Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-07, 09:26   #101
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Jeg har sagt det før:
In the name of the father: dopapirbrennescenen. Vanvittig bra.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Min er så kommersiell at det nesten er pinlig. Men scenen der Brucern tar farvel med datteren i Armageddon er den mest hjertekjærende for meg. Jeg er ufattelig pysete når det kommer til far/datter scener. appajente.

Hulk... Han blir igjen for hennes skyld jo. Snufs.

Come an!!!! Bra du er flau!
Armageddon is short for "I'm a getting out of here" (Sitat Eddie Izzard)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 11:35   #102
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Jeg vet ikke om det er nevnt før, men:

"La Vita e Bella":

1. Når Guido går forbi Giosué som sitter gjemt i skapet. Han har to tyske soldater bak seg og vet han skal dø, men vet også at sønnen ser har, så han marsjerer forbi med et stort smil om munnen og veivende armer slik at Giosué skal tro leken fortsetter.

2. Når Guido og Giosué lurer seg inn til høytaleranlegget i leiren og Guido roper " Buon giorno, Principessa!" over høytalerne og Dora forstår de er i live.

3. Når Guido serverer under tyskernes middag og snur sveivegrammofonen ut vinduet slik at fangene får høre musikken.

4. Når Guido blir drept av bare et enkelt "Ratata" fra en maskinpistol i et smug. All den livsgleden og fantasien borte på bare et øyeblikk.

Gammel 02-08-07, 12:28   #103
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Come an!!!! Bra du er flau!
Armageddon is short for "I'm a getting out of here" (Sitat Eddie Izzard)

Rød prikk til deg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 17:02   #104
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg har sagt det før:
In the name of the father: dopapirbrennescenen. Vanvittig bra.

. Blir sippete bare av tanken.

Gammel 02-08-07, 17:04   #105
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg vet ikke om det er nevnt før, men:

"La Vita e Bella":

1. Når Guido går forbi Giosué som sitter gjemt i skapet. Han har to tyske soldater bak seg og vet han skal dø, men vet også at sønnen ser har, så han marsjerer forbi med et stort smil om munnen og veivende armer slik at Giosué skal tro leken fortsetter.

2. Når Guido og Giosué lurer seg inn til høytaleranlegget i leiren og Guido roper " Buon giorno, Principessa!" over høytalerne og Dora forstår de er i live.

3. Når Guido serverer under tyskernes middag og snur sveivegrammofonen ut vinduet slik at fangene får høre musikken.

4. Når Guido blir drept av bare et enkelt "Ratata" fra en maskinpistol i et smug. All den livsgleden og fantasien borte på bare et øyeblikk.

Sterke øyeblikk dette, ja!

Gammel 12-08-07, 09:03   #106
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sofies valg. Jeg klarer aldri i mitt liv å glemme den scenen der hun må velge hvilket av de to barna som skal dø, og hun velger den lille piken som blir dratt gråtende bort fra moren av tyskerne. Jeg gråter bare jeg tenker på den, jeg kan ALDRI se den filmen igjen, ei heller lese boka. Jeg ble helt ødelagt og klarer ikke å tenke på det engang. Historien er jo sann også, er den ikke? Heøt jævlig. JÆVLIG!

Her er scenen, forresten:

(Kilde: youtube.com)

Uff, hvorfor måtte jeg se på den, den var jo helt grusom!! Tårene triller...

Mitt bidrag er fra "Broene i Madison County", på slutten, der Meryl Streep (sammentreff!) og mannen sitter i bilen i regnet, i et lyskryss, og i bilen foran sitter fotografen hun har møtt og elsker. De har rødt lys, og hun sitter med hånden på døråpneren, klar til å hoppe ut, noe hun ikke gjør. Du ser fortvilelsen i hele henne, over å så inderlig ville følge mannen hun elsker, men samtidig ikke ville forlate den trofaste ektemannen og barna. Sterkt skuespill av henne og Clint Eastwood. Også er filmen spekket med masse fin musikk.

(Kilde: youtube.com)

Sist redigert av Christinamor : 12-08-07 kl 09:10.
Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 09:11   #107
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Water, en indisk film om kvinners (og spesielt enkers) situasjon i India. Det er en scene hvor en 9 år gammel jente blir sendt til en snill mann, som hun skal leke med. Tror hun. Og så viser det seg at hun er sendt ut som prostituert. Skrekken i ansiktet hennes når mannen tar tak i kroppen hennes. Jeg hylgrein. (På kino. ) Det var så hjerteskjærende, tårene triller her jeg skriver, det er en scene jeg bare ikke klarer å komme over. Jeg kan ikke bære at dette er livet til små barn rundt omkring i verden.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 10:44   #108
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Frå ungdommen hugsar eg the Outsiders som ein film med gråte-potensiale (i tillegg til ei herleg samling av unge godbitar i rollane).

Schindlers Liste var hjertesskjærande. Eg er truande til å gråte berre ved å høyre filmmusikken (fiolin-eitt-eller-anna).

Eg såg den klippet frå Den Grønne Mil i går kveld (henrettelsen) og den var berre vemmeleg. Ikkje gråtepotensial, men velte-seg-i-magen-potensial.

Sikkert mange andre også. Eg har ikkje så lett for å gråte over filmar, men eg hugsar eg gråt da eg las boka My Girl. Eg har ein tendens til å lese bøkene før filmane kjem. Gråt ein heil del da eg las Engel av Nylon av Helene Uri. Det kjendes veldig sårt og veldig nært

Gammel 12-08-07, 11:20   #109
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Schindlers Liste var hjertesskjærande. Eg er truande til å gråte berre ved å høyre filmmusikken (fiolin-eitt-eller-anna).

Den så vi i går. Trettenåringen hadde lenge ytret et ønske om å se den, så etter å ha snakket om den en del, kjøpte vi den og benket oss ned foran tv-en i går. Det gikk mye bedre enn første gang jeg så den; Det var nemlig to uker etter at jeg fikk nevnte trettenåring. IKKE en film å se like etter en fødsel.

Det jeg synes var mest rørende da jeg så den , var slutten, hvor de virkelige Schindler-jødene la ned steiner på graven til Schindler. :snufs:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 11:54   #110
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Den så vi i går. Trettenåringen hadde lenge ytret et ønske om å se den, så etter å ha snakket om den en del, kjøpte vi den og benket oss ned foran tv-en i går. Det gikk mye bedre enn første gang jeg så den; Det var nemlig to uker etter at jeg fikk nevnte trettenåring. IKKE en film å se like etter en fødsel.

Nei, det var det jeg insisterte på da moren min prøvde å få meg med for å se den like etter at min trettenåring ble født. (Jeg hadde jo to barn fra før, så jeg visste det...)

Jeg har faktisk ikke sett den ennå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 12:38   #111
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, da jeg nettopp hadde fått min nå toåring var det protestkonserter i forbindelse med G8-toppmøtet. Type Bob Geldof-konsert, hvor man fikk smurt utover tv-skjermen bilder av avmagrete afrikanske spedbarn med apatisk blikk, mens jeg satt og ammet min sunne, friske og runde nyfødte.

Det var hjerteskjærende det.

Gammel 12-08-07, 12:43   #112
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra My girl 2 (eller noe sånt) der gutten dør etter vepsestikk. :hulk:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 22:48   #113
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Scenen fra "Frihetens regn" der den gamle mannen som har tilbrakt nesten hele livet bak lås og slå blir løslatt og deretter henger seg hjemme i leiligheten sin.

Høres ikke så hjerteskjærende ut når jeg skriver om det, men dere som har sett filmen husker vel?

Gammel 12-08-07, 23:53   #114
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Scenen i Atter en konge hvor Faramir rir ut for å møte døden og faren mesker seg med mat, er bare helt genialt laget og får meg alltid til å grine.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 09:12   #115
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Titanic. Da Rose ligger på den plata i sjøen og holder Jack i hendene etter han er død. Og hva var det hun sa når hun slapp han ned i vannet?

My girl. Når Vada kommer inn til kisten Thomas ligger i, og hun gråter og snakker til ham.

Fra Mcleods daughters. Da Claire må skyte Sirocco, og Tess finner henne, og Claire sier. "I should have looked for him sooner". Da snakker hun om faren som døde etter en krangel.

Og mange flere.

Alle ovenfor!!
Jeg har sett forferdeig mange filmer som er triste, Dead poet sosiety, steel magnolian, Todd og Cooper, champ, titanic Armageddon, Kamilla og tyven, Free Willy 4. bryllup og 1 begravelse, Istid.

Men de som jeg husker best er Vinterkysset, jeg storgrein gjennom hele filmen, satt siste 20 minutter på do for da orket jeg ikke mer.

Og Masken, med Cher og Sam Elliot, da sønnen til Cher dør, det kan nesten ikke bli tristere.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:04   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ophelia, her.

Scenen fra "Frihetens regn" der den gamle mannen som har tilbrakt nesten hele livet bak lås og slå blir løslatt og deretter henger seg hjemme i leiligheten sin.

Høres ikke så hjerteskjærende ut når jeg skriver om det, men dere som har sett filmen husker vel?

Åhja. Da blir klumpen i halsen ganske vanskelig å ignorere. Veldig bra film, den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:44   #117
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når Anakin kryper opp brennende på slutten av Star Wars 3. Og man vet hvordan resten går.

Gammel 17-08-07, 13:53   #118
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Mange flashbacks her, ja.
Jeg pleier ikke grine når jeg ser film men husker veldig godt da jeg som 9-åring så "The fox and the hound" på kino (Disneyfilm, husker ikke hva den heter på norsk) og tutet.
Likeledes gråt jeg til Løvenes konge...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:12   #119
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg pleier ikke grine når jeg ser film men husker veldig godt da jeg som 9-åring så "The fox and the hound" på kino (Disneyfilm, husker ikke hva den heter på norsk) og tutet.
Likeledes gråt jeg til Løvenes konge...

den heter Todd og Cooper den,er like trist om du ser den som voksen!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:28   #120
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

"To gode venner" heter den - eller "Todd og Copper: To gode venner". Jeg så den på kino, jeg også, men husker som vanlig ingenting.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.