|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#421 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Linken virker ikke.
![]() |
#422 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Når ble Truls Fyhn ekspert på rasisme?
![]() |
#423 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Arbeids og Inkluderings Dept har nettopp gitt ut en brosjyre som skal fungere som en veileder for språk innenfor dette tema. Se her: |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Borte
|
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Hva mener du egentlig? Er det greit å si neger fordi en politimester i Troms sier det?
![]() |
#425 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?
![]() |
#426 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#427 |
Borte
|
OK, da leser vi artikkelen på forskjellig måte. Jeg oppfatter at han gir beng i hvordan noen oppfatter å bli kalt neger og at han melder seg ut når noen mener det er rasisme. Altså at han holder på sin foreldede forståelse og nekter å ta innover seg at det ikke lenger er akseptert språkbruk.
![]() |
#428 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leser det slik at han er oppgitt over folk som har samme holdning som deg.
![]() |
#429 |
<*(((<
|
Ministere skrivel vel sjelden ting helt selv, men likevel overraskende bra med tanke på hvor klønete mannen var når ordet feminist ble diskutert på Skavlan i sin tid. Det var en virkelig klassiker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Borte
|
Ja, det glemmer jeg aldri. Det hender fortsatt at vi ler av den ved middagsbordet.
![]() |
#431 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Når politimesteren i Tromsø synes "neger" er et greit uttrykk, kan man tolke betydningen av det på flere måter: enten kan det være et tegn på at begrepet ikke er så ille som mange her vil ha det til, eller så kan det tyde på at politiet i Tromsø sliter med det samme problemet som nylig har blitt avdekket i Trondheim: et rasismeproblem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Ringskrømt
|
På hvilket grunnlag påstår du at de har et rasismeproblem? Synes det er ganske drøyt å beskylde en helt etat for rasisme basert på enkelthendelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Bedreviter
|
På det grunnlag at det for kort tid siden ble offentliggjort en uavhengig forskningsrapport som konstaterte at det var et problem. Politimesteren i Sør-Trøndelag sier han tar rapporten på alvor og har lovt å rydde opp. Deler av rapporten var nylig presentert i Adressa. Jeg skal se om jeg finner noe om det på nettsidene deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist? |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Jada, jeg er ikke i tvil om at eksisterer dårlige holdninger i alle etater, som f eks hos Norsk språkråd: |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Hvordan leser du dårlige holdninger hos Norsk Språkråd ut fra den artikkelen?
![]() |
![]() |
#437 |
godtemonster
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Her er en annen artikkel (Aftenposten) som omhandler Norsk Språkråds forhold til ordet "neger" fra da det var en del diskusjon rundt dette for et år siden:
![]() |
#438 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?I kveld er det en sånn "Skal vi ikke kunne snakke negativt om innvandrere før vi stemples som rasister"-diskusjon på TV2.
![]() |
#439 |
Passiv
|
Lenge siden jeg orket å se på de debattprogrammene der, ja |
![]() |
![]() |
#440 |
godtemonster
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Nei, slike debattprogram får meg enten til å sitte med en pute foran ansiktet av flauhet eller trave bannende rundt i rommet. Som regel pga programlederen.
![]() |
|
|