Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.
De er ganske flinke til å kle på i barnehagen. LIkevel pleier jeg å ta en "Jeg har med vinterdressen idag, så dere kan jo selv finne ut om det er best med ulldressen under høstdressen eller bare body og strømpebukse under vinterdressen (han har stort sett bare ullbody og sånn)"
Sånn gjør jeg også det.
Særlig nå som min er på stor avdeling, men fortsatt trenger en del hjelp med påkledning ser jeg for meg at det er et svare styr når hele gjengen skal kle på seg for å gå ut. Gangen er liten og trang, og det å holde styr på dresser som er vanntette og ikke, hvilke unger som er kalde og varme er jo også en stor jobb. Skjønner at det kan bli litt ball, særlig i denne tida med svært skiftende vær og temperaturer.
Ikke mindre viktig at ungene har riktige klær på seg altså. Etter erfaring med dongeri under vinterdress/regntøy har jeg nesten sluttet å sende T i barnehagen med stive bukser. Sørger for at han har gode klær på seg hjemmefra sånn at det blir mindre å skifte underveis.
Men det er klart det går unna med byttetøyet i disse dagene, når han er på vei ut av bleia...