|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
heimføing
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Erna er opptatt med å skrive tale til julegrantenning i Tromsø til helga. Jeg er mer etisk betenkt over media her som jubler over at Selveste Statsministeren skal komme og tenne julegrana og tenkte wtf!? Joda, hun skal på møte i Troms Høyre, og har samtidig tilbudt sin lystennertjeneste til sentrumsforeningen. Det passer jo bra å få gjort, siden de tapte valget så det sang her i byen og attpåtil måtte plages med varaordfører fra Rødt. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?
Innimellom mistenker eg Listhaug for å vere eit PR-stunt for å få fokuset bort frå Siv Jensen.
|
|
|
|
#65 |
|
Glamorøs
|
Jo, i DN står det at han legger ut noen av innleggene og hun noen andre.
|
|
|
#66 |
|
Leser
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg føler meg ikke lurt. Jeg var klar over hva pengene gikk til og synes det var en gøyal gimmick at Listhaug får postkort.
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Det som er problematisk med Listhaug, er hvordan hun kamuflerer debattene. F.eks. snakker hun om innvandringspolitikk, når det hun egentlig driver med er asylpolitikk. Hun omtaler meningsmotstandere som hylekor og feministelite, samt at hun, som er en av de politikerne som mest uttaler seg offentlig, hevder å ikke være en del av "den meningsbærende elite". På direkte spørsmål, kan eller vil, hun ikke svare på hvem den meningsbærende eliten er, annet enn "de som får si det de mener" (fritt etter hukommelse, hørt på radio for flere dager siden). Det blir veldig ullent og vanskelig å vite hvem hun faktisk diskuterer mot, og dermed også til en viss grad vanskelig å argumentere mot. Det er selvfølgelig også kjempeproblematisk at hun tar en negativt vinklet sak fra utlandet og promoterer den som en gladsak, det blir så empatiløst.
|
|
|
|
#68 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Helt enig, Input. Hun fremstiller det som om hun og Frp omtrent fant opp tvangsutsendingen av kriminelle utlendinger. Som man drev med daglig også for 10 år siden. Selv er jeg for utsending også av en del barn, men man trenger ikke å hoppe av glede ig klappe når de drar, liksom. Helt enig med Aftenposten i at det er dypt problematisk å ha en regjering som debatterer på et himla lavmål, og som snurter og sutrer og gir folk økenavn når de møter motbør. Det er skremmende ødeleggende for oss alle.
|
|
|
#69 |
|
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg hadde sikkert sett på det som mer problematisk om jeg hadde vært uenig med saken, men jeg synes dette var en så åpenbar planlagt kampanje at jeg ikke skjønner at man kan føle seg lurt. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?I ettertid ser jeg jo at det er beklagelige at innlegget til Joner ikke var enda bedre flagget som en kampanje, kun så sutringen til Listhaug hadde hatt lite substans. Så lenge det faktisk finnes noen som føler seg lurt, så har hun jo skyts.
|
|
|
|
#72 |
|
|
Åh, men det er ALLTID noen som føler seg lurt. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Leser
|
Ja, du har rett. Jeg skjekket nå. Det som er status er at bloggere kan - frivillig - knytte seg opp mot den (se lenke). Det er utrolig problematisk at sosiale media ikke har noen form for regulering når så mye av feks nyhetsformidlingen skjer der.
|
|
|
#74 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?En trenger slettes ikke føle seg lurt for å synes kampanjen ikke var toppers. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
♡
|
word!
|
|
|
#76 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Men berre av nysgjerrighet, korleis er dette annaleis enn til dømes den popup-kaffebaren på Løkka som viste seg å vere Coop, som fleire her inne syns var lureri?
|
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det blir dumt å tenke sånn. Samme hvordan det hadde vært merket så hadde Listhaug vridd på det. Før hun hadde dette å styre over ba hun folk like å dele "hylekoret av skuespillere og venstrevridde (etter st hun ikke møtte opp på et seminar regjeringen selv inviterte til om nettopp integrering http://www.aftenposten.no/meninger/d...g-609545b.html)
Jeg har spurt meg selv om det samme, men kommet frem til at jeg ikke tror det. Jrg er ikke snurt over Listhaugs 24 år gamle FB-er.
|
|
|
#78 |
|
Epikur
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?NRK-Beta oppsummerer glimrende:
|
|
|
#79 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg syns det er underlig dette snakket om at vi har blitt lurt. Han skriver jo tydelig at han gjør dette i samarbeid med NOAS. Jeg syns det var et strålende stunt, og er glad for at NOAS har fått både penger og oppmerksomhet.
|
|
|
|
#80 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Med forbehold om at jeg ikke vet kjempemye om denne kaffebaren heller, men jeg skjønner ikke hvordan de kan sammenliknes? Sånn jeg oppfattet det var det der "vi åpner en kaffebar og juger om at vi har eksklussiv kaffe" og i realiteten var det Coop-kaffe (?), mens dette er "Joner lager et innlegg, er åpen om at han samarbeider med NOAS" og i realiteten var det faktisk Joner som samarbeidet med NOAS.
|
|
![]() |
|
|