Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-07, 09:30   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Har dere hørt om "Turbojenta/Maya"?

Hun er en fiktiv forumbruker som har holdt på i flere år i diverse forum. I april ble det meldt at hun ble påkjørt i England, og har kjempet for livet frem til ett par uker siden da hun angivelig døde. Hun fikk gaver og kondolanseprotokoller, minnesider og jeg vet ikke hva. Hun var angivelig LSK-fan, og de laget hyllest til henne under siste hjemmekamp. Nå er det avslørt at det er løgn, og det er en del sinna forumbrukere rundt om kring.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/20/509473.html

Sist redigert av Koma : 21-08-07 kl 09:49. Årsak: Fjernet linker til andre forum
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:38   #2
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Skal man le, eller gråte?

Minner meg jo sterkt om en annen forumist som har det med å skape drama hehe.

Gammel 21-08-07, 09:43   #3
Koma

Koma sin avatar

Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selv synes jeg det er ufattelig lavmål. En ting er at det alltid vil finnes fiktive brukere som sitter hjemme og dikter, og får masse svar og ektefølt støtte av virkelige personer. Dette er forkastelig, i all den tid man utnytter andre mennesker. Men når man trekker den så langt at man iscenesetter sin egen sykdom og død, så blir det makabert og sykt synes jeg.

Gammel 21-08-07, 09:43   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Snakk om fritidsproblemer.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:46   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres jo ut som en ekstrem sak, men trenger vi egentlig å diskutere brukere på andre fora her? Fiktive eller ei?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:46   #6
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har versert troll i alle tider, på alle forum. Den ene historien mer tragisk enn den andre, men dette er vel første gang det har fått sånn medieoppmerksomhet, tror jeg.

Sist redigert av Nabbe : 21-08-07 kl 09:52.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:47   #7
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det høres jo ut som en ekstrem sak, men trenger vi egentlig å diskutere brukere på andre fora her? Fiktive eller ei?

Selv om det faktisk er en nyhetssak?

Gammel 21-08-07, 09:48   #8
Koma

Koma sin avatar

Standard

Det er på førstesiden i Dagbladet i dag, og da burde vi vel kunne diskutere dette på generelt grunnlag?

(Jeg kan godt fjerne linkene til de andre forumene)

Gammel 21-08-07, 09:48   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den brukeren på Foreldrehuset som du snakker om, Nabbe, er det en nyhetssak også?

Gammel 21-08-07, 09:49   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss ...

Gammel 21-08-07, 09:50   #11
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Den brukeren som du snakker om, Nabbe, er det en nyhetssak også?

Nei, jeg kan gjerne fjerne det innlegget, og skrive ett mer generelt innlegg.

Gammel 21-08-07, 09:52   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er dessverre ikke noe nytt at det er mennesker som sitter og drømmer opp fantasiliv og fantasifigurer på nettet. Noe lignende skjedde på et annet nettsted jeg var på for endel år tilbake. Selvsagt stor oppstandelse da det ble oppdaget.

Sist redigert av Adrienne : 21-08-07 kl 10:05.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:52   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er på førstesiden i Dagbladet i dag, og da burde vi vel kunne diskutere dette på generelt grunnlag?

Jeg synes det er helt greit med en generell diskusjon på basis av et nyhetsoppslag, men det hadde vært fint om man kunne unngå å legge ut om diverse andre brukere på diverse andre fora som man har mer eller mindre velbegrunnede mistanker til. Synes jeg.

Gammel 21-08-07, 09:53   #14
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syke greier.

Men jeg skjønte ikke helt poenget med hovedinnlegget ditt.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:56   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høh. Er det mange mennesker som oppfører seg sånn eller kan dette være samme person som tidligere har funnet på historier på andre fora? Jeg blir alltid veldig skeptisk når historiene blir litt vel ville...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:00   #16
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Dixie er litt kul
Standard

Stakkars alle de som faktisk har blitt kjent med henne, og har blitt glad i henne på en måte.

Interessant å lese, synes jeg. Og absolutt verdt å diskutere iom at vi kan være i samme situasjon uten å vite det selv.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:00   #17
Koma

Koma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Syke greier.

Men jeg skjønte ikke helt poenget med hovedinnlegget ditt.

Må det alltid være ett gjennomtenkt poeng for å legge inn ett innlegg? Legger man ikke ofte inn innlegg bare for å gjøre andre mennesker oppmerksom på ting?
Må man alltid starte debatt?

Når du først kommenterer det, jeg ble litt avbrutt da jeg skrev førsteinnlegget, så jeg supplerte med mine egne meninger i innlegg nummer to.

Gammel 21-08-07, 10:28   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Tragisk.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:31   #19
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Må det alltid være ett gjennomtenkt poeng for å legge inn ett innlegg? Legger man ikke ofte inn innlegg bare for å gjøre andre mennesker oppmerksom på ting?
Må man alltid starte debatt?

Jo selvsagt! Og når man ser hvor mange som leser tråden kan man bare konkludere med at den var interessant også.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:32   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dette er interessant i aller høyeste grad, og en solid vekker syns jeg også det er. Heldigvis røper jeg aldri mer på åpent nett enn hva jeg er komfortabel med. Men jeg har fått venner på nett som jeg ikke ville truffet ellers, og som jeg har blitt glad i og stoler på. Jeg ville følt meg uendelig sviktet og lurt om jeg fant ut at en av disse nettvennene var bygget på en falsk personlighet. Man får sympati og gode følelser for en god del brukere man aldri har møtt også, og den brukeren som artikkelen handlet om hadde tydeligvis mange nettvenner og god kontakt med mange. Klart det er ekkelt om man plutselig oppdager at alt var løgn og lureri.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.