Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-20, 00:16   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo

Jeg har fri denne uka, og nå som helgen er over og mange tilbake på jobb tenkte jeg kanskje å prøve å komme meg på en strand.
Jeg tar toget til Oslo, kan gå av på en stasjon mellom Oslo S og Spikkestad.

Har dere tips til en fin strand, hvor jeg kan ha med hunden (som ikke bader)?
Som gjerne er i nærheten av tog?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 00:41   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo.

Hva med å ta toget til Sandvika, spasere forbi alle de badende på Kadettangen og tusle over brua til Kalvøya? Der er det flere fine badeplasser, og det er store grøntarealer rundt. Lett å finne skygge til hunden, og det er utedusjer hvis du vil bli kvitt saltvannet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 00:46   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du går av på Ljan kan du gå til Katten eller Nordstrand Bad.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 10:28   #4
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde nok tatt båt ut til en av øyene, Hovedøya, tenker jeg. Tog til Nationaltheatret, gå ned til båtene på Rådhusbrygga, togbilletten gir overgang til båt innen Ruters område. Gå over øya til strandområdet, både sand og svaberg. Helt vilt mye folk i helgene ser det ut for, men burde være ok på dagtid i ukene fortsatt.

Gammel 15-06-20, 10:52   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

For en bra tråd! Min eldste kan bruke tipsene her. Hvordan ligger det an med maneter på Oslo-strendene for tida? Er det noen av dere som har ferske observasjoner fra strender med lite maneter?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 11:22   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke lite maneter utenfor Hvalstrand i går.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 11:29   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Båtene ut til øyene i Oslofjorden går, men du må beregne kø pga restriksjoner på antall passasjerer.

Det er mange fine badeplasser i nærheten av Lillestrøm kommune også.
Stampetjern, Myrdammen, Morttjern er plasser som benyttes flittig her. Det er ferskvann, men du slipper brennmaneter og det meldes om gode badetemperaturer. Mini er en frysepinne og han har badet på alle plassene i år. Det var veldig mange mennesker der i helgen på alle plasser, men de var og tok kveldsbad både fredag og lørdag - det var visst "syyyyyykt digg".

Gammel 15-06-20, 11:31   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Det var ingen maneter på Kalvøya og Kadettangen i helga. Jeg så ihvertfall ingen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 11:32   #9
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I går kjørte vi forbi Bekkelagsbadet, og det så fint ut. Det var en mini Sørenga. Jeg mener at jeg så toaletter, og det var en food truck på plassen. Buss nr 81 fra Hauketo eller Oslo S til Nedre Bekkelaget - ca. 10 minutter fra begge.

Katten er mye nærmere Ljan enn Nordstrand Bad. Ruter kommer med tullete forlag på hvordan man kommer seg dit. Det er bare å gå ned Sikksakkveien, og bruke broen under Mosseveien, så er du der.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 13:07   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strand i nærheten av offentlig kommunikasjon Oslo

Tog til Nationalteateret, båt til Gressholmen eller buss 30 til Bygdøy. Litt lite skygge til hund på Gressholmen.

Gammel 15-06-20, 13:23   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Takk for mange gode forslag. Skal se gjennom og så regner jeg med å ta meg en tur i morgen i allefall. I dag kom jeg aldri ordentlig i gang her.
Skygge glemte jeg å nevne, det er selvfølgelig viktig.

Tror jeg dropper båt pga faren for kø. Tenker også det er en viss fare for at det er en del skoleklasser som er på farten rundt omkring disse dager også.

-Pippi
Gammel 15-06-20, 13:26   #12
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kadettangen-kalvøya er enklest tilgjengelig fra togstasjonene på strekningen du har listet opp. Men det er jo fine strender på Fornebu også, men da må du bytte til buss eller gå fra Lysaker.

Gammel 15-06-20, 13:29   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Ja, mange flotte vann rundt her Fløyel.
Men lengter etter salt sjø og prøver å finne alternativer nå som vi ikke kan reise på hytta (i Sverige).

-Pippi
Gammel 15-06-20, 13:45   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra Skøyen stasjon er det gangavstand til Bygdøy, og der er det jo flere alternativer.

Gammel 15-06-20, 13:51   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytt tog på Oslo S til Gjøvikbanen/Nittedal og hopp av på Kjelsås. Da har du Frysja to minutter unna.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 15:52   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er til dels VELDIG mye kø på båtene, og kanskje særlig hjem igjen. Det er restriksjoner på antall og det anbefales fortsatt ikke å reise hvis ikke man må.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 16:32   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Med buss 83 kommer du til alle strendene mellom Hvervenbukta og Oslo S, inklusive Katten og Fiskevollen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 16:37   #18
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi har brukt Kadettangen en del i år, det har blitt kjempefint der etter all oppussingen. Men det tetner veldig fort til med folk, da, men da rusler du bare over til Kalvøya og finner deg en ledig plass der.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-20, 17:12   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Tror jeg dropper båt pga faren for kø. Tenker også det er en viss fare for at det er en del skoleklasser som er på farten rundt omkring disse dager også.

Jeg håper virkelig ingen skoleklasser satser på øyene. Er det ikke 50 personer på hver angang? Jeg har hørt om mye kø og folk som må vente lenge også for å komme hjem.

Gammel 15-06-20, 17:49   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg håper virkelig ingen skoleklasser satser på øyene. Er det ikke 50 personer på hver angang? Jeg har hørt om mye kø og folk som må vente lenge også for å komme hjem.

Skoler i Oslo har fått beskjed om å unngå kollektivtransport. Men om alle overholder det vet jeg ikke.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.