Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Platanias

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-07, 22:56   #21
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Platanias

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ja, vi har vært der
Selve stranden var fin, men som sagt var det ble brått dypt..
Ungene koste seg uansett og badet som bare det,
kun rødt flagg to tre dager
Var en dags-tur på stranden i Agia marina og den er nok mye bedre
for de små
Liker meg godt både i platanias og Agia Marina, men neste gang blir det
Agia Marina....og det blir definitivt en neste gang!
Tror jeg har blitt litt forelska i den øya, leide bil og reiste litt rundt,
for et landskap sier jeg bare

Da anbefaler jeg Alexandra Beach Kjempeflott bassengområdet og bare fire-fem trappetrinn til stranda. Hotellet ligger på den absolutt beste delen av stranda. Vi har vært der to ganger og har hatt det helt supert begge gangene. Leilighet med havutsikt anbefales!

Gammel 08-08-07, 23:06   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Da anbefaler jeg Alexandra Beach Kjempeflott bassengområdet og bare fire-fem trappetrinn til stranda. Hotellet ligger på den absolutt beste delen av stranda. Vi har vært der to ganger og har hatt det helt supert begge gangene. Leilighet med havutsikt anbefales!

Synes Alexandra Beach ligger litt unna "der det skjer", kunne tenkt meg litt
lenger inn i Agia Marina sånn at det ikke ble såååå langt til lekeplasser,
resturanter og Platanias... Så det lå en sånn lekeplass rett over veien for Alexandra B.
Det ser jo veldig flott ut der, så jeg skal nok vurdere det også.

Takk for svar

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 23:27   #23
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Har dere vært der nå? Hvordan var det? Spiste dere noe på hotellet? Vi skal nemlig til samme hotellet en uke i august. Har vært i Platanias tidligere, men kan ikke tenke meg å reise dit med barn. Stranden der egner seg ikke for små barn synes jeg. Når vi reiser, så har vi kjente som bor i Platanias, mens vi bor i Agia Marina, men det er jo bare 1,6 km å gå. Vi kommer nok til å ta bussen litt innover mot Chania også. Chania en en fin by. Kjempefint havneområde.

Vi hadde det kjempefint! Hotellet var veldig bra. Vi spiste ikke på hotellet en eneste gang. Masse restauranter rundtomkring å velge i. Var flere ganger i Chania. Der pleier vi alltid å spise på en fantastisk restaurant som heter Ela. Du kan få nøyaktig veibeskrivelse om du ønsker det.
Posidon i Agia Marina er også veldig bra. Den ligger mot Chania. Det går en skrå vei ned dit fra Agia Marina gammelby. Det er forbi odden som stikker ut, med den lille steinøya.

Stranden var fantastisk! Vi gikk ned mot havet og til høyre. Vi lå helst nært denne odden og den lille steinøya som jeg nevnte. Ungene drev og lette krabber der i timevis.

God tur!

Det er store muligheter for at vi havner akkurat der neste år også.

PS. Om du ikke har lest Kretadøgn av Tove Nilsen anbefaler jeg deg å lese den der nede. Hun var nøyaktig på denne plassen da hun skrev boken. Hotellet hun bodde på ligger nesten vegg i vegg med Caldera Village.

Her er noen bilder jeg har lagt ut http://www.hellasforum.net/index.php...mine&cat=10172

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 23:29   #24
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi reiser dit neste år for 3 gang. Et herlig sted.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 01:19   #25
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frost: Det høres lovende ut det dere opplevde. Det er bare mellomste tulla og jeg som skal reise. Vi har i utgangspunktet bestilt all inclusive på hotellet pga. at vi fikk det så billig for oss to. Men det er ikke så mange gangene vi skal spise der for å ha spart inn det, så vi skal spise litt rundt omkring også. (Men siden jeg har ei jente som ikke er tålmodig på resturant, så er det greit å ha backup og spise en del på hotellet.) Vi har venner både i Platanias og et annet sted i Agia Marina når vi er der. Jeg liker også veldig godt å dra inn til Chania by. Godt å høre at dere var fornøyd med hotellet i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 09:10   #26
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Posidon i Agia Marina er også veldig bra. Den ligger mot Chania. Det går en skrå vei ned dit fra Agia Marina gammelby. Det er forbi odden som stikker ut, med den lille steinøya.

PS. Om du ikke har lest Kretadøgn av Tove Nilsen anbefaler jeg deg å lese den der nede. Hun var nøyaktig på denne plassen da hun skrev boken. Hotellet hun bodde på ligger nesten vegg i vegg med Caldera Village.

Vi spiste også på Posidon flere kvelder - kjempetrivelig sted! Rolig og med fin lekeplass. Jeg innbiller meg at det er denne restauranten som er nevnt gjentatte ganger i Kretadøgn

Gammel 09-08-07, 11:08   #27
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi spiste også på Posidon flere kvelder - kjempetrivelig sted! Rolig og med fin lekeplass. Jeg innbiller meg at det er denne restauranten som er nevnt gjentatte ganger i Kretadøgn

Det er den.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 13:59   #28
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ja, vi har vært der
Selve stranden var fin, men som sagt var det ble brått dypt..
Ungene koste seg uansett og badet som bare det,
kun rødt flagg to tre dager
Var en dags-tur på stranden i Agia marina og den er nok mye bedre
for de små
Liker meg godt både i platanias og Agia Marina, men neste gang blir det
Agia Marina....og det blir definitivt en neste gang!
Tror jeg har blitt litt forelska i den øya, leide bil og reiste litt rundt,
for et landskap sier jeg bare

Ja jeg hørte av de vi reiste sammen med som bodde i Platanias, at på stranda deres var det grovere sand, og brådjupt. Stranda i Agia Marina var knall ja, den var vi kjempefornøyd med! Men likte ikke byene, var kun trange fortau ved en strekt traffikert vei, savna shopping og noe å se litt utenfor trafikken vi da.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 14:15   #29
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Ja jeg hørte av de vi reiste sammen med som bodde i Platanias, at på stranda deres var det grovere sand, og brådjupt. Stranda i Agia Marina var knall ja, den var vi kjempefornøyd med! Men likte ikke byene, var kun trange fortau ved en strekt traffikert vei, savna shopping og noe å se litt utenfor trafikken vi da.

Var dere ikke inne i Chania by? Havna og smågatene der er jo bare så flott å tusle rundt i. Skal være enig i at fortauene i Platanias er helt tragiske, samme med stranden. Derfor kunne jeg ikke tenkt meg å bo der med små barn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 14:19   #30
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Var dere ikke inne i Chania by? Havna og smågatene der er jo bare så flott å tusle rundt i. Skal være enig i at fortauene i Platanias er helt tragiske, samme med stranden. Derfor kunne jeg ikke tenkt meg å bo der med små barn.

Det er også det eneste negative jeg synes om stedet og trafikken selvsagt. En må passe svært godt på de små.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 16:43   #31
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Det er jo bra shoppingmuligheter i Chania, masse for han og henne
og flotte barnebutikker!(du må jo gå litt utenfor disse fake/basar-butikkene)
Synes Chania-kysten har alt:flotte strender, god mat, aktiviteter for barn
og shopping og ikke minst sjel, synes de trange gatene og arkitekturen i Chania er veldig flott!
Vi dro innom ett stort leke/babyutstyr varehus som heter Jumbo, der var det myyyyye
for ungene
Enig i fortauene er trange, men det la ingen demper for oss.....

Gammel 09-08-07, 16:45   #32
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det er den.

Der har vi ogsaa vaert. Leste Kretadogn en gang vi var her nede, og ble selvsagt inspirert.
Vi har leilighet paa andre siden av Platanias, paa landet.
(Pyrgos Psilouneras heter det)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 18:15   #33
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor blir Chryssi Akti i forhold til dette?

Gammel 09-08-07, 19:10   #34
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Standard

Jo, var en kveld inn i Chania, og der var det nydelig! Akkurat SÅNN vil jeg at hele ferien skal være, altså gater uten heavy trafikk.

Synes å huske at Rhetymnon på Kreta var fin sånn.

Gammel 12-08-07, 00:53   #35
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kom hjem fra Agia Marina i går og kan absolutt anbefales for barnefamilier.
Platanias synes jeg var akkurat stor nok til å drasse med seg unger, Chania var vi ikke i. Eller jeg fikk se sykehuset; måtte dit for å ta rtg.bilde.

Kommer helt klart til å reise tilbake. Vi bodde på et fint leilighetshotell som også kan anbefales.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 11:56   #36
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Kom hjem fra Agia Marina i går og kan absolutt anbefales for barnefamilier.
Platanias synes jeg var akkurat stor nok til å drasse med seg unger, Chania var vi ikke i. Eller jeg fikk se sykehuset; måtte dit for å ta rtg.bilde.

Kommer helt klart til å reise tilbake. Vi bodde på et fint leilighetshotell som også kan anbefales.

Hvor bodde dere da?

Skjønner ikke hvorfor så mange liker Agia Marina for barnefamilier jeg altså.. Synes ikke det var så pratisk jeg men. That`s me. Stranda var skjønn da!

Gammel 12-08-07, 13:07   #37
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hvor bodde dere da?

Skjønner ikke hvorfor så mange liker Agia Marina for barnefamilier jeg altså.. Synes ikke det var så pratisk jeg men. That`s me. Stranda var skjønn da!

Når det gjelder å kjøre med barnevogn er nok det veldig upraktisk, men jeg synes stranda var helt ypperlig og det var der vi var mest. Passe liten by/tett sted.
Vi bodde på et hotell som heter Kalimera. Et hotell bygd i 2005. Stor fin leilighet og med liten kjøkkenkrok utstyrt med det vi trengte. Lagde middag 3 dager mens vi var der. To ballkonger og greit bad med vamtvann hele døgnet.

Gammel 12-08-07, 18:11   #38
Guttemammis

Standard

Når det gjelder å kjøre med barnevogn er nok det veldig upraktisk, men jeg synes stranda var helt ypperlig og det var der vi var mest. Passe liten by/tett sted.
Vi bodde på et hotell som heter Kalimera. Et hotell bygd i 2005. Stor fin leilighet og med liten kjøkkenkrok utstyrt med det vi trengte. Lagde middag 3 dager mens vi var der. To ballkonger og greit bad med vamtvann hele døgnet.

Vi er som sagt også en av de veldig fornøyde
Ikke bare Agia marina jeg liker, men selve Chania-kysten og egentlig
hele øya (selv om jeg ikke har vært over hele da...)
Jeg er enig i det med fortauene, men det er jo liksom litt
sånn det er i Hellas....smale gater og trange fortau
Hva reiste dere med, kan ikke finne hotellet deres noe sted.
Trenger litt tips til neste år

Gammel 12-08-07, 20:37   #39
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

http://www.kalimerahotel.gr/index.html

Her er link til hotellet. Vi hadde den leiligheten som det er bilde av først.
Vi reiste med solfaktor.no. De setter sammen billigste fly og hotell for deg. Vi hadde 12 dagers tur og det var akkurat passe. Sparte faktisk ca.7000,- på det ifht f.eks star tour.
Solfaktor har ingen reiseleder som tar imot deg og de har heller ingen representant på reisemålet, men det er i grunnen helt ok.

Gammel 12-08-07, 21:03   #40
Guttemammis

Standard

http://www.kalimerahotel.gr/index.html

Her er link til hotellet. Vi hadde den leiligheten som det er bilde av først.
Vi reiste med solfaktor.no. De setter sammen billigste fly og hotell for deg. Vi hadde 12 dagers tur og det var akkurat passe. Sparte faktisk ca.7000,- på det ifht f.eks star tour.
Solfaktor har ingen reiseleder som tar imot deg og de har heller ingen representant på reisemålet, men det er i grunnen helt ok.

Takk
Vi har heller ikke behov for reiseleder, fant ut ting på egenhand,
snakket med lokalbefolkningen og ble anbefalt ting av dem...
Eneste som er litt greit er at man blir hentet på flyplassen
og kjørt direkte til hotellet.
Vi kunne faktisk tenkt oss 2,5 uke neste gang vi reiste,
så da er kanskje solfaktor tingen...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.