|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?
Enig. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Tja, nå var det det du skrev i innlegget over her jeg tenkte på. Ingen forutinntatthet, altså, men kanskje litt såre tær? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?Den foreningen som hadde gitt min sønn alkohol hadde virkelig fått merke det i etterkant. At jeg drakk hver helg fra jeg var 15 år er ikke relevant. Ting var annerledes for 20 år siden. Folk er da blitt mer opplyst, smartere og mer gjennomtenkt? Forskningen er gått framover og folk med? |
|
|
|
|
|
#44 |
|
can-jur
|
Definitivt ingen såre tær. Poenget mitt var at vi er enige.
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja nettopp! |
|
|
|
|
|
#47 |
|
can-jur
|
Nei, beste er selvfølgelig at de ikke debuterer før de er blitt gamle nok.
|
|
|
|
#48 |
|
Fortynnet
|
Hjertens enig med sløyfe på. Jeg hadde ikke latt være å si fra om hva jeg syntes om det, det er jeg 100% sikker på. Æsj! |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Fortynnet
|
Det er også et sted for uerfarne 16-åringer å bli utnyttet av gamle griser. Alle voksne er dessverre ikke trygge og greie, og særlig ikke de som syns det er greit å feste med sekstenåringer. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
can-jur
|
Men fleste voksene er skikkelige folk som passer litt på.
|
|
|
|
#52 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?Og når det gjelder det med at de fleste voksne er skikkelige folk som passer på: |
|
|
|
|
|
#53 |
|
can-jur
|
Men det er vel alle enige om? Det som diskuterer er vel hvorvidt man ville grepet inn. Og noen ville gripe inn uansett og noen ville sett det an.
|
|
|
|
#55 |
|
can-jur
|
Kjenner du mange som gjør det?
|
|
|
|
#56 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?Jeg kjenner en del som har festet med tenåringer og vet om noen som gjør sånt fremdeles. Jeg stoler virkelig ikke på dømmekraften til folk som gjør sånt selv om de ellers er greie folk. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?Helt uakseptabelt, og det hadde jeg gitt uttrykk for, men hadde ikke ringt politiet. Jeg hadde fulgt med situasjonen, og ringt politi eller ambulanse bare i en akutt situasjon, der jeg mente det var behov for det. Jeg ville først og fremst passet på at vedkommende dro rett hjem fra festen, enten ved å bli hentet av foreldre, eller ved å tilby meg å spleise på eller spandere taxi, og hvis det så ut til at vedkommende var på tur til å bli svært beruset hadde jeg stoppet de som forsøkte å skjenke, med et i utgangspunktet vennlig "nå tror jeg kanskje h*n har fått nok".
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-11-16 kl 13:48. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?Jeg har sluttet å la meg sjokkere. Her vi bor er det så mye rart av holdninger til ungdommen og hva de får lov til. Ser nå at dette ligger åpent så jeg sletter detaljene.
Sist redigert av GinaK : 18-11-16 kl 15:43. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?Jeg hadde virkelig reagert om noen jeg anså som oppegående hadde sitter å sett på at mitt barn drakk seg full uten å varsle meg. En ting at en gjeng mindre oppegående mennesker anser det som festlig å drikke seg full med ungdommer, men at de fornuftige som sitter og ser på ikke varsler foreldre synes jeg er spesielt, og jeg ville reagert negativt på at jeg ikke ble varslet om at min mindreårige satt og drakk seg full med vokse folks velsignelse. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?Jeg hadde også heller ringt foreldrene enn politiet.
|
![]() |
|
|