|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Familiefar.................. Sist redigert av Kråka : 18-11-09 kl 19:38. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FamiliefarEr det akkurat det ordet du reagerer på? "Familiemor" har jeg aldri hørt brukt i noen sammenheng.
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Sv: FamiliefarTja, når jeg leser det så oppfatter jeg at de ønsker å understreke at dette er en mann som prioriterer familien kontra karriere. Leser jeg tobarnsmor/småbarnsmor så tenker jeg at journalisten vil at man skal syns ekstra synd på de artikkelen er skrevet for at man skal synes synd på dem. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FamiliefarDet heter gjerne småbarnsmor og familiefar. Mon tro om det ikke ligger en antagelse om at en mann med familie har både belastningen av å ha en kone/samboer og barn, mens en kvinne bare har belastningen av å ha barn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Familiefar
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Eller som jeg hørte på nyhetene en gang "Bestemor ble tatt for tyveri (..)". Hadde barnebarnet vært med da hun raidet kan jeg skjønne poenget, men slik var det ikke. Er man bestemor, så er man bestemor. Visstnok.
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Sv: FamiliefarGodt spørsmål!
|
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: FamiliefarMan har da stadig vekk også denne typen:
|
|
|
#10 |
|
|
Njah, er det ikke noen etiske kjøreregler her, egentlig? Mener å huske vagt fra min tid på medielinje at man ikke har lov til å kalle personer over 18 for "gutt" eller "jente". Men selvfølgelig, det kan hende jeg er helt på bærtur. |
|
|
|
![]() |
|
|