|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveld
Der lærte jeg noe nytt. Hvor har du de tallene om barn fra 2-5 år? Jeg vil gjerne se det, for dette har jeg ikke hørt før. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 ikveld
|
|
|
|
#103 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJeg har ikke lest hele tråden, men må si meg enig med mye av det Kif skriver. Ja til vaksiner!
|
|
|
|
#104 |
|
Protonterapeut
|
Emm; du må se Dokument2 på mandag som kommer, det handler om nettopp denne vaksinen og forsøket.
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 13-10-06 kl 14:13. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldemm; jeg vet ikke hvor du er ifra, men jeg ble frarådet av legen vår å være med på det forsøket pga at jeg har tidligere fått sykdommer som jeg har blitt vaksinert mot. Og de på min skole fikk vaksine og ikke placebo. En annen jente i nærheten fikk hjernehinnebetennelse av vaksinen. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldJeg husker de testet vaksine mot hjernehinnebetennelse da jeg gikk paa ungdomsskolen, og vi ble bedt om vi ville vaere med. Heldigvis for meg sa foreldrene mine nei takk. I ettertid viste det seg nemlig av det var flere som fikk kronisk utmattelsessyndrom av den vaksinen.
|
|
|
#109 |
|
Leser
|
De andre to bakteriene er allerede inne i vaksineprogrammet. Så et nyfødt barn vil per i dag (etterhvert) bli vanksinert mot alle de tre bakteriene som dominerer ved hjernehinnebetennelse.
For meg er dette enkelt. Vaksineprogrammet er frivillig. Jeg mener at vaksiner er bra, nå er jeg ikke så veldig redd for bivirkninger heller og jeg vaksinerer med lett hjerte - det hadde selvfølgelig vært anderledes hvis jeg hadde opplevd noe som tilsier at det hadde vært farlig for mine barn. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
saftig
|
Veldig mange av dem som var med på forsøkene med nettopp denne vaksinen har fått konstatert dette. Tilfeldig? Hm.
|
|
|
#111 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Veldig mange som i folk du kjenner eller som i en jevnt høyt registrert rate?
|
|
|
#112 |
|
saftig
|
Det har blitt meg fortalt av en av dem som selv var med på forsøket og har fått ME. Jeg har ikke noe mer enn det.
|
|
|
#113 |
|
saftig
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldOg her fant jeg sannelig litt som underbygger det også: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/5430440.html
|
|
|
#114 |
|
saftig
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldOg mer: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/5545145.html Det skal gjennomføres en studie.
|
|
|
#115 |
|
er grønn og fin.
|
De vurderingene er jo egentlig allerede tatt.
|
|
|
#116 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Det står i Felleskatalogen. Sist redigert av Koma : 15-10-06 kl 19:13. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
saftig
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldDet kommer en ny dokumentar ikveld, om samme problematikk. Samtidig som norske myndigheter utbetalte erstatninger til vaksineofrene, ble den samme vaksinen eksportert til New Zealand og brukt på små barn.
|
|
|
#118 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Den skal jeg prøve å få med meg ... |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, NOEN har vudert det. Men i hvilken sammenheng har de vurdert det, og skal du tro blindt på dem? Jeg mener nei, men alle står selvfølgelig fritt til selv å velge. Å overlate ansvaret til andre er også et valg.
|
|
|
#120 |
|
Passiv
|
Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveldDet finnes to typer hjernehinnebetennelse. Prevanar beskytter kun mot den smittsomme,ikke den som ligger latent i kroppen. |
|
![]() |
|
|