Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere flinke nok til å klage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 16:21   #41
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.


Og dere; dere trenger ikke kvittering for å reklamere, det er bare noe butikkene sier.

Er det sant? Har du en regel/lov å vise til? Trekket på OTH vogna har fått et hull i sømmen, og jeg finner ikke kvitteringen. Kjøpte den på nett i vinter fra en norsk nettbutikk. Har ikke orket å klage fordi de sikkert vil ha kvittering.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:28   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.936
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er det sant? Har du en regel/lov å vise til? Trekket på OTH vogna har fått et hull i sømmen, og jeg finner ikke kvitteringen. Kjøpte den på nett i vinter fra en norsk nettbutikk. Har ikke orket å klage fordi de sikkert vil ha kvittering.

En venn av oss som har drevet butikk sier at det står i kjøpsloven. Det er produsentens ansvar ved reklamasjon, ikke butikkens. Så han mener at man ikke trenger kvittering.

Jeg har prøvd meg med den flere ganger, og de fleste butikker gir seg. Men en sa en gang at de måtte vite NÅR den var kjøpt, og det har jeg jo i grunnen forståelse for.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:38   #43
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.547
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Inspirert av denne tråden har jeg i dag klaget på to dyre stoler som vi kjøpte for for fire år siden, der trekkene er aldeles utslitt og det er fabrikasjonsfeil i stoppen på den ene. (Det er aldeles utrolig sløvt at jeg ikke har klaget på fabrikasjonsfeilen for flere år siden. Slitasjen i trekkene har jo kommet gradvis, så der kunne jeg ikke godt klaget noe særlig før.) Stoler til 9000 kroner stykket skal bare ikke ha fabrikasjonsfeil eller være utslitt før garantien har gått ut, synes jeg, så nå gjenstår det å se om klagen fører frem. (Det bør den jammen!)

Jeg klaget på en 5 år gammel Ikea sofa. Jeg hadde 2 og den ene ble helt misfarget og slitt, mens den andre var like fin. Jeg fikk full pris tilbake (sofan var gått ut av kolleksjonen).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:15   #44
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Jeg er flink til å klage!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:01   #45
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Jeg sier ifra om noe er dårlig ang mat. Vil ikke si at jeg klager, men at jeg skriver mail om at f.eks. kjeksen i kvikklunsjen var seig og skriver hvor og når jeg kjøpte den. Men når det kommer til elektroniske varer med garanti, så klager jeg straks det oppstår feil eller ulyder. Man kommer ingen vei med å bare irritere seg over problemet, så det beste er å ta kontakt med utsalgsstedet så snart som du oppdager at noe er galt Noen ganger må man krangle ekstra med betjeningen, men som regel går det alltid bra

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:29   #46
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Er utrolig dårlig på å klage på småting. Nå fikk jeg endelig rota meg i butikken for å bytte en bukse det var noe galt med. Normalt hadde den havnet i søpla om et år.

Store ting som koster tusener klager jeg på, men kunne absolutt vært flinkere på småting også.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:50   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg ble inspirert av denne tråden (jøss, det er min egen ) og har nå sendt en mail til Tine vedrørende suppeyoghurtene vi stadig får. Så får vi se hva de sier.

Tenkte jeg skulle legge inn svaret jeg fikk på den nevnte mailen.

Sitat:

TINE Yoghurt Mild&Lett Vanilje - konsistens

Vi viser til e-post vedrørende din reklamasjon på TINE Yoghurt Mild&Lett
Vanilje. Vi beklager sterkt at du har kjøpt yoghurt som ikke var som
forventet. Kvalitetsansvarlig ved meieriet er orientert om din
tilbakemelding.

Vi takker for ros og synspunkter på TINE Yoghurt Mild&Lett Vanilje. Vi
forstår godt at du reagerer når yoghurtene dine har varierende konsistens.
Dette beklager vi, og det er ikke slike opplevelser vi ønsker våre
forbrukere. TINE Yoghurt Mild&Lett Vanilje skal ha en gulhvit jevn farge
med svarte prikker. Konsistensen skal være homogen og glatt uten fnokker
eller klumper. Produktet skal toppe seg uten å flyte utover ved avhelling
fra skje til skål. Vårt mål er at TINE Yoghurt skal ha lik smak og
konsistens. Vi ønsker at våre forbrukere skal få en jevn kvalitet. Vi håper
at du fortsatt vil benytte TINE Yoghurt, og at du i fremtiden får yoghurten
slik du liker den best, fyldig og god.

Vi takker for at du tok kontakt med oss, og gjorde oss oppmerksom på
hendelsen. Vi ønsker i dette tilfellet å gi en erstatning slik at du får
muligheten til å kjøpe nye TINE-produkter. Hvis du kan sende oss din
adresse vil du motta en utbetalingsanvisning pålydende kr 100,- som må
heves innen forfall. For å unngå gebyr, anbefaler vi deg å sette beløpet
direkte inn på din konto. Vi håper dette kan være en akseptabel erstatning
for ditt uheldige kjøp, og vi ønsker at du i fremtiden får kjøpt
TINE-produkter som svarer til dine forventninger og våre krav.




Med vennlig hilsen
TINE BA

Hipp hurra. Jeg er snart 100,- kr rikere. Nei, seriøst. Jeg synes dette var ok tilbakemelding. Har kun forklart at vi stadig opplever "suppe-yoghurt" ikke et eneste bevis. Pluss i boka til Tine.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:02   #48
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Nei, som regel ikke. Men jeg har blitt flinkere.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:04   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hipp hurra. Jeg er snart 100,- kr rikere. Nei, seriøst. Jeg synes dette var ok tilbakemelding. Har kun forklart at vi stadig opplever "suppe-yoghurt" ikke et eneste bevis. Pluss i boka til Tine.

Kundeservice eller markedsavdelingen i TINE vet åpenbart hva de driver med (om ikke produksjonsavdelingen gjør det ). Akkurat slik skal det gjøres: fornøyd kunde og positiv omtale på Internett, for bare 100 kroner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:18   #50
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Jeg har klaget på SFO`en to dager på rad nå. Det har gjort meg til den mest hurpete mammaen der.

Det driter jeg i så lenge ungen min har det trygt der.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:50   #51
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.780
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg har klaget på SFO`en to dager på rad nå. Det har gjort meg til den mest hurpete mammaen der.

Det driter jeg i så lenge ungen min har det trygt der.



eg klagar støtt og stadig på den håplaust uansvarlege naboen vår. Einaste eg har oppnådd sålangt er at eg har fått status som hurpete nabokjerring

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 00:05   #52
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Er nok ikke så flink til det jeg.

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 08:01   #53
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Oh yeah! Jeg elsker å klage!
Det mest effektive når det gjelder matvarer, erå ta det med produsenten. Da får man gjerne enten en sjekk med ett beløp eller en del erstatningsvarer

Eks:
Jeg kjøpte en boks med sånn Picknic skinke som var litt beinete. Den var malt og fin, men jeg fikk følelsen av at de hadde malt oppi ett bein elelr to i boksen også. Klaget pr mail og fikk en svær kasse med alt mulig av matvarer fra Stabburet etterpå (mener det var Stabburet hvertfall).

Klaget på utgåtte varer og generelt betjening elendige på service på min lokale Rimi pr mail til Ica Norge Ble ring opp dagen etter med stor beklagelser fra butikksjefen og fikk en stor kasse med mat.

Trekket på Simo vognen vår nuppet seg, jeg klagde og ikk nytt overstell.

Spisestue bordet vårt har bøyd seg litt ned mot midten av bordet. Vi klagde og fikk tilgodelapp på 2000,-

Ja, man kan jo fortsette i det uendelige! Er man ikke fornøyd, så klag!
Eneste er at jeg ikke klager på restaurant da, merkelig nok.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 08:16   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Ja og nei. Ikke alltid jeg gidder å klage på mindre matvarer (selv om jeg burde, iallfall for andres skyld, dessuten kan man jo risikere å få tilsendt en kasse med godsaker ). Men jeg klager selvsagt alltid på større ting. Dette med den bærbare pcen ville jeg aldri latt gå hus forbi, feks.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:36   #55
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.780
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Klaget på utgåtte varer og generelt betjening elendige på service på min lokale Rimi pr mail til Ica Norge Ble ring opp dagen etter med stor beklagelser fra butikksjefen og fikk en stor kasse med mat.

.

Lurer på om eg skal klage sentralt til Mega Det hjelper openbart ikkje å klage lokalt her. Dette med holdbarhetsdato skjønnar dei openbart ikkje!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:39   #56
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Jeg er elendig på å klage men gjelder det mine barns ve og vel på skole og ellers så reagerer jeg fort.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:58   #57
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Lurer på om eg skal klage sentralt til Mega Det hjelper openbart ikkje å klage lokalt her. Dette med holdbarhetsdato skjønnar dei openbart ikkje!

Jeg sto hjemme dritsur for et par uker siden og så at de kjeksene jeg hadde kjøpt (og sendt med barna et par til av til skoleturen) hadde gått ut i april!
Fly forbanna søkte jeg opp Rimi, og under det kontakt-oss-greia var mailadressen til Ica Norge.

Sendte en mail som dirret der jeg la ut om alle de gangene jeg hadde kommet hjem med varer utgått på dato fra den butikken, elendig service osv.
Så avsluttet jeg meg at nærmeste Kiwi butikk kun ligger 2 kvartaler unna og at jeg, grunnet garantien på utgåtte varer hos Kiwi, ikke til dags dato har funnet gamle varer der. Og at jeg i fremtiden kom til å beynnte meg av dem som butikk, ett sted med god service og nye varer.
Takk for meg avsluttet jeg med.

De var raske i avtrekkeren da ja

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no