|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg fascineres stadig over bekjente som har behov for å dele mengder av videoer fra konserter og festivaler de har vært på. Nå kan jeg selvsagt bare klikke det bort, noe jeg gjør, men jeg ser det også på konserter jeg selv er på: Folk filmer store deler av konserten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg hadde i alle fall ikke opplevd det som noe tap, hvis det ble forbudt å filme på konserter. Snarere tvert imot.
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg tenker vel at det er de som går glipp av opplevelsen, det plager ikke meg nevneverdig. Jeg flytter meg hvis jeg synes filmingen er forstyrrende. (Er som regel på stå-konserter).
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?
Ja, det var min første tanke også. Dette er jo helt hinsides mye jobb å håndheve når alle har et kamera i lomma.
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, det er kanskje mest aktuelt for salkonserter med sitteplasser. På festivaler og utendørs ståkonserter blir det litt annerledes. Da har det ikke like mye å si.
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg tenker at hvis det ble forbudt på utendørs konserter og festivaler også, så ville jo omfanget muligens vært mindre. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg syns det forstyrrer, og ser ikke poenget. Ser man noensinne på det? Kunne gjerne ha et forbud for min del.
|
|
|
#8 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg synes det er fint å ha et bilde eller tre fra festivalkonserter, og det kan være gøy å se en snutt fra andre konserter (for eksempel da en venn delte litt av Metallicas cover av CC Cowboys). Utenom det ser jeg ikke poenget med å filme konserter, og synes godt det kan være mobilforbud på teater o.l.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg liker å ha et par bilder og evt. en filmsnutt fra konserter jeg går på, for å huske det senere (og fordi det ofte er veldig visuelt flott). Jeg tar ikke så mange og prøver å forstyrre minst mulig, men det er klart det forstyrrer litt, og særlig når mange gjør det - og veldig mange tenker åpenbart ikke på at de er til plage for andre.
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg var på Coldplay på Wembley med 80 000 tilstede. Da hadde de én sang hvor de ba publikum om å legge bort mobilen og faktisk følge med. Jeg, som synes mobilen tar altfor stor plass i livene våre, satte enormt pris på den oppfordringen. Men på slutten av sangen hadde visst mannen min glemt oppfordringen og filmet litt allikevel.
|
|
|
|
#11 |
|
Tøff
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?På konserter med enkelte artister begynner det jo etterhvert å håndheves at man ikke skal ha med telefoner inn i salen, og det er på tide. Hva angår festivaler så er det vel rett og slett ikke mulig lenger. Folk har billetten på mobilen, betaler med mobilen og orienterer seg ved hjelp av mobilen. Å skulle ivareta alle telefoner som kommer inn på et festivalområde må jo også være et logistisk mareritt av di.ensjoner. Jeg tror at hadde festivaler nektet mobilene inn så hadde de sett det på antall besøkende.
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Jeg synes det er grusomt irriterende å være på konsert og se skjermene til folk foran meg i stedet for scenen. Litt går helt fint, men når de står der og filmer og filmer nesten uavbrutt?
|
|
|
#13 |
|
koko
|
Sv: Burde det være forbudt med mobil på konserter?Mørk sal, heilt stille bortsett frå lyden av litt skjør, musikalsk snø på Bugge Wesseltoft sitt piano. Denne stunda vert, for meg, øydelagt av femti lysande skjermar som lyser opp og blir forstyrrande visuell støy.
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Amen! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Alt dette.
|
|
|
#16 |
|
ctrl+z
|
Ja, den ser jeg. Det var ikke like forstyrrende på CC Cowboys.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Nettopp. Det er sykt plagsomt. Og frekt. Jeg har vært på ballettforestillinger hvor folk har filmet. Det ødelegger alt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Pussig du skulle si det, for jeg opplevde en CC Cowboys konsert der jeg faktisk ikke så scenen i det hele tatt for telefoner. Det hjalp ikke å flytte seg en gang.
|
![]() |
|
|