|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmInspirert av tråden om den engelske pasienten: Hvilken hjerteskjærende filmscene er det som har satt dypest spor i deg?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-07-07 kl 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmDet har du rett i. Ellers er det for mange til at jeg kommer på dem. Schindler's liste og den lille jenta i rødt rangerer høyt.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmDen filmen har jeg ikke sett, men husker veldig godt et hjerteskjærende barnefjes i "Tid for ømhet" fra åttitallet, når moren skal dø eller er død. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmUtvilsomt scenen i Den grønne mil, hvor han synske/begavede negeren (sorry, det ble for teit å si "svarthudede") forstår at de to små søstrene er brutalt myrdet, og han ligger sønderknust ved en trestamme et sted i skogen og gråter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
"De"
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmDet første som slo meg er en scene i Kramer mot Kramer.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmDen scena jeg har reagert mest på var scena i The Champ der faren dør. Broren min og jeg så den på tv da jeg var ca 14 og han 11, og jeg husker enda at mamma fikk sjokk da vi kom opp fra kjellerstua fordi vi gråt helt hysterisk.
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmJeg lurer på om det må være et eller annet fra Shadowlands. Den traff noen veldig personlige knapper hos meg, så jeg gråt stort sett hele den siste timen, mener jeg å huske. Jeg har aldri orket å se den igjen.
![]() |
#9 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmIngen tvil - det er scenen fra en film jeg så da jeg var 12-13 år, tror den heter "Dagen etter" eller noe sånt. Den handler om et atomangrep og hvordan en del mennesker vi blir kjent med i filmen opplever det.
![]() |
#10 |
"De"
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film
Den er nydelig. Og grusom.
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmRequiem for a dream - når man ser hvordan det går med alle karakterene i filmen.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmÅ, den der fra den Grønne mil, der de henretter han ene fyren og lar vær å ta vann på hodet hans slik at strømmen ledes. Det var den Grønne mil, ja?
![]() |
#13 |
Bokglad
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film
Ja, det var det. Den scenen er fæl.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmJeg kan ikke noe for det, men jeg klarer ikke å tenke på annet enn Tom Hanks når han mister ballen sin i Cast Away.
![]() |
#15 |
One of These Days
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmKramer mot Kramer. Spesielt den scenen hvor moren skal hente sønnen, men innser at sønn og far kanskje har det best sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmMin er så kommersiell at det nesten er pinlig. Men scenen der Brucern tar farvel med datteren i Armageddon er den mest hjertekjærende for meg. Jeg er ufattelig pysete når det kommer til far/datter scener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bokglad
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
Huff, den har jeg helt glemt. Jeg så egentlig bare deler av den jeg. Hadde nattvakt og sto store deler av scenen og hylgrein på kjøkkenet mens jeg mumlet: "nei, nei!" og var glad ingen så meg
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmDet er mange, men den jeg kommer på først er fra den Siste Samurai, når de går til kamp mot amerikanerne, selv om de vet at de kommer til å bli drept alle sammen, men de kjemper.
![]() |
#20 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen filmSpohies Choise (heiter den det?) der ho diskuterer med sjeg sjølv kva for eitt av dei to barna ho skal gi til tyskerane og kva for eitt ho skal velgje å ta med seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|