Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-16, 15:23   #81
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har sagt det før, dere lærere er altfor snille.
Tror ikke det er andre yrkesgrupper som jobber dugnad for firmaet de er ansatt i, slik oslo1978 sier.

Joda, i kulturbransjen er det temmelig vanlig.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Men sånn egentlig. Hvis mobilen min blir ødelagt av noen andre, enten på jobb, eller butikken, eller besøk eller tur eller på bussen av en bråstopp eller hva som helst (bortsett fra at jeg selv mister den i gulvet), hva slags forsikring gjelder da egentlig?

Innbo- og reiseforsikring. Vi har i tillegg egen reiesforsikring på jobbreiser (som det er en del av).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:29   #82
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Joda, i kulturbransjen er det temmelig vanlig.

Innbo- og reiseforsikring. Vi har i tillegg egen reiesforsikring på jobbreiser (som det er en del av).

Reiseforsikring dekker ikke uhell, bare om noen ødelegger telefonen med vilje. Hvertfall Tryg og Europeiske.

:btdt:

Hvis vi knuser skjermen på tlf (får dekket av jobben) går det heller ikke på noen forsikring (men jobben betaler for å fikse).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:38   #83
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Reiseforsikring dekker ikke uhell, bare om noen ødelegger telefonen med vilje. Hvertfall Tryg og Europeiske.

Men veldig ofte dekker innboforsikring dette.

Gammel 31-10-16, 15:43   #84
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men veldig ofte dekker innboforsikring dette.

Tja. Egenandelen blir jo rimelig høy da. Jeg har superforsikring fra If, og de har lavere egenandel på f.eks mobil, men den gjelder bare på telefoner man har hatt i under ett år.

Jeg vil tro andre forsikringsselskap har tilsvarende regler?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:46   #85
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Tja. Egenandelen blir jo rimelig høy da. Jeg har superforsikring fra If, og de har lavere egenandel på f.eks mobil, men den gjelder bare på telefoner man har hatt i under ett år.

Jeg vil tro andre forsikringsselskap har tilsvarende regler?

Ja, det er godt mulig. Jeg svarte bare på spørsmålet om hvilke forsikringer som dekket slike ting, ikke hvor gode de var.

Gammel 31-10-16, 15:59   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:dobbelt:

Sist redigert av Tjorven : 31-10-16 kl 16:06.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 16:05   #87
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hadde min arbeidsgiver nektet å gi meg mobiltelefon hadde jeg nektet å bruke mobiltelefon i jobbsammenheng. Det hadde alle mine kollegaer også.

Jeg er også der, men så hra jeg da også alltid fått dekket mobil, så det er ikke en problemstilling jeg noen gang har tenkt over. Mobilen er jobben sin.

Det forventes at jeg jobber når det er mye jobb, men det jeg jobber over 40 timer pr uke får jeg avspasere en annen gang.

Jeg bakte kake til jobben på fredag. Det forventes det at man gjør et par ganger i året, og det er laget en liste på hvem som skal ha med bakst når. De fleste velger å kjøpe inn noe, men jeg liker å bake, så jeg gjorde det. Hvis man handler inn, forventes det at det dekkes av egen lomme.

Gammel 31-10-16, 16:16   #88
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Bake kaker til kollegaer er jo noe annet enn å bake kake som en del av belønningssystem til elever da. Jeg baker også kake til kollegaer to ganger i året, men det var siom en del av et belønningsopplegg jeg synes det kan bli litt drøyt at vi skal dekke det selv.

Gammel 31-10-16, 16:30   #89
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Noe av grunnen til at det jobbes mye "dugnad" i kulturbransjen, frivillige organisasjoner, læreryrket m.fl. er jo at dette er jobber som er meningsfylte ut over det vanlige (etter mitt syn - før jeg ble lærer jobbet jeg i frivillige organisasjoner). Jeg har en genuin interesse av at alle elevene mine skal ha det bra på skolen. Det jeg føler for elevene mine går langt utover det at det er en jobb jeg får betalt for. Jeg strekker meg herfra til himmelen for elevene mine, men ikke fullt så langt for rektor.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 16:44   #90
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg strekker meg herfra til himmelen for elevene mine, men ikke fullt så langt for rektor.

Ja det er sånn det er. Jeg elsker jobben min

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 16:46   #91
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Bake kaker til kollegaer er jo noe annet enn å bake kake som en del av belønningssystem til elever da. Jeg baker også kake til kollegaer to ganger i året, men det var siom en del av et belønningsopplegg jeg synes det kan bli litt drøyt at vi skal dekke det selv.

Men hvorfor gjør du det? Hvis du ikke vil gjøre det?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 16:47   #92
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja det er sånn det er. Jeg elsker jobben min

jeg også elsker jobben min. Jeg synes likevel at de skal betale meg for å gjøre den.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 31-10-16, 16:52   #93
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men hvorfor gjør du det? Hvis du ikke vil gjøre det?

Fordi det motiverer en veldig vanskelig klasse slik at det blir bedre arbeidsro. Men det burde jo være dekt av skolen i prinsippet.

Gammel 31-10-16, 17:00   #94
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Fordi det motiverer en veldig vanskelig klasse slik at det blir bedre arbeidsro. Men det burde jo være dekt av skolen i prinsippet.

Handler ikke dette litt om hvordan man er som lærer også? Hvordan man liker å gjøre det rett og slett? I år har poden fått sjokoladebiter både titt og ofte føler jeg, fordi de har klart å oppnå ditten-datten mål. Med den forrige læreren kan jeg ikke huske at det var snakk om den type kjøpe-belønning, men jeg opplevde arbeidsroen i klassen som like god da.

Jeg hadde en kollega tidligere som drev med "level up". Altså at når klassen hadde "tjent opp" nok poeng, så gikk de opp et level, som i et spill. Det hele var imaginært, og virket som bare det (på 18-åringer!). Det er ikke alltid så mye som skal til. Man må finne sin stil rett og slett.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 17:01   #95
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Du fremstiller det veldig passivt-aggressivt. Hvis det er pes for deg å gjøre det, så burde du la være. >Eller så er ikke akkurat et par kaker i året store utgiften per klasse, så det burde jo være mulig å få det dekket. Men da må det jo tas opp på prinsipielt grunnlag.

Gammel 31-10-16, 17:05   #96
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå diskuteres det to helt forskjellige ting. Det ene er et arbeidsredskap pålagt av arbeidsgiver å bruke, dvs telefonen. Selvsagt skade på den være dekket av arbeidsgiver. Egentlig burde telefonen vært dekket, men med en så stor yrkesgruppe er det vanskelig å få til.

Det andre er å gjøre en ekstra innsats som arbeidsgiver ikke betaler for. Der er nok ikke lærerne så veldig spesielle. Ja, så velger du å bake en kake fordi elevene blir motivert av det. Det kan man faktisk ikke kreve å få tilbakebetalt så lenge det ikke ligger i budsjettet.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 17:12   #97
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Handler ikke dette litt om hvordan man er som lærer også? Hvordan man liker å gjøre det rett og slett? I år har poden fått sjokoladebiter både titt og ofte føler jeg, fordi de har klart å oppnå ditten-datten mål. Med den forrige læreren kan jeg ikke huske at det var snakk om den type kjøpe-belønning, men jeg opplevde arbeidsroen i klassen som like god da.

Jeg hadde en kollega tidligere som drev med "level up". Altså at når klassen hadde "tjent opp" nok poeng, så gikk de opp et level, som i et spill. Det hele var imaginært, og virket som bare det (på 18-åringer!). Det er ikke alltid så mye som skal til. Man må finne sin stil rett og slett.

Takk for komplimentet

Dette er tiltak spes.ped-teamet i kommunen har kommet med og skal gjennomføres av alle som er på trinnet. Nettopp derfor synes jeg det er litt drøyt at kostnaden dekkes av oss som enkeltlærere.

Gammel 31-10-16, 17:12   #98
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Du fremstiller det veldig passivt-aggressivt. Hvis det er pes for deg å gjøre det, så burde du la være. >Eller så er ikke akkurat et par kaker i året store utgiften per klasse, så det burde jo være mulig å få det dekket. Men da må det jo tas opp på prinsipielt grunnlag.

Ja, det burde det. Og det skal jeg gjøre gjennom klubb.

Gammel 31-10-16, 17:15   #99
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Takk for komplimentet

Dette er tiltak spes.ped-teamet i kommunen har kommet med og skal gjennomføres av alle som er på trinnet. Nettopp derfor synes jeg det er litt drøyt at kostnaden dekkes av oss som enkeltlærere.

Hvis dere har fått pålegg om bake, er det jo helt selvsagt at dere skal få det dekket.

Gammel 31-10-16, 17:17   #100
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Hvis dere har fått pålegg om bake, er det jo helt selvsagt at dere skal få det dekket.

Ja, men det får vi altså ikke. Skal ta det opp, lover!

Neste belønning er kino i forsamlingssalen og popcorn - det blir sikkert i desember en gang. Skal få avklart det til da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.