|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barnehageansatte og kurs i påkledning?Det kunne jammen noen trengt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Vi har heldigvis ikke opplevd noe negativt ang. påkledning i bhg der storebror gikk, men det burde jo egentlig være llitt kursing på slikt da?
|
|
|
#4 |
|
Bree
![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Barnehageansatte burde jo har mer peiling enn det du beskriver der. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Stiv
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Vi har også eldstemann i naturbarnehage, og stort sett er de flinke til å kle godt på. Men av og til bommer de forferdelig.... Forrige uke hadde ungen på seg både fleecesett og Reimadress - lurer på hvor mye de har tenkt å ha på ham til vinteren...
|
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg har lurt litt noenganger jeg også, men slått meg til ro med at det er de som er ute om dagen og følger vær og årstidsendringene aller best.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?da jeg jobbet i barnehage var det mange av de ansatte som ikke tok av stive olabukser o.l. før de tok på utedressen. Og når det var kaldt tok de ulltøy utenpå stiv bukse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
De kan jo ikke lukte at vinterdressen deres er vanntett, om de ikke får beskjed om det
|
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?De er ganske flinke til å kle på i barnehagen. LIkevel pleier jeg å ta en "Jeg har med vinterdressen idag, så dere kan jo selv finne ut om det er best med ulldressen under høstdressen eller bare body og strømpebukse under vinterdressen (han har stort sett bare ullbody og sånn)"
|
|
|
#10 |
|
har tatt seg sammen
|
Sånn gjør jeg også det.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Det skal normalt ikke være noe i veien med påkledningskunnskapene til barnehageansatte. Men ingen regler uten unntak. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjør jeg ofte også. Like greit. Dongeribuksene bruker vi ikke mye i vinterhalvåret.
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Mannen henter og leverer, så dette vet jeg ingenting om, men jeg tror det går bra. Ungen er frisk og passe varm, har jeg inntrykk av.
|
|
|
#14 |
|
Tankefull
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?I min barnehage har det bare vert ett problem i de periodene de har hatt vikar.
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
:dulter:
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Nå er min Mazunge stor nok til å si fra selv. Jeg synes det er ok at de sier i dag tar vi regntøy, eller i dag tar vi dress. Jeg har tilpasset hva jeg har der deretter. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Hele denne uken har puddingen kommet subbende mot meg i cherroxene ved henting. Det har vært tørt og opptil mange plussgrader.
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg har også, i likhet med andre opplevd ALTFOR mange gang at bh.ansatte har bommet fælt på påkledning. Altså: hvor vanskelig er det å ta en tur ut å sjekke temperatur-vind o.l før de kler på barna våre? En dag jeg hentet lillejenta, så var det 5-6 + grader, hun hadde på seg vanlige klær, fleeceklær over det igjen og vinterdress. Hun gråt, var søkkvarm og ukomfortabel. Men hun er bare 1,5 år, så det er litt vanskelig for henne selv å si ifra. Det er nesten på grensen til det uansvarlige. Enda hun hadde masse annet hun kunne ha hatt på seg istedenfor. Jaja...hva skal man gjøre, da? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Hva nå vitsen er med å sende barn i ubrukelige bukser i barnehagen i utgangspunktet har jeg aldri skjønt. Dårlig foreldrepåkledning er det.
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Stakkars liten. De minste burde de jo være ekstra påpasselige med. Greit at de kanskje ikke er så bevegelige og springer like mye rundt som de største, men det går jo ann å kle etter temperaturen. Det er en grunn for at jeg ikke har tatt med vinterdressen før nå, for jeg ser jo hvor lett det er for dem å bruke den, men nå er det rundt 0 om morgenen og lillebror er gjerne ute i 9-tiden. Men de kan jo ta på parkdress når det kommer utpå dagen og de går ut etter lunch, og heller ta tynt ulltøy under. Jeg lurer på hva de har på ungene når det er 10 minus, når de kler så godt på dem nå. |
|
|
|
![]() |
|
|