Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere svensk musikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-07, 10:38   #101
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Ebba Grön Elsker jeg. Ellers liker jeg Blå tåget, (De som har orginalen til staten och kapitalen) Timbuktu, Skumdum og ABBA. Sikkert mye mer, men kommer ikke på det nå.

Gammel 29-06-07, 10:49   #102
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Imperiet.

Jaaaaaaa!!!!!!!

Gammel 29-06-07, 11:15   #103
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svensk musikk er nydelig! Elsker cd'en til Marie Fredriksson "äntligen"!

Tommy Nilsson (öppna din dörr ), Mauro Scocco, Lisa Ekdahl, Tommy Körberg, Cecilia Vennersten, Lisa Nilsson, Orup, Ulf Lundell, Tomas Ledin osv.

Abba er en selvfølge når man snakker om svensk musikk - masse bra! Carola har noen fine sanger, men hun har tatt litt av de siste årene...

Gammel 29-06-07, 12:46   #104
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Tommy Nilsson (öppna din dörr )

...har jeg litt uheldige assosiasjoner til etter å ha hørt en bakfull medruss synge den i guidemikrofonen i bussen hele veien fra Larvik til Bjørkelangen...

Gammel 29-06-07, 13:07   #105
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant, jeg fant.

(Kilde: youtube.com)
. Jeg var helt betatt av hun blonde kordama med det store håret. Hun var Perfekt. Perfekt hår, perfekte klær, perfekt utseende. Smaken min har visst endret seg en smule ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 13:33   #106
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Gammelt fra Eva Dahlgren
Victoria Tolstoj
Lisa Nilson

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 13:57   #107
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Liker Kent, Timbuktu, Lisa Ekdahl, Pär Gessle, The Cardigans (en av mine mange favoritter), Cornelis Wreesjviik, og sikkert flere.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 13:58   #108
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg fant, jeg fant.

. Jeg var helt betatt av hun blonde kordama med det store håret. Hun var Perfekt. Perfekt hår, perfekte klær, perfekt utseende. Smaken min har visst endret seg en smule ...

Ankie Bagger Motet ser litt annerledes ut nå ja!

Fra 1989:

Noen år gammelt:

Nytt bilde (til høyre):

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 16:40   #109
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

, The Cardigans (en av mine mange favoritter), .

Ja, hvordan kunne jeg glemme dem. Jeg liker deres tidligere ting og det de har gjort de senere årene. Det i midten synes jeg ikke er noe særlig. Kan ikke fordra "Erase and rewind" og "My favorite game", men jeg elsker "Rise and shine", "Sick and tired", "Communication" og "Don't blame your daughter" blant annet.

Gammel 29-06-07, 16:41   #110
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ankie Bagger Motet ser litt annerledes ut nå ja!

Kult å se bilder. Er hun kjent?

Gammel 29-06-07, 17:51   #111
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult å se bilder. Er hun kjent?

Hun var litt halvkjendis. Flere av de som koret Tommy i den linken er kjendiser. Det tok litt tid før jeg koplet hvem hun var, jeg kjente igjen ansiktet. Nå vet jeg ikke hva hun gjør.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ankie_Bagger

Gammel 29-06-07, 18:17   #112
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Håkan Hellstrøm, Og en sang med han litt smågale, husker ikke hva han heter men sangen var med på den Svenske "Baren", :synger skingrende på latesomsvensk: "Då fins det ingen som tar en,man e kung kung kung i Baren". Den får fart i alle vorspiel :hvertfall der jeg er litt søplefull og småsjarmerende:

Sist redigert av turi : 29-06-07 kl 18:18. Årsak: noen leifer..
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 18:21   #113
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hatt utallige svenske favoritter - akkurat nå er det Håkan Hellstrøm (ok jeg vet at andre oppdaget ham for en del å siden, men bedre seint enn aldri...)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:03   #114
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Og en sang med han litt smågale, husker ikke hva han heter men sangen var med på den Svenske "Baren", :synger skingrende på latesomsvensk: "Då fins det ingen som tar en,man e kung kung kung i Baren". Den får fart i alle vorspiel :hvertfall der jeg er litt søplefull og småsjarmerende:

Magnus Ugglas sang.

(I Sverige får de fleste lønn den 25.)

Gammel 29-06-07, 21:56   #115
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos å kaste Cd-ene sine som jeg svarte på i en annen tråd ... Sista morgonen er i vinylsamlinga mi som jeg har i boden.

Gammel 29-06-07, 22:17   #116
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hører mye på The Cardigans og The Hellacopters.

Når kommer The Hellacopters med nytt materiale forresten?

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 22:19   #117
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Ja, hvordan kunne jeg glemme dem. Jeg liker deres tidligere ting og det de har gjort de senere årene. Det i midten synes jeg ikke er noe særlig. Kan ikke fordra "Erase and rewind" og "My favorite game", men jeg elsker "Rise and shine", "Sick and tired", "Communication" og "Don't blame your daughter" blant annet.

Jeg også elsker Communication. Long Gone Before Daylight er definitivt deres beste album.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 23:47   #118
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Digger masse svensk musikk, begynte med Abba som barn. Tilbragte 10-11 barndoms- og ungdomssomre på rad i Sverige og da oppdaget jeg Niklas Strömstedt, Anders Glenmark og ikke minst Orup. Sammen ble de jo også ganske bra en stund

Liker også Lisa Nilsson veldig godt, en god del av Håkan Hellström, Cardigans, Bo Kaspers, Kent og Eva Dahlgren (spesielt Vem vänder vindarna), og vurderer faktisk å kjøpe den første plata til Carola på cd (vil høre Gloria, Mickey, Tommy tycker om mig og 14. maj på nytt!). Og så digger jeg låter som Trubbel med Monica Zetterlund, Alright med Lost Patrol og Lisa Miskovsky, Kärleken är med Jill Johnson og Det gör ont med Lena Ph.

Ace of Base må jeg innrømme at jeg likte en stund. Roxette-perioden var også herlig!
De siste årene er det The Ark (It takes a fool to remain sane, Calleth you, cometh I) jeg har hørt mest på, sammen med Moneybrother, The Real Group og Cajsa Stina Åkerström. Blir så godt humør av Socker, knäckebröd og choklad

Hmm, jeg er visst over gjennomsnittet opptatt av svensk musikk, ja...

Du har omtrent samme oppfatning av svensk musikk som meg. Jeg hører i tillegg på Cornelius Wreesvik.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 03:47   #119
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Cornelis Wresvijk

Vreeswijk....

Gammel 30-06-07, 03:49   #120
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Helt siden jeg leste denne overskriften har jeg gått å nynnet på "Leande gullbrüna øgon, har jäg forelskat mej i-i." Vikingarne eller noe slikt. Skikkelig flashback fra ungdomstidens bygdedanser.

eh...Det er Sven- Ingvars.... IKKE Vikingarna!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.