|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#842 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #22
|
|
|
#843 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #22Mer kaffegruff: Vi trekkes for kaffe/te månedlig på jobb. Nå har de plutselig bytta fra Friele til et billigmerke, og kaffen smaker høgg. Skjønner at kaffen er blitt dyrere, men de har ikke engang spurt om folk er villige til å betale mer. Jeg betaler glatt mer for å få god kaffe – hvis ikke er det vel bare å trekke seg fra avtalen og fikse egen kaffe og te.
|
|
|
#844 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det kan vel tolkes som at du ønsker den i litt kaldere enn vanlig? Jeg skjønner fra de som jobber på kafe at selv "svart kaffe" betyr ulike ting, det er vanlig at det betyr både med og uten melk.
|
|
|
#845 |
|
maler
|
Sv: Gruffetråd #22Går det virkelig an å engasjere seg så mye i kaffe? Det er jo bra forsåvidt, et tegn på at folk har det generelt over gjennomsnittet og vel så det bra. Jeg bestiller alltid søt chili når jeg bestiller kaffe ute, alltid dromedar kaffe… og det innfrir alltid. Men klart… om man kjøper på 7 eleven eller sånne steder, evt steder som ikke primært serverer kaffe… da godtar jeg vel nærmest hva som helst.
|
|
|
#846 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #22Gruff er nettopp sånt. Ikke «engasjement», men gruff. Dette er tråden for ilandsproblemer.
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 14-01-26 kl 10:14. Årsak: TRÅDEN, ikke TIDEN! |
|
|
|
|
|
#847 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #22Jeg kjøper aldri kaffe ute, kanskje maks to ganger i året. Elsker den kaffen vi har hjemme, og da lager jeg den slik jeg liker den best og med riktig temperatur på melka (for meg).
|
|
|
#848 |
|
koko
|
|
|
|
#849 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Gruffetråd #22Jeg drikker vanligvis ikke kaffe med melk, men blir fristet til å kjøpe det av og til. Da som regel dobbel cappuccino. Problemet mitt er at jeg helst vil ha kaffen glovarm, men liker heller ikke at melka smaker grøt. Og da blir det litt vanskelig. Når jeg får kaffen, og kjenner at den er lunka, så blir jeg minnet på hvorfor jeg ikke kjøper det oftere.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-01-26 kl 10:10. |
|
|
|
|
|
#850 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #22Ja, fra automat er jeg ikke så kresen, men når de står der med alt utstyret og ingrediensene til å lage det bra, så ønsker jeg meg jo det.
|
|
|
#851 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sist redigert av Tjorven : 14-01-26 kl 10:40. |
|
|
|
|
|
#852 |
|
Semiaktiv
Sv: Gruffetråd #22Jeg klager uansett ikke da, da skal i tilfelle melka være sur (og da er det jo uansett greit å si fra, slik at de ikke bruker den videre), eller jeg har fått noe annet enn jeg bestilte. Som Polyanna glemmer jeg også som regel å si fra (i mitt tilfelle at jeg ønsker den litt varmere enn flertallet), fordi det er såpass sjelden jeg bestiller melkekaffe. Så jeg drikker den, mens jeg angrer litt på at jeg ikke bestilte svart kaffe i stedet.
|
|
|
#853 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Gruffetråd #22Med en ungdom som av og til jobber på kafe kan jeg bekrefte at kaffe-kunder har ellevilt forskjellige preferanser. Noen skal ha melka varm, noen lunken, noen skal ha melk og kaffe separat. Enkelte skal ha cortado i kaffe latte kopp og en ekstra kopp med isbiter ved siden så de kan helle den oppi kaffen, men det skal IKKE være en is-cortado og man fremmer ikke kravet om stor kopp for å få plass til isen før den lille cortadokoppen er plassert på disken. Noen skal ha 50/50 havre- og mandelmelk, ikke for varm. Og de fleste som ber om sirup sier ikke fra hva slags sirup før de blir spurt. Og mye mer. Vi ler over historiene hennes. |
|
|
|
|
|
#854 |
|
Semiaktiv
Jeg tenker at alt dette egentlig er greit, så lenge man spør på forhånd. Er det ikke mulig å få til, så må man vel bare beklage og si at det ikke går, ellers bør man jo strekke seg lengst mulig for å imøtekomme kundens ønske. Det er verre om folk kommer og klager i etterkant, når de ikke har sagt noe om hvordan de vil ha det. Det finnes helt slikkert slike kunder også. Man kan ikke forvente at de som jobber der er tankelesere.
|
|
|
#855 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Helt enig - det var bare noen datapunkt om diversiteten i kundekrav. |
|
|
|
|
|
#856 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #22Glad jeg gruffet, nå kommer jeg til å føle meg helt innafor normalen, med god margin, om jeg spør.
|
|
|
#858 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Gruffetråd #22Spysyken. Godt utskiftning av vinduer ble utsatt til mandag.
|
|
|
|
#859 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
|
|
#860 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nettopp. Så jeg er veldig enig i Polyannas konklusjon om at hun skal gi beskjed om hva hun ønsker seg. Dette vil ikke oppfattes som mas så lenge man sier ifra på en vennlig måte før kaffen er laget. Tvert imot. Baristaer vet godt at det er store forskjeller i preferanser.
|
|
![]() |
|
|