Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-07, 10:38   #21
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Jeg husker veldig godt en sånn fiktiv forumist på kvinneguiden. Selv skjønte jeg svært tidlig at hun ikke var ekte. Jeg mener at man må beskytte seg selv på internett... man kan ikke ta for gitt at noen er ekte om man ikke har truffet dem RL. Sånn er den digitale verden... dessverre.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:39   #22
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Kasia. Det er litt "risikosport" man driver med når man blir kjent med og får sympati og følelser for andre brukere. I de aller fleste tilfeller så er det jo ekte brukere man blir kjent med, men en og annen gang så finner man denne type brukere, som lever et veldig spennende liv på nettet, og som opp til et visst punkt virker veldig troverdig. Før eller senere så ringer det bjeller hos de fleste, men problemet er da at de har rukket å få mange "venner" først, og de vil jo selvsagt føle seg lurt.

Gammel 21-08-07, 10:41   #23
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Dette minner meg om ei annen sak som var en annen plass! Ingenting sjokkerer meg nå lenger, dessverre må jeg si.

Gammel 21-08-07, 10:44   #24
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Trist sak, men man skal vel ikke være så naive at man tror alle forumister i et hvert forum er ekte personer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 12:21   #25
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også opplevd flere fiktive brukere i diverse fora oppigjennom, der jeg i noen tilfeller har gått rett på og andre ganger kjent lusa på gangen relativt raskt. Med tiden har jeg likevel blitt forsiktig med å dømme, særlig etter at jeg selv har opplevd å bli mistenkeliggjort for historien med mine "spesielle" tvillinger og alt rundt hjertebarnet mitt. Noen ganger kan en litt "voldsom" historie faktisk være sann også. Man skal være skeptisk på nett, men samtidig være åpen for at det som fortelles faktisk er sant også.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 12:57   #26
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Det er helt utrolig hva mennesker kan finne på bare for å få oppmerksomhet.

Gammel 21-08-07, 13:08   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns vel ikke det er de enkelte tøffe historiene som er mistenkelige. Det er mer ekstremt når "alt" går galt, samtidig som man er både vakker, rik og vellykket... (Som er den varianten jeg kjenner til av forumtroll).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 13:10   #28
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp slike ting gjør folk skeptiske til "vår" historie, så dette er ødeleggende..
Jeg synes det er kjempe tragisk at folk kan få se til å gjøre slik. Så noen på Dr phil også engang tror jeg, om å adopterer bort barn.

Utrolig skuffende, men det må være et enormt oppmerksomhetssug denne personen har.. Synes synd på hele henne, om det er en dame.

Gammel 21-08-07, 13:18   #29
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vært borti noen på diverse fora.

Skremmende hvor langt folk går for å få oppmerksomhet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 13:36   #30
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Dette er nok vanligere en vi liker å tro. Selv FP har nok noen troll i asume.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 13:47   #31
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lavmål, men også ganske teit at noen kjøper ALT de leser. Er utrolig lett å lure folk på nett. Man burde vel kanskje ikke være så naiv...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 13:59   #32
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes det var fint at denne tråden ble startet. Det gir jo en liten påminnelse om at man ikke skal være naiv på internett.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 14:28   #33
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er jo i høyeste grad interessant å diskutere. Jeg ser ikke problemet med å drodle litt over ting man selv har opplevd som man har stusset over - det er da takhøyde her inne, er det ikke? (Navn og nick behøver man jo ikke ta med).

Som Morella sier er det godt med en påminnelse om at man ikke skal være naiv på nettforum. Ingen er like, ikke alle snakker sant - av forskjellige grunner. Men det er synd på de som går så langt som her, eller truer med selvmord, dikter opp fæle livshistorier osv. Og kanskje enda verre er det for dem som egentlig burde hatt ordentlig hjelp, men i stedet baserer seg på en løgn og lever videre utfra det andre forumister svarer dem.

Sist redigert av kiddo : 21-08-07 kl 15:23.
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 15:21   #34
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det er helt greit med en generell diskusjon på basis av et nyhetsoppslag, men det hadde vært fint om man kunne unngå å legge ut om diverse andre brukere på diverse andre fora som man har mer eller mindre velbegrunnede mistanker til. Synes jeg.

Jeg syns det er vår plikt å informere om forummisbrukere. Det er da for pokker ingen som legger ut ubegrunnede påstander om enkelte av disse brukerne. Som f.eks. Forrestlady m/flere nick, Milla osv.

Gammel 21-08-07, 15:26   #35
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Har dere hørt om "Turbojenta/Maya"?

Hun er en fiktiv forumbruker som har holdt på i flere år i diverse forum. I april ble det meldt at hun ble påkjørt i England, og har kjempet for livet frem til ett par uker siden da hun angivelig døde. Hun fikk gaver og kondolanseprotokoller, minnesider og jeg vet ikke hva. Hun var angivelig LSK-fan, og de laget hyllest til henne under siste hjemmekamp. Nå er det avslørt at det er løgn, og det er en del sinna forumbrukere rundt om kring.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/20/509473.html

Når jeg lurer på om jeg skal le eller gråte, så velger jeg å le.

Men egentelig er hele greia tragisk. Personer som gjør sånn må enten ha et kjedelig liv, være syke i hodet eller ekstremt oppmerksomhetshungrige.

Jeg velger å tro at folk er ærlige om seg selv, såsant det ikke er tydelig at de lyver (motstridende historier o.l). Skal nok unngå å bli såå lurt som gjengen det skrives om her ble. Morsomt at de vet navnet på personen. Håper det blir riktig så pinlig for henne.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 15:32   #36
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns det er vår plikt å informere om forummisbrukere. Det er da for pokker ingen som legger ut ubegrunnede påstander om enkelte av disse brukerne. Som f.eks. Forrestlady m/flere nick, Milla osv.

Jeg synes på ingen måte vi har noen plikt til å diskutere spesifikke (antatte) forummisbrukere på andre fora. Det er da ganske vanlig at det går spekulasjoner også om brukere som ikke misbruker fora, og kan du garantere at ingen av disse spekulasjonene vil dukke opp i denne diskusjonen?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 15:34   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ar absolutt ingenting antatt med de jeg nevner. Kall nå en spade for en spade og ikke vær så jævla korrekt.

Gammel 21-08-07, 15:37   #38
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heller korrekt enn spekulativ.

Gammel 21-08-07, 15:42   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hva er det som er spekulativt med de jeg nevner? Hva er det å spekulere i når man sitter på fakta? Til og med fakta direkte fra moderatorer? Det er mye jeg kunne sagt om de to nevnte navn, men det er jaggu meg ikke mye spekulativt over det. At DU gjerne ikke kjenner detaljene er da ikke mitt problem. Fatter ikke hvorfor dere skal beskytte disse.

Gammel 21-08-07, 15:48   #40
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg vet ingenting om dem, men jeg mener at så snart man begynner å nevne spesifikke nick og nettsteder, vil man antagelig ganske snart komme til å nevne noen som ikke har fortjent sitt rykte som såkalt forummisbruker. Ingen vil komme til å sjekke opplysningene og kunne skille likt fra ulikt. Vi har en ganske tydelig politikk på å ikke ta skittentøyvask fra andre fora her inne, og jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skulle gjelde i denne saken også. Dessuten kan jeg ikke fordra spekulative slarvetråder.

Det er helt i orden for meg om du synes jeg er prippen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.