|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?
Det er jo klart, jeg synes jo det jeg og. Brukte mer penger før enn jeg gjør nå. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har aldri fått pålegg om å bake, jeg bare gjøre det. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
|
|
|
#104 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?En ting hadde vært om det var opplest og vedtatt at man kunne kjøpe inn småpremier og bake en kake til klassen, men det er så mye styr før man evt. kan føre inn disse beløpene også. Avdelingsleder, rektor, tilbake til avdelingsleder, diskusjon om hvor mye det er rimelig at man kan bruke på slike ting, avslag/godkjennelse, og så får skolen dårligere økonomi/ny avdelingsleder/rektor neste år, og man må gå hele runden igjen. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
© All rights reserved
|
Jeg baker så og si aldri til elevene mine. Om jeg gjør det, (tror det har hendt fire ganger på sju år), kan vi handle det vi trenger på Mat&Helse-kontoen. Så lenge vi ikke sprenger budsjettet med kakebaking. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Hvis jeg må bruke mobiltelefon for å få utført jobben min hadde jeg sett på det som en selvfølge at jobben skaffet meg en mobil slik de skaffer annet datautstyr jeg trenger. (Til nød dekker kostnader ved bruk/skade i stedet.) Ikke snakk om at jeg hadde brukt min private telefon slik det skisseres i HI, i hvert fall ikke uten kompensasjon. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp, særlig fordi hverken utdanningsforbundet eller lektorlaget er kjent for å stå med hatten i hånden og si ja og ha, heller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Er frisk!
|
Spilletimer er gull, men bedre i syvende enn i fjerde. De jeg har nå blir ikke tilstrekkelig motivert av det dessverre.
|
|
|
|
#110 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Jeg hadde aldri bakt og dekket alt selv om jeg ble pålagt det. No way! Baker jeg, er det på eget initiativ. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Whatever, never mind
|
Arbeidsgiver, via spes.ped-teamet, pålegger alle lærere å gjennomføre et spesielt tiltak og så må dere dekke kostnader selv?! Hva slags arbeidsgiver er du har egentlig? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Er frisk!
|
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?En helt vanlig kommune representert ved en rektor. Ikke alle lærere, bare lærerne på dette spesielt krevende trinnet.
|
|
|
|
#113 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Så lenge det er pålagt må det også følge penger med. I hvertfall et tilbud om det. Det er noe helt annet enn å bake en kake på eget initiativ fordi man vil glede barna.
|
|
|
#114 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg er en av de som ikke orker å styre med det. Det er ikke så ofte det skjer, og det er selvsagt jeg som er sløv. Men det er så styrete. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Jeg har da jobbet steder, privat sektor, der kakebaking var forventet. Det gikk på omgang etter liste eller forespørsel til feiring av bursdag, jubileum, folk som slutter, måloppnåelse etc. Kanskje 1-2 ganger pr år pr person. Det kunne egentlig ikke falle meg (oss) å be om dekning for de utgiftene.
|
|
|
#116 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Men da snakker du vel om feiring av kollegene dine? Det er da noe helt annet. Jeg vet ikke hva du jobber med, men når det forventes at en lærer baker til elevene for egen regning, er det jo som om det forventes at en sykepleier/lege tar med kake til pasientene sine eller en selger baker kake til kundene sine for egen regning.
|
|
|
#117 |
|
Er frisk!
|
Selvsagt! Å bake kaker til kollegaer er noe annet enn å finansiere
|
|
|
|
#118 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Jo, jeg ser det blir noe annet altså.
|
|
|
#119 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Arbeidsgiver har rett til å styre arbeidet og definere hva som skal gjøres, men de har ikke rett til å kreve at man skal bruke sin private telefon eller bake til brukerne for egne midler. Det blir veldig, veldig rart for meg. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Alt som blir pålagt av arbeidsgiver burde bli dekket, både av kakebaking og mobil.
|
![]() |
|
|