|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Fiktiv forumist regisserte sin egen dødHar dere hørt om "Turbojenta/Maya"? Sist redigert av Koma : 21-08-07 kl 09:49. Årsak: Fjernet linker til andre forum |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødSelv synes jeg det er ufattelig lavmål. En ting er at det alltid vil finnes fiktive brukere som sitter hjemme og dikter, og får masse svar og ektefølt støtte av virkelige personer. Dette er forkastelig, i all den tid man utnytter andre mennesker. Men når man trekker den så langt at man iscenesetter sin egen sykdom og død, så blir det makabert og sykt synes jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen død
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødDet høres jo ut som en ekstrem sak, men trenger vi egentlig å diskutere brukere på andre fora her? Fiktive eller ei?
|
|
|
#6 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødDet har versert troll i alle tider, på alle forum. Den ene historien mer tragisk enn den andre, men dette er vel første gang det har fått sånn medieoppmerksomhet, tror jeg.
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder. Sist redigert av Nabbe : 21-08-07 kl 09:52. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Skrekkøgle
|
Selv om det faktisk er en nyhetssak?
|
|
|
#8 |
|
|
Det er på førstesiden i Dagbladet i dag, og da burde vi vel kunne diskutere dette på generelt grunnlag? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødDen brukeren på Foreldrehuset som du snakker om, Nabbe, er det en nyhetssak også?
|
|
|
#11 |
|
Skrekkøgle
|
Nei, jeg kan gjerne fjerne det innlegget, og skrive ett mer generelt innlegg.
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødDet er dessverre ikke noe nytt at det er mennesker som sitter og drømmer opp fantasiliv og fantasifigurer på nettet. Noe lignende skjedde på et annet nettsted jeg var på for endel år tilbake. Selvsagt stor oppstandelse da det ble oppdaget.
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins Sist redigert av Adrienne : 21-08-07 kl 10:05. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Jeg synes det er helt greit med en generell diskusjon på basis av et nyhetsoppslag, men det hadde vært fint om man kunne unngå å legge ut om diverse andre brukere på diverse andre fora som man har mer eller mindre velbegrunnede mistanker til. Synes jeg.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødSyke greier. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
villende
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødHøh. Er det mange mennesker som oppfører seg sånn eller kan dette være samme person som tidligere har funnet på historier på andre fora? Jeg blir alltid veldig skeptisk når historiene blir litt vel ville... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødStakkars alle de som faktisk har blitt kjent med henne, og har blitt glad i henne på en måte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Må det alltid være ett gjennomtenkt poeng for å legge inn ett innlegg? Legger man ikke ofte inn innlegg bare for å gjøre andre mennesker oppmerksom på ting? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødTragisk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Jo selvsagt! Og når man ser hvor mange som leser tråden kan man bare konkludere med at den var interessant også. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødJeg syns dette er interessant i aller høyeste grad, og en solid vekker syns jeg også det er. Heldigvis røper jeg aldri mer på åpent nett enn hva jeg er komfortabel med. Men jeg har fått venner på nett som jeg ikke ville truffet ellers, og som jeg har blitt glad i og stoler på. Jeg ville følt meg uendelig sviktet og lurt om jeg fant ut at en av disse nettvennene var bygget på en falsk personlighet. Man får sympati og gode følelser for en god del brukere man aldri har møtt også, og den brukeren som artikkelen handlet om hadde tydeligvis mange nettvenner og god kontakt med mange. Klart det er ekkelt om man plutselig oppdager at alt var løgn og lureri.
|
![]() |
|
|