammet det der. Slikt synes jeg faktisk er litt respektløst overfor de andre møtedeltakerne, i tillegg til at jeg selv ville vært så ukonsentrert at jeg neppe ville hatt mye å bidra med i møtet.

Respektløst? Jøss.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:20   #52
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke av dem som synes barn og amming er passende innslag overalt.

Gammel 17-06-07, 22:24   #53
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Så lenge ungen var rolig og ikke forstyrret møtet, synes jeg dette er helt uproblematisk. Hun ammer dessuten i en Boob ammekjole (sånn har jeg og ) og kan umulig ha vist fram mye av puppen. Hvis babyen derimot hadde begynt å skrike og hun ikke gikk ut, ville jeg syntes det var ille og respektløst.

Gammel 17-06-07, 23:07   #54
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke hatt med meg babyen min på et sånt møte i første omgang og hadde i alle fall ikke ammet der.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 23:11   #55
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke fått meg til å sitte å amme foran kollegaene på den måten. En annen ting er at en høring som dette er ganske formelt og høytidelig og da blir det helt feil. Hadde jeg vært henne ville jeg fulgt høringen fra kontoret og ammet der. Babyer er forstyrrende uansett hvordan man vrenger og vrir på det.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 23:20   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Respektløst? Jøss.

Ja, jeg synes det er litt respektløst å forstyrre et fomelt møte - hva enten man gjør det ved å strikke, snakke i mobiltelefonen eller ha med seg baby. Alt dette distraherer i alle fall meg, selv om andre sikkert opplever det annerledes. Jeg er helt enig med Jessica her:

Opprinnelig lagt inn av Jessica

Babyer er forstyrrende uansett hvordan man vrenger og vrir på det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 23:30   #57
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg har forståelse for at hun ville prioritere dette ettersom det for henne antageligvis var et for viktig møte til å droppe. I tillegg klarte hun ikke å skaffe barnevakt.

Jeg blir veldig provosert av godt voksne menn som viser lite forståelse for hennes situasjon. Feks er det en som skriver på VGs diskusjonsforum at hun sikkert tjener godt nok til å skaffe barnevakt. En mann som tror at det å få barnevakt til en så liten baby bare handler om penger har antageligvis overlatt så mye av ansvaret for sine barn at han ikke har forutsetninger for å vurdere situasjonen.

Jeg så forresten dama på flyplassen i Bergen på tirsdag, og den babyen så ganske liten ut (dvs det er ikke et barn som nærmer seg året men heller er noen få mnd).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 23:36   #58
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde de reagert om hun ga ungen flaskemat mon tro?

Gammel 17-06-07, 23:44   #59
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Flasker distraherer vel ikke Tanken på at babyen suger av en pupp under kjolen derimot..

I mitt hode er det det samme. Ungen er sulten -> Ungen får mat.

De som blir forstyrret av å se en unge få morsmelk fra der den er ferskest er litt for sexfikserte spør du meg.

Gammel 17-06-07, 23:51   #60
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har ammet på jobb og har gjort det på møter.

At ammingen i seg selv er et problem skjønner jeg ikke og jeg synes det er trist at noen kan reagere på at en baby får mat.

Det med babyer og forstyrrelse er et helt annet spørsmål og har lite med amming å gjøre. Her var det ammingen det var reagert mot, ikke babyen. Stakkars mannfolk ble brydd fordi en baby fikk pupp. Hvem har et problem?

Her er jeg helt på linje med Hattifnatten!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.