Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Arve sko/støvler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-07, 12:02   #21
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arve sko/støvler

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns det blir litt overflodskvalmt å kaste flotte og nesten nye Goretex-sko til nærmere 1000 kroner, eller pensko som har vært på foten fire-fem ganger. Og jeg kan vel snart si "det gikk bra med meg" - det er ihvertfall ingen av de voksne/tenåringsguttene mine som har hverken fot- eller ryggproblemer til tross for at de har hatt enkelte par sko som har vært litt brukt av en annen først.

Selvfølgelig.

Vi er i bunn og grunn enige, poenget er bare at man ikke sender din sko "jogge"skoene som har vært brukt hver dag i barnehagen i arv til nestemann.

Gammel 28-06-07, 12:07   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Selvfølgelig.

Vi er i bunn og grunn enige, poenget er bare at man ikke sender din sko "jogge"skoene som har vært brukt hver dag i barnehagen i arv til nestemann.

Nei, det har jeg selvfølgelig aldri gjort - hverken til egne eller andres barn. Det er snakk om lite brukte kvalitetssko, ellers blir det kastet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 18:53   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lillebror arver jo endel sko her.Storebror sine føtter vokste så veldig fort så de første 2-3 skosettene rakk ikke å bli noe slitt før han måtte ha nye størrelser. Vi må nok kjøpe noen størrelser i mellom de vi har, regner jeg med.
Nå stopper nok arvemuligheten seg selv fremover for joggeskoene storebror nå bruker er klar for søpla etter ferien og de nye skal tas i bruk til skolestart.. og cherroxene fra i vinter ble slitt hull på og er kastet så fremover blir det nok minimalt å arve uansett.
Ser an skoene og har ikke lyst til å ta på lillebror utslitte sko heller..

Gammel 28-06-07, 19:49   #24
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Ok, tusen takk for svar. Greit at alle virker samstemte. Da sparer jeg de nesten ubrukte gummistøvlene til lillesøster og kaster de utslitte vinterstøvlene som er brukt nesten hver dag i vinter.

Slik gjør vi det!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 20:14   #25
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det av Veslas skotøy som ikke er utslitt har jeg gitt til barnehagen. De bruker det til utlån dersom noen har glemt noe eller blitt våte.

Hørtes lurt ut =) Fint for de barna som har glemt sko og som likevel kan være ute Det skal jeg også gjøre

Gammel 28-06-07, 20:23   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Ok, tusen takk for svar. Greit at alle virker samstemte. Da sparer jeg de nesten ubrukte gummistøvlene til lillesøster og kaster de utslitte vinterstøvlene som er brukt nesten hver dag i vinter.

Jeg skulle spare vinsterstøvlene som reserve, hvis alt annet f.eks. er vått. Men ellers enige med de andre om at det som er brukt mye ikke skal arves.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 20:31   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi også arvet støvletter og cherrox som er lite brukt (sånn størrelser til 1-2 år). Men utslitte joggesko arves ikke

Vintersko som kun er brukt noe mnd på ett barn går nok i arv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 20:57   #28
Left
Passiv

Standard

Tar vare på gummistøvler, pensko og andre sko som er lite brukt.
Jeg har en tendens til å kjøpe litt for mange par, så det er alltid et og annet paret som ikke blir brukt omtrent. Hverdagssko kjøpes alltid nytt til Mini, men de andre arver han glatt etter Krølle.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.