|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?
Vil du fortelle oss litt om det?
|
|
|
#22 |
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi hadde sett for oss påskeferie i USA, men innså at det kunne holde hardt og kjøpte dyr leilighet i stedet. Utsatt på ubestemt tid. Det blir nok Norge på oss i år også.
|
|
|
#23 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Jeg har arv på vei og planlegger å bruke noe av det på tur med ungene i Tyskland og Østerrike – men planlegger bare i hodet foreløpig. Hvis vi faktisk reiser i år, blir det på kort varsel, så får det heller bli dyrere enn "nødvendig".
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Tja, det blir litt omfattende, men det handler om både avvisning av pasienter og behandling som ikke lenger gjennomføres på samme måte som før, slik at enkelte pasienter bare har «måttet dø», men jeg vet ikke omfanget av det siste der. Og om totalt kaotiske tilstander på akuttmottaket. Jeg trodde ikke det var Danmark jeg hørte om da jeg ble fortalt om det. Det høres ut som noe annet. Det henger visstnok skilt på sykehuset om en type livreddende behandling som ikke lenger tilbys pga smittefare hos ansatte, men jeg vet ikke helt ordlyden i teksten. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har tenkt oss til Italia i sommer, men vi bestiller ingenting riktig enda.
|
|
|
|
#28 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har bestilt tur og skal være i 6 uker. Var på samme sted i oktober 2021 på høstferie og det var «akkurat som før», bare med munnbind i butikken.
|
|
|
#29 |
|
Mine to også. Vi snakket om det da vi gikk en tur ut sammen i går ettermiddag. De ønsker seg storbyer.
|
|
|
#30 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Her også, London og New York står høyt. Men jeg orker ikke tenke på å planlegge det nå. De blir nok med på tur lenge ennå. Fly og selvhushold i Europa er nå enklere en storby i USA.
|
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi bestilte billetter i sommer når korona var mer rolig. Om UD sier at vi ikke kan reise så får vi pengene tilbake. Vi regner med at det går bra. Vi skal til USA og Karibien. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Dette. Selv om man er frisk og rask i utgangspunktet, kan det skje at man må på sykehus dit man kommer og da er det ikke greit å møte på et helsevesen som kneler.
|
|
|
#33 |
|
Søt og rar
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Etter disse to årene vil jeg heller glede meg til noe det ikke blir noe av, enn å ikke ha noe å glede meg til, rett og slett.
|
|
|
#34 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har bestilt ferie - til Bergen. Ingen av oss har vært der før, så det blir vel eksotisk nok likevel.
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Jeg elsker å reise, og blir helt dårlig av ikke få reist. Men jeg har ikke hatt noe lyst til å dra til utlandet de siste to årene. Jeg orker ikke å bekymre meg over plutselige nye regler og sånt. Da blir det ikke ferie for meg. Så jeg belager meg på å tilbringe ferien min i drivhuset mitt, aka hytta i hagen. Jeg tror det blir bra også. Og så er jeg superklar til å reise når det føles trygt. Heldigvis er mannen enig med meg når det gjelder reising. Gutta har selvsagt lyst til å reise. Eldste som blir 20 år i år blir garantert med oss neste sommer også hvis vi betaler for han. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Fint at denne tråden kom for jeg hadde tenkt å stille spørsmål om det er helt utopisk å planlegge USA(en av sørstatene) tur til høsten. Eldste skal flytte og det hadde vært hyggelig å følge over. Jeg er også mest redd for om vi kan bli tatt hånd om hvis det skulle skje at vi ble syke mens vi var der, risikerer vi å måtte sitte i karantene store deler av ferien? Det blir såpass dyrt at vi må tenke på om vi får refundert hele reisa hvis vi må avbestille osv |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
I sørstatene er det ganske business as usual.
|
|
|
#38 |
|
Akkurat de to byene som ble nevnt i går. De har vært i London en gang tidligere, men har lyst at vi skal dra der med min bror og co også. Foreløpig avventer vi.
|
|
|
#39 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Ja, det er helsehjelpen som bekymrer meg. Vi får tenke litt til, hun kommer til å bli der noen år så vi får flere anledninger til å dra over |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har avskrevet Frankrike-ferie denne sommeren også.
|
![]() |
|
|