|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Denne sommeren er eldstemann 17 år. Hvor lenge han anser oss som aktuelt reisefølge i ferien vites ikke. Vi drømmer om både tur til USA og til Japan…. Pengene er oppspart. (Mannen ble femti nå nettopp og ønsker å feire med en skikkelig tur. Jeg er skeptisk til utenlandsferie også i år. (I alle fall en stortur) hva tenker forum?
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vel, vi har lyst på utenlandsk tur, men avventer med å bestille og glede seg til noe.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Jeg kommer ikke til å planlegge noe som helst før man vet hvordan reglene er da. Det er jo tydeligvis ingen som kan spå noe som helst om fremtiden.
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?For å svare på overskriften «Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?» så er mitt svar nei. Jaffal ikke enda, men kanskje til våren en gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har bestilt. Krysser fingrene knallhardt for at det lar seg gjennomføre.
![]() |
#7 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Har planlagt og bestilt til Italia i september. Lago di Garda - Rivieraen - Genova. Krysser fingre og tær for at det går i boks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har droppet det. Planlegger i mars 2023. Men ingen av oss tror egentlig det blir noe av det heller.
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi er i tenkeboksen. Har planlagt storfamilietur til USA. Mulig vi snart bestiller flybilletter (som kan endres). Foreløpig virker jo USA ganske trygt (på dette området |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Planlegger ikke noe (orker ikke glede meg til noe som evt ikke blir av, igjen). Men om det viser seg mulig, så kanskje vi hiver oss rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Europa bør være OK, de virker å følge samme syklus som oss, og somrene har vært fine. Men man vet jo aldri, det kan jo komme en pi, rho eller sigma som igjen endrer spillereglene.
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Foreldre er aktuelt reisefølge så lenge reisemålet er fint og turen er foreldrebetalt, tipper jeg. USA og Japan er nok i den kategorien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Ikke i mitt hode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har nå kjøpt billetter med Swiss til Malaga, de er mulig å endre. Og en AirBnb leilighet som er 50% forhåndsbetalt, tror den går på reiseforsikring hvis turen må kanselleres, kjøpt i en periode uten restriksjoner. Men jeg innser at det er en risiko og mulighet for å gå på et tap her.
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi planlegger Spaniatur til huset vårt. Håper vi kan kjøre bil, det er det vi pleier å gjøre og liker best. I fjor fløy vi, og det var ikke samme opplevelsen.
![]() |
#16 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har tenkt å satse på sommerferie til et sted i Europa i sommer. Vi pleier ofte å dra bort om vinteren til fjernere himmelstrøk, men etter å ha lest om familien som ikke bare måtte isoleres på karantenehotell men faktisk være på sykehus i Thailand etter å ha testet positivt uten symptomer, er jeg MILEVIS fra å våge meg på noen slags reiser lengre vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Jeg kommer ikke til å planlegge noe. Kanskje finne på noe i høstferien, men ellers tar jeg ikke sjansen. Men to unger som planlegger å jobbe i sommer i tillegg, så blir det ikke så lett med planlegging. Men det går helt fint for meg, jeg er ikke klar til å dra til utlandet enda uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Jeg tror ikke interkontinentale reiser er mulig å planlegge nå. Kanskje familibesøk intercontinitalt er mulig til sommeren ? Europa reiser tror jeg vil være mulig mellom juni og august, kanskje også mai og september oktober.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi har jo en ferdigplanlagt Japan-ferier på hold på andre året, men tviler på at vi får gjennomført i år heller. Japan har stengt for internasjonal turisme, og planen om å åpne opp for det igjen denne sesongen har blitt utsatt. De ligger et stykke etter på vaksinasjon, og har veldig strenge innreiseregler med lang hotellkarantene for egne borgere og dem som har oppholdstillatelse.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?Vi planlegger langtur til jul. Krysser alt jeg har for at det går. New Zealand har hatt lite smitte,men kjører jo knallhardt med nedstengning og innreisekarantene. De holder på å åpne nå,men spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|