|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du er lettest å bidra med?
Hele greia rundt det norske systemet med FAU og frivillighet og idrettslag og dugnad og inkludering og "alle skal med" og det skal hverftfall ikke koste noe - er et slags Catch 22.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
I de fleste tilfeller så har barna to foreldre og detter sjelden at det for enten at begge stiller opp på et arrangement. Iallefall hos oss, unntaket er 17. mai i 5. trinnet.
|
|
|
|
#63 |
|
Usedvanlig begavet
Beklager, burde presisert: at alle foreldrePARENE (avhengig av om de bor sammen eller ei) blir spurt.
|
|
|
#64 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva synes du er lettest å bidra med?Jeg synes egentlig begge deler er like enkelt. Det koster meg ikke så mye å smelle sammen en kake eller et fat med noe fingermat til et arrangement dersom jeg får vite om det noen dager, helst en uke, i forveien. Jeg har også vært klassekontakt flere ganger, og har veldig lav terskel for å delegere oppgaver til andre. Spesielt nå i disse fb-tider, synes jeg sånne klassegrupper er veldig praktiske til sånn "hvem kan ta med...?-informasjon. Jeg er dårlig på navn, og til å følge med på hvem som gjør hva, derfor er jeg avhengig av å ha en buffer dersom noen ikke utfører sitt "oppdrag". Jeg har i bakhodet at det ikke er like lett for alle å bidra, men jeg hadde satt stor pris på om folk gir en lyd fra seg når de ikke kan stille/bake/hva har du. Der bør lista ligge, tenker jeg, om ikke annet så enn av normal høflighet overfor den som har tatt på seg den noe utakknemlige og dårlig betalte jobben det tross alt er å være klassekontakt/leder for 17.mai-komiteen etc. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
maler
|
Det er selvfølgelig alltid greit å spørre. Noe annet blir jo helt håpløst.
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Tolker det som å måtte være den som skal få to i klassen til å bake kake til basaren
|
|
|
#67 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva synes du er lettest å bidra med?Jeg har vært klassekontakt noen runder nå, i tillegg til oppmann for et av ungenes fotballag. Jeg gidder ikke å bake alt selv så jeg legger ut en forespørsel på facebooksiden og har til nå aldri opplevd at ingen melder seg.
|
|
|
|
#68 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg skjønner hva du mener, og kan man ikke akkurat da - så er det selvsagt helt greit. Ikke noen grunn til å ikke akseptere det, og betydelig enklere når folk sier fra fremfor å ikke gi lyd.
|
|
|
#69 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva synes du er lettest å bidra med?Jeg hjelper til med mye, men kan være nølende til å si ja til ting hvis jeg egentlig er blodig uenig i at dette behøver å gjøres. I mitt hode er det ingen grunn til å servere kaker på foreldremøter, vi trenger ikke både høstfest, juleverksted og juletrefest på fritidsaktiviteten til ungene, og minst 50 % av konsertene på kulturskolen kunne vært droppet. I det ene foreldreutvalget jeg sitter i er det en god del sutring over at ingen vil bidra, men det er blitt bedre etter at vi har begynt å avlyse de aktivitetene som ingen vil hjelpe til med å få gjennomført.
|
![]() |
|
|