Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 08:57   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Inspirert av tråden om den engelske pasienten: Hvilken hjerteskjærende filmscene er det som har satt dypest spor i deg?

For meg tror jeg det må være scenen i Lilja 4-ever, der hun gråter hysterisk og løper etter bilen når mora reiser fra henne. Særlig med tanke på hvordan filmen utviklet seg etter dette. Herregud. Hele filmen er jo gjennomført hjerteskjærende, men denne scenen sitter hardest igjen hos meg. Får fortsatt tårer i øynene når jeg tenker på det.

Fantastisk skuespill av den jenta forresten.

Sist redigert av My : 31-07-07 kl 09:07.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:02   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Det har du rett i. Ellers er det for mange til at jeg kommer på dem. Schindler's liste og den lille jenta i rødt rangerer høyt.

Gammel 31-07-07, 09:02   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Den filmen har jeg ikke sett, men husker veldig godt et hjerteskjærende barnefjes i "Tid for ømhet" fra åttitallet, når moren skal dø eller er død.

Syns også Brokeback Mountain inneholder flere scener som river godt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:04   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Utvilsomt scenen i Den grønne mil, hvor han synske/begavede negeren (sorry, det ble for teit å si "svarthudede") forstår at de to små søstrene er brutalt myrdet, og han ligger sønderknust ved en trestamme et sted i skogen og gråter.
Den var hard. Jeg var på kinodate og strigråt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:04   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det første som slo meg er en scene i Kramer mot Kramer.
Men det er sikkert uendelig masse å velge mellom.

Gammel 31-07-07, 09:05   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Den scena jeg har reagert mest på var scena i The Champ der faren dør. Broren min og jeg så den på tv da jeg var ca 14 og han 11, og jeg husker enda at mamma fikk sjokk da vi kom opp fra kjellerstua fordi vi gråt helt hysterisk.

Tror vel egentlig ikke jeg hadde reagert så sterkt i dag, men reaksjonen sitter fortsatt i.

Gammel 31-07-07, 09:07   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå glemte jeg jo den engelske pasienten, når han kommer og finner henne i hulen ....

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:09   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om det må være et eller annet fra Shadowlands. Den traff noen veldig personlige knapper hos meg, så jeg gråt stort sett hele den siste timen, mener jeg å huske. Jeg har aldri orket å se den igjen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:09   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ingen tvil - det er scenen fra en film jeg så da jeg var 12-13 år, tror den heter "Dagen etter" eller noe sånt. Den handler om et atomangrep og hvordan en del mennesker vi blir kjent med i filmen opplever det.

I scenen jeg tenker på er det en gammel mann som har funnet ly i et utbombet hus, familien som bor i huset vil jage ham vekk men han ber tynt om å få bli og rekker en appelsin dekket av støv (atomstøv) mot dem. Ingen har noe særlig mat og han vil gi bort appelsinen sin for å få bli der.

Scenen må ha gjort et voldsomt inntrykk på meg for jeg husker alle detaljer og griner fortsatt når jeg tenker på den :sipper:

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:10   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg lurer på om det må være et eller annet fra Shadowlands. Den traff noen veldig personlige knapper hos meg, så jeg gråt stort sett hele den siste timen, mener jeg å huske. Jeg har aldri orket å se den igjen.

Den er nydelig. Og grusom.

Gammel 31-07-07, 09:11   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Requiem for a dream - når man ser hvordan det går med alle karakterene i filmen.

Jeg hadde mest lyst til å reise meg opp i kinosalen og rope: "stopp filmen!!!"

Gammel 31-07-07, 09:13   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, den der fra den Grønne mil, der de henretter han ene fyren og lar vær å ta vann på hodet hans slik at strømmen ledes. Det var den Grønne mil, ja?

Gammel 31-07-07, 09:14   #13
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å, den der fra den Grønne mil, der de henretter han ene fyren og lar vær å ta vann på hodet hans slik at strømmen ledes. Det var den Grønne mil, ja?

Ja, det var det. Den scenen er fæl.

When tomorrow comes
Gammel 31-07-07, 09:15   #14
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan ikke noe for det, men jeg klarer ikke å tenke på annet enn Tom Hanks når han mister ballen sin i Cast Away.

Gammel 31-07-07, 09:16   #15
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Kramer mot Kramer. Spesielt den scenen hvor moren skal hente sønnen, men innser at sønn og far kanskje har det best sammen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:17   #16
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Min er så kommersiell at det nesten er pinlig. Men scenen der Brucern tar farvel med datteren i Armageddon er den mest hjertekjærende for meg. Jeg er ufattelig pysete når det kommer til far/datter scener. appajente.

Hulk... Han blir igjen for hennes skyld jo. Snufs.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:18   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg klarer ikke å tenke på annet enn Tom Hanks når han mister ballen sin i Cast Away.

When tomorrow comes
Gammel 31-07-07, 09:18   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Huff, den har jeg helt glemt. Jeg så egentlig bare deler av den jeg. Hadde nattvakt og sto store deler av scenen og hylgrein på kjøkkenet mens jeg mumlet: "nei, nei!" og var glad ingen så meg

Gammel 31-07-07, 09:20   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange, men den jeg kommer på først er fra den Siste Samurai, når de går til kamp mot amerikanerne, selv om de vet at de kommer til å bli drept alle sammen, men de kjemper.

Jeg gråt så høyt at jeg måtte stappe et skjerf i munnen. At jeg fant ut at jeg var gravid en uke etterpå kan jo ha en sammenheng. Jeg har ikke sett den igjen for å se om den har samme virkning.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:20   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spohies Choise (heiter den det?) der ho diskuterer med sjeg sjølv kva for eitt av dei to barna ho skal gi til tyskerane og kva for eitt ho skal velgje å ta med seg.

Badekar_og_baby-scena i A beautiful mind er også pinefull lang.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.