Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lar dere vaskemaskin etc. gå på natten?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 16:19   #21
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Lar dere vaskemaskin etc gå på natten?

Oppvaskmaskinen stod på om natten eller på dagtig når jeg hadde det. Uavhengig av om jeg er hjemme eller ikke.
Vaskemaskinen og tørketrommelen kjøres som regel på dagtid enten jeg er hjemme eller ikke.
Ellers står vel mesteparten av stikkontaktene i veggen. Og mobilen lades på natta.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:11   #22
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Her lades mobilen stort sett på natta. Vaskemaskinen setter jeg gjerne på i det jeg skal legge meg, eller når jeg skal en tur ut. (Og ja, det har resultert i oversvømmelse. ) Oppvaskmaskinen unngår vi å sette på om kvelden pga ubehagelig lyd når den er ferdig.
Trekker heller ikke ut stikkontakter. Skrur stort sett av TV-en, men det hender jeg har gått ut med TV-en på også. :distre:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:19   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg er ikke hysterisk redd og har vel ofte en tankegang om at det som oftest går helt fint, det meste.
Jeg setter på oppvaskmaskinen og vaskemaskin rett før jeg legger meg, pga tidsnød. Vi lar vedovnen brenne når vi legger oss, og vi tar aldri ut stikk-kontakter (utenom ved lyn og torden). Vi lader mobil siden av senga mens vi sover.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:22   #24
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Maskiner pleier vel ikke gå om natta her, men jeg må innrømme at både vaskemaskin, oppvaskmaskin eller tørketrommel har gått selv om vi ikke har vært hjemme.

Mobil lades ofte om natta forresten.....

Gammel 21-09-07, 18:23   #25
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg setter på både vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin om kvelden før jeg legger meg. Ikke alle på en gang da, men dog!

Mobilen lades for det meste om natten og om jeg legger megt sist, er det mye som blir stående på standby. Jeg har også gått på tur med stereoanlegg på og div andre duppeditter koblet til :håpløs:

Når mannen, som er brannmann, legger seg sist er alt av!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:29   #26
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Vaskemaskin/ tørketrommel går aldri om nettene her, nei. Jeg vasker meg heller i hjel på dagtid enn å risikere å dø i brann natterstid forårsaket av disse maskinene.

Som jeg skulle sagt det selv Og ingenting står på standby her heller, er livredd for brann.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:33   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting står på standby, og det vaskes ikke om natten. Kontaktene står i, og jeg lader om natten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 18:44   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tørketrommelen går often om natten. Stikkontakter plugges ikke ut, og flatskjermen står på standby. Mobilen lades vanligvis om natta.

Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 20:16   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin går aldri om natten eller når ingen av oss er hjemme. TV skrus helt av.
Eneste er at jeg kan godt sette på en vaskemaskin når jeg sover etter nattevakt.

Og stikkontakten til vannkokeren står alltid i når jeg tenker meg om.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 20:18   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff jeg er skikkelig dårlig på det der. ALT står plugget i her, både brødristeren, mikroen, TV'en, xbox, dvd-spiller, playstation, ovn, ja alt, hele døgnet. Dessuten kjører jeg veldig ofte både oppvaskmaskin (setter den faktisk på hver eneste kveld rett før jeg legger meg), vaskemaskin og tørketrommel på nettene. Nå er alt det elektriske skiftet ut her da, jeg hadde aldri gjort det i det gamle huset vi bodde i før.
Jeg lader forresten mobilen om nettene også, på nattbordet. Og TV'en står alltid på stand-by. Pcen er også alltid på hele døgnet, da vi laster ned mye om nettene.

Gammel 21-09-07, 20:50   #31
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her står stikkontaktene i, men det er kun pcen som er påslått om natta. Vi har hatt branntilløp i både tørketrommel og pc-skjerm, så jeg tar ingen sjanser. Det er bedre å være våken og tilstede hvis noe skulle skje.

Gammel 22-09-07, 03:28   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her går vaskemaskin, oppvaksmaskin, og tørketromlen til alle døgnets tider. Småelekstriske ting som vannkoker og kaffetrakter osv. er aldri i kontakt når de ikke er i bruk. Slår alltid av fjernvarmer på TV, stereo,tørketrommel. Mobilen lader jeg på dagtid. Kan godt hende mannen min lader på kvelden, det har jeg aldri tenkt på faktisk.

Vi har hatt brann der vi bodde tidligere, det tok fyr i sikringsskapet og brant oppover i gangtaket. Skremmende opplevelse.
For oss har det vært viktig med at alt elektriskt er nytt og sikker,så vi har byttet alt i huset vårt.

Skjerping i fht. maskiner på nattestid blir det nok ikke gitt, om noen kunne skaffet meg et par ekstra timer i døgnet så kanskje men, har røykvarsler på vaskerommet i allefall.

Gammel 22-09-07, 08:54   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobilen min står aldri på lading om natta, men det er fordi den lader så raskt at jeg alltid rekker å få ladet den nok mens jeg gjør meg klar for senga. Tørketrommelen står aldri på på natta, for den står i rommet rett under soverommene, og jeg klarer ikke sove i det "bråket". Vaskemaskinen kan forhåndprogrammeres, og står derfor på om natta, men den starter ikke før på morgenkvisten slik at klærne kan henges opp før vi går på jobb.

Gammel 22-09-07, 09:11   #34
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjører oppvaskmaskin om natta, evt med forsinket start.
Tørketrommel og vaskemaskin brukes stort sett bare når vi er hjemme, og trommelen har bare gått én gang om natta - da skulle jeg rekke et tidlig fly og trengte tørre klær.

Tar aldri ut kontakter på småapparater, men slår alltid tv'n ordentlig av.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 09:31   #35
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hender oppvaskmaskinen ikke er helt ferdig når jeg legger meg, eller vaskemaskinen, men da er det kun snakk om minutter igjen.

Drar ut kaffetrakteren, men mobilen blir ladet om natta.

Gammel 22-09-07, 10:40   #36
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg er på kanten til hysterisk for brann etter å opplevd at det begynte å brenne i vaskemaskina. Derfor legger jeg meg aldri før oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel er ferdig.

Gammel 22-09-07, 10:41   #37
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Ja også napper jeg alltid ut kontakten til kaffetrakter og vannkoker før jeg legger meg!

Gammel 22-09-07, 16:09   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår splitter nye flatskjerm kan ikke skrues helt av! Den står altså på standby hele tiden, evt må vi trekke ut kontakten. Mannen min sier at den skal være sånn, og at den ER helt av, men den står da og lyser? Er dette normalt? Det er ingen av-knapp på den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 16:25   #39
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vår splitter nye flatskjerm kan ikke skrues helt av! Den står altså på standby hele tiden, evt må vi trekke ut kontakten. Mannen min sier at den skal være sånn, og at den ER helt av, men den står da og lyser? Er dette normalt? Det er ingen av-knapp på den.

Sånn er Wii'en også.

Gammel 22-09-07, 16:34   #40
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Lar dere vaskemaskin etc. gå på natten?

Er en synder her, ja...

Lar aldri oppvaskmaskinen gå, men vaskemaskinen og tørketrommelen.
Jeg har dårlig strømkapasitet - kan ikke kjøre to apparater samtidig - og rekker ikke unna alt, alltid, men unngår nattekjøring så godt jeg kan. Skal få elektriker til å legge inn ny krets når han kommer for å legge opp strøm på kjøkkenet - etter det er det slutt på å ta sjanser.

Kaffetrakter, brødristere o.l står aldri i kontakten uten at de er i bruk.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.