|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Kjøp en reiseseng med glidelåsåpning. *løsningsorientert*
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Kan dere ikke få kjøpt brukt en sprinkelseng hvor den ene langsiden kan skyves ned (sånn som vi har), løftes opp eller andre lure løsninger? Det finnes da en del som har det?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Det finnes jo sprinkelsenger med åpning på siden, der langsiden er delt i to og hver av delene kan vendes utover. Når sidene er slått inn så er det en festeanordning i topp - en slags beslag vris over fra ene siden til den andre slik at disse dermed festes sammen. Men andre låsanordninger kan jo også brukes. Evt. kan man jo også la ene halvparten av langsiden være fast, og den andre bevegelig. Men hvordan dette skal gjøres, tja.. Kanskje ta sprinklene av senga, feste på lister oppe og nede og så hengsle til senga? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Vi har reiseseng med glidelås i siden. Den sover han ikke halvparten så godt i, så den er utelukket. Ellers er den veldig genial og perfekt |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Vi har litt samme problem, men løste det ved å kjøpe ny seng idag
|
|
|
#7 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?
Joda. Men hva med ryggen min og nestemann? Jeg vil i allfall forsøke ettellerannet. Fikser vi det ikke må vi jo kjøpe ny seng |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Det du beskriver høres overkommelig ut for de fleste, men det er vanskelig å gi tips uten et bilde av sengen. |
|
|
|
#11 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Kan du ikke bare fjerne x-antall sprinkler, og så montere trappegrind utpå? Om du gjør det midt på senga, så vil jo ikke det gjøre noe med stabiliteten til senga. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Men lar det seg gjøre å montere en trappegrind i sprinkler? Jeg heller mest mot å fjerne noen sprinkler å lage en slags... jah, sånn som MokkMokk insinuerer |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sånn som jeg insinuerer? Tipper du ikke mener katteluken? Sist redigert av MokkMokk : 19-01-09 kl 19:25. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Hvis det er meningen at Ztjerna skal komme opp i sengen selv hadde jeg senket hele fronten på sengen. Jeg ville sagd av alle sprinklene helt nede ved bunnnen, og skrudd av skruene til overliggeren. Da kan du ta av hele frontsiden. Så ville jeg borret ut alle sprinklene i underliggeren (OBS: bruk nøyaktig samme dimensjon som sprinklene). Deretter ville jeg kappet alle sprinklene i passe høyde (15-20 cm) og limt sprinklene fast i hullene du borrer ut. I tillegg må overliggeren festes i endesidene. Bor ut nytt hull til skruene i endesidene og skru den fast. Du trenger kun en fintagget sag, bor og lim for å få til dette. Du får heller ikke noe synlig kapp, så resultatet vil se veldig bra ut. |
|
|
|
#18 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Seh der jah MokkMokk. En liten katteluke - og nå ser jeg for meg hvordan det kan gjøres ja. Trenger vel ikke ta vekk mer enn to-tre sprinkler ser jeg for meg. Det er jo bare han som skal ut, ikke jeg som skal inn |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Jeg tenker noe liknende; å dele frontdelen i to, og så hengsle dem sammen igjen slik at du kan åpne helvparten som en port, og feste porten med sånne låsbare hageport låser.
|
|
|
#20 |
|
I mitt hode så ville det vært mest naturlig å like godt ta halve siden enn bare litt, særlig om du har tanker om at nestemann også skal legges/ tas ut av senga gjennom denne åpningen. Litt mer komfortabelt med større åpning da, eller? |
|
|
|
![]() |
|
|