Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vogn til lange barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 22:19   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vogn til lange barn?

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

TFK Joggster (Twist) er en super vogn for lange barn. Vi holdt på å ryke på en slik selv og jeg angrer litt på at vi ikke gjorde det. Den er litt dyr, men er du skikkelig griseheldig kan det være du finner noe pent brukt på Finn.no.
Jeg tror også den er lettsolgt igjen etter at øyenstenen ikke vil bruke vogn lenger.

Lykke til!

Den er bare ca 1000 kr dyrere en eks simo trillen.

Og tfk og OTH er en del mange cm lengre i liggestilling og sitte stilling en simo trillen..
*da jeg lette som gal etter trille så målte jeg det meste som fantes, både ny og gammelt...*

Gammel 15-07-07, 22:22   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Og tfk og OTH er en del mange cm lengre i liggestilling og sitte stilling en simo trillen..
*da jeg lette som gal etter trille så målte jeg det meste som fantes, både ny og gammelt...*

Ja, men det er masse gamle varianter av Simotrillen til salgs. Vi betalte bare 400 for vår og dersom man bare skal sove i den trenger man ikke en helt ny.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:24   #23
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TFK (Trend for Kids) har god plass til store barn. Men det er en vogn som holder seg godt i pris på bruktmarkedet ennå, så du får dem nesten ikke til under 3000,-. Og for en ny betaler du ca. 3500,- om en bestiller fra Babyjungle. http://www.babyjungle.nl/english-3wheels.htm

Skal du ha en rimeligere vogn, så er det nok sportstrillene til Simo du bør se på. De får du tak i til en grei pris, finnes under flere navn, kommer ann på hvor ny eller gammel du skal ha, og de har ca. 105 cm liggelengde. Jeg synes personlig at den er stor og tung, men fin sovevogn. Ikke noe vogn jeg gidder å dra rundt på. Den vi hadde sto hjemme for soving, og nå har jeg kjøpt en pent brukt for å ha som sovevogn i barnehagen så lenge poden trenger det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:33   #24
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, men det er masse gamle varianter av Simotrillen til salgs. Vi betalte bare 400 for vår og dersom man bare skal sove i den trenger man ikke en helt ny.

Joda men jeg mente egentlig nye simo triller .
Bare glemte å skrive det hehe

Gammel 17-07-07, 22:14   #25
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Quinny Speedi. Billig og bra!

Gammel 17-07-07, 22:40   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi har en gammel Quinny 2004-modell (Freestyle - ikke Comfort - de sluttet å selge disse etter 2004). Denne er lengre og bredere enn Comfort og 2-åringen min som har passert 97 cm kan bruke den lenge ennå. Dvs. han har bøyde bein da, men den har god lengde på ryggen. Hvis en slik vogn er interessant så regner jeg med at du får den rimelig på finn.no ettersom de fleste er interessert i Comfort.

Denne har vi også. Veldig bra vogn! (Mye romsligere enn comforten.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 11:10   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

En Simotrille av den gammeldagse typen. Slik som denne:

- bare at dette forsåvidt er en ganske ny variant. Vi har en gammel variant av denne selv, den er grønn og rødrutete og ganske lang. Den er ikke så bred, men lang. Man får ikke full liggestilling, men nesten. Grei nok for store barn. Vi kjøpte vår billig på finn siden den var gammel og vond å trille (vi skulle bare ha den stående i barnehagen). Verdt en titt.

Det er en slik vogn vi har. :fornøyd:

Men nå har jeg slått ifra meg at vi må ha ny vogn da. Så lenge han ikke ser ut til å mistrives med å ha føttene litt bøyd mens han sover så bruker vi denne vogna.

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

For meg er ikke 1000 kroner "bare"...

Gammel 18-07-07, 11:13   #28
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Mulig det har vært en slik tråd her tidligere, men jeg orker ikke lete.

Poden sover et par timer i vogna si på dagen ennå, og vi har vært så strålende fornøyd med vår Simovogn. Det er god plass i den og den er forsåvidt lang også. Det er bare det at Poden er lengere...

Han har strukket seg veldig de siste månedene, og nå får han ikke strekt seg skikkelig ut når han sover lenger. Det virker ikke som om han gjør seg noe av det, for han sovner og sover godt, men det er sikkert ikke bra for den lille kroppen å ligge sånn?

Noen som vet av en vogn/trille som egner seg for lange Pjokker?

Babyjogger City Elite har 108 cm liggelengde - skikkelig lang rygg, så nesten 4 åringen min fikk plass i den uten problemer.

Phil&Teds har også noe tilsvarende liggelengde - lang i ryggen den også.

Om du vil ha mer tradisjonell vogn er Simo 123 et alternativ.

Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 12:15   #29
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snakket med noen som hadde fått 2 store babyer etterhverandre, og de hadde dratt til Danmark og kjøpt vogn, de hadde blitt tipset på helsestasjonen. De danske vognene skal vist være lengre, aner ikke om det stemmer.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.