|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan finner man en vaskehjelp?- og hva koster det??? Sist redigert av Solregn : 22-07-07 kl 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?Jeg ville spurt her inne.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?Jeg spurte naboene, de har nemlig vaskehjelp. Og vaskehjelpen var kjempepositiv til å ha flere kunder i samme nabolag, slik at hun kan være mer effektiv og planlegge dagen bedre. Vi ville nok ikke brukt en vaskehjelp vi hadde referanser på, og jeg hadde defintivt spurt på FP. Bar angi om du bor på Oslo øst/vest/sør/nord og du vil sikkert få et tips.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?
Nei, fysj, referanser er noe griseri.
![]() |
#6 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?Jeg har hørt priser alt fra 75 til 120 kr timen. Alt etter hva som blir gjort. En vennine gruppe jeg kjenner gikk sammen for å leie polske jenter, så de bytter på hver 3 mnd, har faste dager, og etter 3 mnd kommer en ny jente. Tror de har 5 jenter i alt.. ( om det var forståelig)
![]() |
#7 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Det er ganske utrolig hvor "legitimt" det ser ut til å ha blitt blandt "gode borgere" å betale vaskehjelp svart. Her på Grunerløkka går det polske kvinner i alle oppganger til enhver tid og det ser helt ut til å være aksept for å ha "svart vaskehjelp". (også blandt kjente politikere på venstresiden |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Er sånn "vestkantfrue" jeg vet dere |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
anglofil
Det er veldig mange måter å få hvit vaskehjelp på. Hvis du ser på gulesider så finnes det et flust av byråer bare i Oslo. Citymaid er bare en av dem (som jeg også har hørt mye negativt om). Men de ligger alle i samme priskategori, dvs alle like dyre som Citymaid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
anglofil
Jeg ville ha forhørt meg ned naboer, tipper de aller fleste har vaskehjelp. Tipper 3 timer i uka vil være nødvendig for en 90 kvm stor leilighet, litt avhengi av hva du vil ha hjelp til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
fri
|
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?I de periodene vi har hatt vaskehjelp, så har vi funnet noen ved hjelp av naboer. De synes ofte det er kjekt å vaske i samme området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
For å svare på mitt eget spørsmål; vi betaler også svart. Det er jeg ikke stolt av, men det er uaktutelt å betale det tredoble for å få jobben gjort hvitt. Sist redigert av daffy : 22-07-07 kl 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?Vi fant vår via et oppslag på den lokale matbutikken...
![]() |
#17 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?(Jeg trekker frem denne fremfor å starte en ny, siden det handler om mye av det samme.)
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?Vi fikk vår vaskehjelp anbefalt av naboer. Hun får 100 kroner timen og vasker huset vårt på 200 m2 på to timer. Hun vasker da gulv, tørker støv, vasker bad og toalettet. Annenhver uke har hun 2,5 timer og skifter da på alle sengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan finner man en vaskehjelp?Vi har også tenkt på å skaffe vaskehjelp, og synes det virker nesten pinlig billig ut fra hva jeg leser her. Tenkte meg noe i retning av 200 kroner timen, jeg - det blir nok ikke mer enn et par timers jobb annenhver uke i den beskjedne leiligheten vår. Har nå fått tips om en tysk student som ønsker seg jobb - det blir spennende.
![]() |
![]() |
|
|