Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du er lettest å bidra med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-16, 21:17   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synes du er lettest å bidra med?

Spin off fra en annen tråd egentlig, men tenkte det var såpass generelt at det kunne trekkes ut i en egen tråd.

I tråden blir det diskutert dette med å "dra lasset" hvis man er ressursterk og så kom det et innspill om at det er mange med ressurser og man kan få andre til å bidra.

Akkurat dette fikk hodet mitt til å spinne litt, og jeg lurte på hva du synes er enklest? Bake en kake selv, eller å få noen andre til å bake en kake?

Selv er jeg definitivt der at jeg synes det er minst arbeid å bake selv (så lenge det er snakk om en kake)

Gammel 10-10-16, 21:19   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du er lettest å bidra med?

Der er jeg også.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:19   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ifht kaker, lissom? Da foretrekker jeg å kjøpe en kake.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:20   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Bake selv.

Gammel 10-10-16, 21:21   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt som ikke innebærer å ringe rundt til andre.

Gammel 10-10-16, 21:22   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer an på setting. I noen sammenhenger jeg er i er det veldg uklokt av meg å bake kakene selv og det er også dumt for meg selv på sikt. Da ringer jeg/spør via fb/sender SMS .

Er det snakk om en tungrodd setting og dårlig tid kan det hende jeg baker selv for å slippe fuzz. Om andre spør om kakebaking svarer jeg ja så sant jeg har praktisk mulighet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:23   #7
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ifht kaker, lissom? Da foretrekker jeg å kjøpe en kake.

Ble sikkert litt lite generelt hovedinnlegg. Jeg tenkte generelt - hvis du har en oppgave, synes du da det er lettest å løse den selv eller foretrekker du å få andre til å utføre den? (Nå har du jo svart: Det å kjøpe en kake er jo en variant av "fikse selv")

Mitt inntrykk er at "folk flest" synes det å få andre til å gjøre noe er en tyngre oppgave enn å faktisk gjøre det selv.

Gammel 10-10-16, 21:24   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Akkurat dette fikk hodet mitt til å spinne litt, og jeg lurte på hva du synes er enklest? Bake en kake selv, eller å få noen andre til å bake en kake?

Hæ? Hvem er "noen andre" da?

Jeg synes det er veldig merkelig å skulle tro at det er lettere å bake en kake selv enn å kjøpe en på butikken. Mens det er helt klart lettere å bake kaken selv enn å få husets 5-åring til å gjøre det. Jeg skjønner med andre ord ikke hva du egentlig spør om.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:25   #9
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du får lov å bruke tekstmeldinger, FB og mail, altså!

Gammel 10-10-16, 21:26   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Som regel gjøre det selv. Kommer an på både omfang Og hva det gjelder. Akkurat kaker er ikke min spesialitet, mensen generelt.

Gammel 10-10-16, 21:28   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig lett å be folk gjøre ting. Evt å bake kaker. Ikke så lett som å kjøpe kake, men mindre pes enn å bake kake.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:39   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig an på. Jeg har ikke noen som helst problemer med å delegere masse på jobb, men der er jo folk der for å gjøre som jeg befaler. Men jeg kan ikke fordra å mase på folk jeg ikke har klare kommandolinjer til.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:41   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er vanskelig å svare generelt på. Det er mye jeg synes er lettest å ordne selv, men jeg har ingen problem med å delegere om det skulle være nødvendig. Kaker lager jeg helst selv, ellers ender det uansett med at jeg må gi folk oppskrift, fremgangsmåte, og live support mens de baker.

Gammel 10-10-16, 21:45   #14
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det kommer veldig an på. Jeg har ikke noen som helst problemer med å delegere masse på jobb, men der er jo folk der for å gjøre som jeg befaler. Men jeg kan ikke fordra å mase på folk jeg ikke har klare kommandolinjer til.

Ja, jeg tenkte helst på den siste typen. Det er typisk slik når man skal være trinnkontakt. Klart det er masse folk som kan bidra, men det er vanskelig å mase uansett - for alt det man vet har jo folk kreft i siste stadium ... Har det forresten sånn på jobb også - høydaren der var når en fyr hele tiden responderte på alt jeg spurte om med at: "Det må teamet svare på" - spesielt ettersom alle som utgjorde dette teamet satt i samme rom. (Du tror det rett og slett ikke før du hører det! )

Gammel 10-10-16, 21:47   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er klassekontakt for knertens klasse. Der har jeg ingen problemer med å gi beskjed om at andre må stille som vakter eller bake kake. Det er liksom min oppgave, og jeg synes det er uproblematisk å mase. Jeg verken baker eller stiller på vakter i hans klasse, for der synes jeg at jeg "gjør nok".

I snuppas klasse melder jeg meg til å bake (jeg liker jo å bake).

Gammel 10-10-16, 21:53   #16
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å delegere og går glatt for den løsningen.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 21:57   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i overkant glad i å ha kontroll, så jeg vil helst gjøre det meste selv ja.. Da vet jeg at det blir gjort - og at det blir gjort på den måten jeg vil
Men jeg har blitt bedre, og det fungerer bedre å være sånn som rådgiver enn som leder. Men jeg er sånn på hjemmebane og. Tar nok generelt lett styringa.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-16, 22:05   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver gang det blir reklamert for foreldrekontaktrollen med "det er jo ikke meningen dere skal gjøre så mye selv, dere skal jo delegere til de andre" så tenker jeg "ja liksom". Det er jo det absolutt mest slitsomme å få folk til å gjøre noe de egentlig ikke vil og ikke må. På arrangementer der det er mer selvsagt at folk skal bidra blir det annerledes.

Gammel 10-10-16, 22:10   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg er alltid raus og seier ja når nokon spør på klassesidene om å ta med ei kanne kaffi

Gammel 10-10-16, 22:11   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette. Jeg gjør gjerne ting selv, men liker ikke å ta på meg at få andre til å gjøre ting...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.