|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?Hm. Nå har vi ventet tre måneder på stillas uten å høre noe mer, så i dag klikket jeg litt og ringte. De beklaget veldig og sa de skulle montere stillaset før helgen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?Vi malte fra hvitt til mørkbrun/grått i 2015, aldri angret på det. Har ingen formening om glansgrad, det var ikke noe vi kunne velge da vi malte sist. Jeg tror jeg foretrekker en mellomting, men mer mot matt? Silkematt, finnes det? Innvendig foretrekker jeg matte vegger. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?Silkematt finnes, ja. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?Nevnte jeg tidligere i tråden at matt krever litt mer vedlikehold? Jeg fikk veldig god veiledning av en erfaren butikkmedarbeider på Montér, som gjorde at jeg valgte Drygolin Nordic Extreme og ikke Nordic Extreme Supermatt. Matt maling fører til at mer fester seg, selv om den hevder at den er selvrensende, så anbefalte han at man vasker huset utvendig innimellom allikevel. Og at det var enklere å få en kledning med litt mer glans ren da mindre fester seg. Dette var til hytta som vi nettopp har malt. Jeg synes egentlig at Supermatt er finere, men det er ikke jeg som vasker hus- og hyttekledning, så da valgte jeg å ta hensyn til det
|
|
|
|
#25 |
|
Kontrollfrik
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?Det med renhold tenkte mannen min på også. Så selv om det står på nettet at det ikke er forskjell, så virker det som det er det, da. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?Matt blir skitnere (betyr kanskje ikke så mye med svart?), men er «snillere» med tanke på ujevnheter under.
|
|
|
#27 |
|
Kontrollfrik
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?
Ja, det har vi gjort. Men jeg synes alt som ser nymalt ut ser lekkert ut. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?Skjønner. Vi har en meget god fargehandel i nærheten (Fargerike), og der har jeg også fått råd og Baronesse malingen de har har er visst veldig god og til en brøkdel av prisen. Hun som har jobbet der, har jobbet der i alle år tror jeg, og delte villig om diverse prosjekt og holdbarhet på maling. Og selv ville hun aldri valgt noe annet enn Baronesse; rimelig og veldig bra.
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?
Godt å høre! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har malt om hus fra lyst til mørkt?Baronesse er interiørmalingen og Baron er eksteriørmalingen (tror jeg). Vi malte med Baron i 2015, og det har holdt seg veldig bra. |
|
|
|
![]() |
|
|