Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-16, 10:18   #81
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Joner/NOAS er veldedighet/politikk, Coop skulle selge kaffe. To forskjellige ting.

Gammel 23-11-16, 10:19   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

NRK-Beta oppsummerer glimrende:

https://nrkbeta.no/2016/11/22/nrkbet...ylvi-og-media/

Right on.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 10:19   #83
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh, men det er ALLTID noen som føler seg lurt.

Gammel 23-11-16, 10:20   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men berre av nysgjerrighet, korleis er dette annaleis enn til dømes den popup-kaffebaren på Løkka som viste seg å vere Coop, som fleire her inne syns var lureri?

Fordi Joner samarbeider med noas. Kaffebaren sa ikke st de samarbeidet med Coop.

Gammel 23-11-16, 10:24   #85
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

NRK-Beta oppsummerer glimrende:

https://nrkbeta.no/2016/11/22/nrkbet...ylvi-og-media/

Veldig, veldig bra, ja.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 10:25   #86
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Joner fortale ikke at det var et reklamebyrå inne i bildet. Han var ellers åpen om samarbeidet med Noas. Coop fortale ikke hvem de var før etterpå.

Jeg er så naiv at jeg ikke forsto at det var et reklamebyrå inne i bildet med Joner. Jeg synes stuntet er glitrende uansett. Jeg tror det er der noen føler seg lurt. Man tror det er en enkeltperson som står frem med meninger, men så er det koordinert. Jeg synes ikke det er noen grunn til å føle seg lurt, man har bare ikke koblet det.

Gammel 23-11-16, 10:28   #87
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå er det ingen som opplyser at det er reklamebyråer med i bildet altså, selv ikke på reklamer.

Gammel 23-11-16, 10:29   #88
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser sammenligningen med Coop-greia. Jeg føler meg ikke lurt av noen av delene da. Joner-stuntet var til en god sak, Coop-greia var morsom.

Kaffebaren sa ikke at de egentlig var Coop, Joner ga uttrykk for at dette var på eget initiativ, når det var et reklamebyrå som sto bak. Jeg syns ikke komersielt vs veldedig formål har noen relevans for prinsippet sin del.

Men når det er sagt - jeg er ikke fornærmet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 10:30   #89
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå er det ingen som opplyser at det er reklamebyråer med i bildet altså, selv ikke på reklamer.

Nei, sant? Det er jo ikke sånn at Leger uten grenser, Røde Kors osv. faktisk lager kampanjene sine helt selv. De betaler vel oftest for det. Her ble ingen betalt.

Det positive er at jeg blir så møkkasur av dette at jeg ga litt penger til NOAS i dag også.

Gammel 23-11-16, 10:35   #90
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok farget av det samme som Candy, så jeg så at dette luktet reklamebyrå lang vei, og det er et eksempel på en godt gjennomført kampanje i SOME, for den spredte seg veldig fort og hadde stor gjennomslagskraft.

Og problemet er at om man ikke er supertydelig på hvem avsender egentlig er og hvem som kom opp med ideen så står man lagelig til for hogg, som selvsagt Sylvi Listhaug og hennes PR-ansvarlige vet å benytte seg av.

Gammel 23-11-16, 10:36   #91
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg sa jeg er naiv, ikke sant.

Han formulerte seg som om det kom fra ham selv. Jeg forstår jo at det er reklamebyråer inne i bildet når det annonseres. Jeg så bare ikke at dette var en annonse, jeg tenkte det kom fra en skuespiller og enkeltperson. Jeg var heller ikke klar over at han er lokalpolitiker. Det er nok der man kan henge luringen på. Jeg føler meg overhodet ikke lurt, jeg så bare ikke at det var et reklamebyrå inne.

Gammel 23-11-16, 10:41   #92
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det positive er at jeg blir så møkkasur av dette at jeg ga litt penger til NOAS i dag også.

Men hvorfor gir du penger til NOAS fordi du er uenig med det Listhaug fronter? Hvilken reell påvirkningskraft har NOAS?

NOAS er en privat, ideell organisasjon. NOAS kan ikke "kaste" Listhaug. NOAS er en lobbyist, en organisasjon som driver aktivt arbeid blant asylsøkere.

Uansett hvordan man vrir og vender på det er det ikke stor hjelp i at det dannes et hylekor som Listhaug kan bruke til å skaffe seg mer sympati. Dersom man mener at FRPs statsråd ikke følger de avtalene som er gjort i regjering/storting må man presse på for at statsråden skiftes ut. Hvorfor tror så mange at Listhaug er alene om den restriktive innvandringspolitikken?

Å lage hylekor som går på person er ikke veien å gå.

Gammel 23-11-16, 10:45   #93
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er irrelevant om det var et byrå inne i bildet eller ei, for det er det i de fleste gode kampanjer. Men jeg synes det er relevant om kampanjen var tydelig på hvem som egentlig er avsender, var det Joner eller NOAS? Jeg synes ikke Joner sin post var tydelig nok på at dette var et samarbeid mellom ham og NOAS, han skrev at han hadde vært i dialog med, og det er for meg litt svada-aktig.

Gammel 23-11-16, 10:46   #94
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Men hvorfor gir du penger til NOAS fordi du er uenig med det Listhaug fronter? Hvilken reell påvirkningskraft har NOAS?

Jeg er jo først og fremst positiv til NOAS, og hadde jeg visst mer om dem, hadde jeg støttet dem før. Har lest meg opp på hva de driver med det siste døgnet.

Gammel 23-11-16, 10:49   #95
Input

Input sin avatar

Standard

Hvorfor tror så mange at Listhaug er alene om den restriktive innvandringspolitikken?

Det som også gjør meg skikkelig, skikkelig, skikkelig sur i denne debatten, er utsagn som dette. Det er gjentatt til det kjedsommelige, av både Joner og andre som har uttalt seg, at det ikke (nødvendigvis) er politikken som er problemet, men retorikken hun bruker og den ekstremt usaklige måten hun uttaler seg på.

Gammel 23-11-16, 10:49   #96
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det som også gjør meg skikkelig, skikkelig, skikkelig sur i denne debatten, er utsagn som dette. Det er gjentatt til det kjedsommelige, av både Joner og andre som har uttalt seg, at det ikke (nødvendigvis) er politikken som er problemet, men retorikken hun bruker og den ekstremt usaklige måten hun uttaler seg på.

Så vi skal gå på person og ikke sak?

Gammel 23-11-16, 10:51   #97
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke sant?

Gammel 23-11-16, 10:51   #98
Input

Input sin avatar

Standard

Dette ER jo sak. Det er irrelevant at det er du som sier det, men det du sier og jeg responderer på ER jo saken.

Gammel 23-11-16, 10:52   #99
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Personen er integreringsminister og saken er at hun i sin rolle bruker en retorikk som er svært problematisk, som politiker i et regjeringsparti, men ikke minst som statsråd med ansvar for integrering.

Gammel 23-11-16, 11:01   #100
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg gor penger til NOAS fordi eg er ueinig med innstrammingane i asylpolitikken, Observatøren. Det skuldest at eg meiner at dei endringane regjeringa har gjort, gjer det endå viktigare at det finst organisasjoner som jobber for rettshjelp til flyktningane.

Nå såg eg på FB (diskusjon om "folk flest", ikkje verifisert med kjelde, men pålitelig FB-kontakt) at det var snakk om at 23 stykker har bedt om å få pengane tilbake. 23!? Det er skremmande at så mange aviser skriv så mykje om så lite.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.