|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon OsloJeg har fri denne uka, og nå som helgen er over og mange tilbake på jobb tenkte jeg kanskje å prøve å komme meg på en strand.
|
|
|
#2 |
|
Klar
|
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo.Hva med å ta toget til Sandvika, spasere forbi alle de badende på Kadettangen og tusle over brua til Kalvøya? Der er det flere fine badeplasser, og det er store grøntarealer rundt. Lett å finne skygge til hunden, og det er utedusjer hvis du vil bli kvitt saltvannet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo.Jeg hadde nok tatt båt ut til en av øyene, Hovedøya, tenker jeg. Tog til Nationaltheatret, gå ned til båtene på Rådhusbrygga, togbilletten gir overgang til båt innen Ruters område. Gå over øya til strandområdet, både sand og svaberg. Helt vilt mye folk i helgene ser det ut for, men burde være ok på dagtid i ukene fortsatt.
|
|
|
#5 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo.For en bra tråd! Min eldste kan bruke tipsene her. Hvordan ligger det an med maneter på Oslo-strendene for tida? Er det noen av dere som har ferske observasjoner fra strender med lite maneter?
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo.Det var ikke lite maneter utenfor Hvalstrand i går.
|
|
|
#7 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo.Båtene ut til øyene i Oslofjorden går, men du må beregne kø pga restriksjoner på antall passasjerer.
|
|
|
#9 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo.I går kjørte vi forbi Bekkelagsbadet, og det så fint ut. Det var en mini Sørenga. Jeg mener at jeg så toaletter, og det var en food truck på plassen. Buss nr 81 fra Hauketo eller Oslo S til Nedre Bekkelaget - ca. 10 minutter fra begge. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon OsloTog til Nationalteateret, båt til Gressholmen eller buss 30 til Bygdøy. Litt lite skygge til hund på Gressholmen.
|
|
|
|
#11 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon OsloTakk for mange gode forslag. Skal se gjennom og så regner jeg med å ta meg en tur i morgen i allefall. I dag kom jeg aldri ordentlig i gang her.
|
|
|
#12 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon OsloKadettangen-kalvøya er enklest tilgjengelig fra togstasjonene på strekningen du har listet opp. Men det er jo fine strender på Fornebu også, men da må du bytte til buss eller gå fra Lysaker.
|
|
|
|
#13 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon OsloJa, mange flotte vann rundt her Fløyel.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon OsloDet er til dels VELDIG mye kø på båtene, og kanskje særlig hjem igjen. Det er restriksjoner på antall og det anbefales fortsatt ikke å reise hvis ikke man må.
|
|
|
#17 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon OsloMed buss 83 kommer du til alle strendene mellom Hvervenbukta og Oslo S, inklusive Katten og Fiskevollen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon OsloVi har brukt Kadettangen en del i år, det har blitt kjempefint der etter all oppussingen. Men det tetner veldig fort til med folk, da, men da rusler du bare over til Kalvøya og finner deg en ledig plass der. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo
Jeg håper virkelig ingen skoleklasser satser på øyene. Er det ikke 50 personer på hver angang? Jeg har hørt om mye kø og folk som må vente lenge også for å komme hjem.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo
Skoler i Oslo har fått beskjed om å unngå kollektivtransport. Men om alle overholder det vet jeg ikke.
|
![]() |
|
|