Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dine beste konsertopplevelser?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 11:57   #61
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Sv: Dine beste konsertopplevelser?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

- U2 på Valle Hovin i 1993: Jeg liker ikke stadionkonserter, men jeg klarte å snike meg inn på VIP-feltet .

Der var jeg også, kjenner jeg deg?

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 12:23   #62
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Der var jeg også, kjenner jeg deg?

Du var kanskje en av dem som stadig albuet meg i sida. Folk likte visst ikke at en ikke-VIP-er hadde sneket seg inn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:06   #63
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ahh, mange, mange gode minner. Mange fler enn jeg husker enkeltvis.

Høydepunkter:
Chumbawamba (har jeg sett så å si hver gang de har vært i Norge, på mange forskjellige steder)
NoMeansNo (fantastisk liveband! Har sett dem mange ganger, en gang så jeg dem to kvelder på rad på Blitz)
Dead Gerhardsens (Ja, det var tider, det!)
Mormones på "under brua"
Specials på Rebecca West
George Clinton and the P-Funk All Stars på Roskilde
Public Enemy på Rockefeller tidligere i sommer
Spitfire fra Russland

...og mange fler.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:23   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Spitfire fra Russland

På Mars i sin tid, kanskje?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:48   #65
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

På Mars i sin tid, kanskje?

Ja, var du der? Kult! Jeg så dem en gang på Smuget også, det var litt kulturkræsj...

Og så kom jeg til å huske på Hurra Torpedo! Alle burde oppleve dem en gang. Herlig.

Gammel 10-08-07, 15:49   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg pinlig lite erfaren som konsertgjenger, men de to store jeg har vært på i sommer har vært knall. Metallica og Rolling Stones på Valle Hovin.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:59   #67
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Og så kom jeg til å huske på Hurra Torpedo! Alle burde oppleve dem en gang. Herlig.

Det er de som spiller på/med hvitevarer, er det ikke?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:12   #68
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Er alt for sjeldent på konsert . Det er særlig tre jeg husker med stor glede.
1: Styx i Drammenshallen i ca 1982. De hadde et fantastisk lysshow
2: Chris de Burgh i Konserthuset (Oslo) ca 1987 ??? Han hadde skikkelig grep om det der med konserter. Ikke så mye show, men massevis av stemning
3: DeLillos på Rockefeller (Oslo) en gang på slutten av nittitallet. Det er noe eget med å se og høre en gjeng godt voksne mannfolk stå og bjeffe "Jeg vil ha en liten hund VOFF, VOFF, VOFF, VOFF"

Største skuffelse var David Bowie på Valle Hovin, han holdt på for kort og virket sliten og lei av konserter (sutre).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:34   #69
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er de som spiller på/med hvitevarer, er det ikke?

Ja, de spiller til "instrumentene" er brukt opp. Juhu! :fest:

Gammel 10-08-07, 17:21   #70
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kaizers Orchestra på Rockefeller, det er absolutt å anbefale

Ellers så likte jeg også Aha konserte på Ullevål, David Bowie på Norwegian Wood, Metallica i Auckland, New Zealand

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 17:47   #71
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Depeche i 2000 var veldig bra (ikke 01 vel, Jenna? Eller roter jeg?),

Nei, det er nok jeg som roter. Tror nok det var i 2000. Det var A-ha konserten på Ullevål som var i 2001, mener jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 20:19   #72
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jonas Fjeld litt småfull og sliten, en time for sent på scenen. En fornøyelse.

Og en privat konsert med Åge Aleksandersen på Lillehammer i 1996.Han satt seg ned på kne foran en venninne og hun fikk nærmest ikke puste.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 20:58   #73
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Lurer på om det kan ha vært i -95? Jeg husker godt at jeg lå i teltet en sommerkveld og nynnet med "Friday i´m in love". Fatter ikke hvorfor jeg ikke var på konserten, må ha vært i rimelig sliten.

Jo, det kan stemme! Ja, du gikk virkelig glipp av en unik opplevelse!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:11   #74
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Og en privat konsert med Åge Aleksandersen på Lillehammer i 1996.Han satt seg ned på kne foran en venninne og hun fikk nærmest ikke puste.

Fordi han luktet vondt da, eller? :håper:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:19   #75
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Den aller aller kuleste konserten jeg har vert på er tomahawk`s konsert på tribute i sandnes i 2003
etter konserten prata vi leenge med duane denison å mike patton å fikk gratis biletter å backstage pass til quarten dagen etter på det var konge det...
konserten deres på quarten var også dødsbra

MIKE PATTON RULER BIG TIME(han er rååå på scenen)

Ååh, ja - jeg så jo han i Mr Bungle på Rockefeller! Dritrått!
Han er så deilig og sykt kul. Dessverre var jeg litt for full på konserten til at opplevelsen ble maksimal...

Gammel 10-08-07, 21:24   #76
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er fortsatt lei meg for at jeg gikk glipp av konsert med The Cranberries på Roskilde i -95. Det hadde nok blitt en stor opplevelse. Jeg var hodestups forelsket en kompis (som nå er min mann), og valgte å ta vare på ham (som ikke var i stand til å delta) framfor å få med meg konserten. Har aldri siden hatt sjans til å gå på konsert med The Cranberries.

Jeg overvar konserten, og den satte ikke dype spor. Men så har jeg heller aldri vært deres største fan. Du gjorde nok lurt i å ta vare på han som i dag er din mann!

Gammel 10-08-07, 21:24   #77
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

u2 på valle Hovin

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:47   #78
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært på så mange konserter at det er vanskelig og plukke ut noen få favoritter, men noen har festet seg:

• DumDum boys på Rockefeller i......88? Fantastisk konsert.
  • Marillion på rockefeller samme år, de spilte hele "Misplaced Childhood" som på den tiden var min abolutte favorittplate. Jeg finner fremdeles frem den platen i ny og ne.
  • Fugees på Sentrum Scene.
  • Beastie Boys på Sentrum Scene.
  • Avskjedskonserten til Seigmen.
  • Iron Maiden på X-factor turneen. Hang sammen med dem i flere timer etterpå, en fin gjeng. Konserten var vel ikke all verden, men opplevelsen var stor
  • Metallica i Drammenshallen på Justice for All-turneen.
  • Rush i Stockholm i 2004. Favorittbandet mitt i 17 år før jeg fikk sett dem, og det var akkurat så bra som jeg hadde håpet på. Og nå kommer de til Oslo Spektum i høst!
  • Jan Garbarek kirkekonsert på 90-tallet en gang i Kristiansand.
  • AC-DC i Drammenshallen en gang på 80-tallet.
  • Simple Minds på The Point i Dublin.
  • Blondie i Madison Square Garden i 2000.
  • Mange, mange Motorpsycho-konserter, kanskje spesiellt konserten på Rockefeller i mai -97.
  • Skunk Anansie på So What!
  • Foo Fighters på Sentrum Scene FØR den første platen ble gitt ut. Det var vel 200 der men de spilte som om det var fullt hus.
  • Radiohead på Sentrum Scene.
Ai, nå kjenner jeg at jeg kunne fortsatt lenge

Jeg må bare nevne at jeg har hatt to av de største konsertopplevelsene mine de siste to dagene. Øyafestivalen har gitt meg muligheten til å se både Tinariwen og Gogol Bordello live og det var store, store opplevelser begge to. Sjekk konsertene ut på p3TV, det er vel anvendt tid!

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:06   #79
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Metallica på Roskilde '03.

Ellers så skulle jeg fruktelig gjerne nevnt Gogol Bordello på Storås '07, men det ble ikke Storås på meg i år.:snufs: Har fått med meg konsertopptaket fra Øya da.Konge!

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:10   #80
Taran
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2007
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Brass Brothers sammen med en afrikansk kvinnegruppe for 2 år siden er den desidert beste konserten jeg har vært på.

Jan Garbarek gir forøvrig en helt spesiell stemning

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.