|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Går ungene våre i samme barnehage, Elisabet?
|
|
|
#22 |
|
ræv med ører
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Olabukser er helt greit til innebruk, synes jeg. Jeg forventer faktisk at de drar av den før de setter på yttertøy. Det gjør de også, vi har aldri hatt problemer med akkurat det. Skulle da bare mangle.
|
|
|
#23 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#24 |
|
ræv med ører
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Min datter har ofte en kjole over strømpebukse og genser. Det har aldri slått meg som et problem at de ansatte må ta den av før de setter på utedressen. Det er heller aldri noen som har sagt noe i denne retningen. Som sagt- det er en handling av ti sekunder å dra av en bukse eller en genser. Og selv om du ganger det med tjue unger så tar det fortsatt forbausende lite tid.
|
|
|
#25 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Ungene "må" jo ha noe på seg inne.
|
|
|
|
#26 |
|
Har tro på forbedring
|
Prinsen har ingen stive bukser han, men de tar da av han den før han får på seg ytterklærne uansett...Når jeg henter han har han stort sett på seg bare strømpebukse - så de velger å ikke kle på han bukse igjen da - jeg synes det er helt greit jeg altså!
|
|
|
#27 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Jeg gjør det også sånn. Forventer ikke at de skal kle av noe som helst før de går ut. Ungene bruker gjerne tynt ulltøy inne på vinteren, og da er det jo lett å kle videre for utelek. Og da forventer jeg faktisk at de kan veilede de større også i å kle seg riktig for været som er den dagen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Hmm,må si at jeg blir litt provosert her.
|
|
|
|
#29 |
|
saftig
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Det er ikke tvil om at det finnes utrolig mange inkompetente barnehageansatte. Vi hadde også våre runder med idiotisk påkleding, jeg måtte til slutt skrive liste over hva hun skulle ha på seg. Det var etter oppfordring fra de ansatte, for de skjønte ikke hvordan jeg ville ha det.
|
|
|
#30 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Det er ikke alltid like lett å gjøre alle åt lags eller noe sånt. Det er faktisk enkelte foreldre som ønsker masse klær på sitt barn, noen ønsker ikke det, noen ønsker en mellomting, og der står vi da, vi 3 som har fått 1000 forskjellige beskjeder å forholde oss til, og som har et til tider veldig skiftende vær å forholde oss til. Det har faktisk hendt at når vi går ut så har det vært rimelig kaldt og vi har kledd barna deretter og senere på dagen blir det mildere og mildere og ikke alltid har vi rukket å få skiftet klær på barna. Av og til har ikke barna klær(for foreldrene har glemt at de tok disse klærne med hjem dagen før) foreldrene har kledt på barna joggesko den dagen det høljer ned og tenker ikke på at vi faktisk går ut uansett vær. En lue er glemt osv. Det er faktisk ikke alltid like lett å få kledt alle barn etter vær og vind. Og jeg skjønner godt at foreldre som gir mange beskjeder om klær og påkledning blir bedt om å skrive en liste, det har jeg selv gjort når en mor ga beskjed hver morgen om hvilke sokker som skulle i de skoene og i de skoene og når barnet har 3 forskjellige par sko så ble det endel å huske, i tillegg fikk vi beskjeder om at under den lua skulle hun ha den "innerlua", mens under de 2 andre så skulle hun ikke ha noe dersom det ikke var så kaldt for da måtte hun og sånn fortsatte det.... |
|
|
|
|
|
#31 |
|
ræv med ører
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Hos oss har det vært litt sånn at barna konsekvent har for mye tøy på. Og at de ignorerer fireåringen når hun si at hun ikke trenger lue og at hun er varm. Det har vi tatt noen runder på, og nå er det hun som bestemmer om og når hun har på seg lue/votter. Plutselig går alt på skinner, ikke et svett, frustrert barn mer.
|
|
|
#32 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Det hender det ikke blir helt perfekt når det gjelder påkledning av barn. Det skal ikke være sånn, men det er ganske mange forstyrrende momenter som er med på å gjøre påkledningen feil. Det være seg barn som slår seg fullstendig vrang fordi de ikke vil ha på det de voksne har tenkt, barn som vil kle på seg selv og gjør det så fort at de voksne ikke ser hva de har tatt på seg før de er ferdige - og skal de da kle av de igjen fordi det ikke ble helt som de voksne hadde tenkt? Det er mange barn på et lite område som skal ha hjelp på en gang - 18 barn på 3 voksne, det blir varmt i garderoben, ønsket om å bli fortest mulig ferdig er stor. Det kan skje mange værskifter på den tiden man er ute, skal man da bryte opp god lek for å gå inn og skifte, eller skal de få fortsette og ha det gøy? Og ikke minst, det er mange ganger barn har lite/dårlig utstyr. Det er ikke få ganger de voksne i barnehagen må være veldig kreative når det gjelder hva de skal ta på disse barna.
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne ikke sagt det bedre selv, skjønner ikke hva stive dongeribukser har i en barnehage å gjøre. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg tror at heretter må jeg fortelle de dag for dag hva de skal ta på henne |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Det er faktisk ikke verre enn at du legger frem klærene du vil hun skal bruke.
|
|
|
#37 |
|
ræv med ører
Det har da ikke noe med hva slags stoff buksene er i. Om de så har en supermyk joggebukse eller velourbukse så skal den tas av når de skal ha på seg ytterdressen akkurat som om det var en dongeribukse. Tar like lang tid, det.
|
|
|
#38 |
|
ræv med ører
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Også skjønner jeg ikke helt hva slags olabukser dere mener som er så innmari stive. Har ikke dere voksne olabukser selv? Jeg ville ikke kjøpt klær som ikke ga optimal bevegelsesfrihet til meg selv, og ikke barna heller. Olabukser går som oftest helt fint, og kan klatres, løpes og hoppes med. Det er da bare å se an hva man kjøper.
|
|
|
#39 |
|
Absolut ateist
|
Virkelig? Da må jeg si at jeg trekker de ansattes IQ i tvil.
|
|
|
#40 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg har forståelse for at noen foreldre blir frustrerte fordi påkledningen ikke alltid er optimal for deres barn. |
|
|
|
![]() |
|
|