Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 18:55   #21
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Går ungene våre i samme barnehage, Elisabet?

Jeg er mest lei at de kler på ungene så innmari mye. Når ungene har på Reimadresser og ull under allerede ved 10 plussgrader er det ikke mye å gå på når temperaturen går ned 20 grader. Jeg har sagt fra flere ganger, og de er blitt bedre i storesøsters avdeling (ettersom hun kan si ifra selv), men lillebrors avdeling slutter ikke å forbause meg.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 18:56   #22
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva nå vitsen er med å sende barn i ubrukelige bukser i barnehagen i utgangspunktet har jeg aldri skjønt. Dårlig foreldrepåkledning er det.

Olabukser er helt greit til innebruk, synes jeg. Jeg forventer faktisk at de drar av den før de setter på yttertøy. Det gjør de også, vi har aldri hatt problemer med akkurat det. Skulle da bare mangle.

Gammel 01-11-07, 18:57   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Olabukser er helt greit til innebruk, synes jeg. Jeg forventer faktisk at de drar av den før de setter på yttertøy. Det gjør de også, vi har aldri hatt problemer med akkurat det. Skulle da bare mangle.

Det har jeg aldri forventet og jeg sender aldri ungene i bhg med klær som må kles av og nye på før de kan gå ut. De har da nok å gjøre på.

Gammel 01-11-07, 19:05   #24
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Min datter har ofte en kjole over strømpebukse og genser. Det har aldri slått meg som et problem at de ansatte må ta den av før de setter på utedressen. Det er heller aldri noen som har sagt noe i denne retningen. Som sagt- det er en handling av ti sekunder å dra av en bukse eller en genser. Og selv om du ganger det med tjue unger så tar det fortsatt forbausende lite tid.

Gammel 01-11-07, 19:06   #25
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ungene "må" jo ha noe på seg inne.
Når de går ut, værtfall om vinteren så klese inneklærne av, spes joggebukser,og sånt. og ullklær klees på.

Gammel 01-11-07, 19:14   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva nå vitsen er med å sende barn i ubrukelige bukser i barnehagen i utgangspunktet har jeg aldri skjønt. Dårlig foreldrepåkledning er det.

Prinsen har ingen stive bukser han, men de tar da av han den før han får på seg ytterklærne uansett...Når jeg henter han har han stort sett på seg bare strømpebukse - så de velger å ikke kle på han bukse igjen da - jeg synes det er helt greit jeg altså!

Gammel 01-11-07, 19:20   #27
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg aldri forventet og jeg sender aldri ungene i bhg med klær som må kles av og nye på før de kan gå ut. De har da nok å gjøre på.

Jeg gjør det også sånn. Forventer ikke at de skal kle av noe som helst før de går ut. Ungene bruker gjerne tynt ulltøy inne på vinteren, og da er det jo lett å kle videre for utelek. Og da forventer jeg faktisk at de kan veilede de større også i å kle seg riktig for været som er den dagen.

Det er jo så enkelt. Enten vinterdress rett utenpå om det ikke er for kaldt (altså rundt null grader). Eller så er det et tynt lag til med ull før de får på dress når det er kaldt, og er det veldig kaldt så får de et tykt lag med ull istedet. Samme gjelder under tynn parkdress når det er høst. Vinterdress tas i brukt fra ca. +2/3 grader.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 19:45   #28
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Hmm,må si at jeg blir litt provosert her.
Er enig i at barnehagepersonalet kan bli bedre på mange områder.
Men vi gjør vårt beste.Vi sjekker også ungene flere ganger pr dag,om de er våt,varm,kald osv..Tar av klær eller tar på klær alt etter.
Men,så var det de ungene som skaper seg fullstendig vrang i garderoben hvis de får beskjed om å ta på seg goretex skoene i stedet for cherroxer,eller alle ungene som kaster av seg luen over alt uansett hvor mange beskjeder de får om å ha den på.Det er slett ikke alle unger som har tilstrekkelig med bytteklær i barnehagen.Vanvittig mye dårlig der.Jeg velger å tro at de aller fleste som jobber i barnehagen er opptatt av at ungene skal være varme,og tørre.Eller helst som noen her antyder at de vil at deres barn skal være,akkurat passe!!Husk på neste gang dere klager deres nød til en ansatt,at kanskje er din gullunge,en av de ungene som ligger på gulvet i garderoben og hyler og skriker,spenner og slår over at de får på seg feil klær,klær de synes stikker eller klør.Eller som de absolutt ikke vil gå i.Da synes jeg i alt stresset og kaoset det er i en garderobe viktigst at ungen har på fleece under dressen istedet for ull,osv.Er egentliug drit lei foreldre som klager under hente tid over manglende lue,(som vi forøvrig har tatt på 100 ganger den siste timen)
Mens den lille gullungen deres har brølt skjellsord alt dt h*n makter etter oss voksne
Ikke alltid enkelt skjønner dere,kjære foreldre.De foreldrene som klager mest,er oftest de med de mest `krevende`ungene.Sorry. (men godt å få ut litt frustrasjon etter en tøff dag på jobben)

Gammel 01-11-07, 20:11   #29
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke tvil om at det finnes utrolig mange inkompetente barnehageansatte. Vi hadde også våre runder med idiotisk påkleding, jeg måtte til slutt skrive liste over hva hun skulle ha på seg. Det var etter oppfordring fra de ansatte, for de skjønte ikke hvordan jeg ville ha det. Det er ikke så greit når man ikke evner å se på vær og føre før man kler på de små.

Gammel 01-11-07, 20:57   #30
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke alltid like lett å gjøre alle åt lags eller noe sånt. Det er faktisk enkelte foreldre som ønsker masse klær på sitt barn, noen ønsker ikke det, noen ønsker en mellomting, og der står vi da, vi 3 som har fått 1000 forskjellige beskjeder å forholde oss til, og som har et til tider veldig skiftende vær å forholde oss til. Det har faktisk hendt at når vi går ut så har det vært rimelig kaldt og vi har kledd barna deretter og senere på dagen blir det mildere og mildere og ikke alltid har vi rukket å få skiftet klær på barna. Av og til har ikke barna klær(for foreldrene har glemt at de tok disse klærne med hjem dagen før) foreldrene har kledt på barna joggesko den dagen det høljer ned og tenker ikke på at vi faktisk går ut uansett vær. En lue er glemt osv. Det er faktisk ikke alltid like lett å få kledt alle barn etter vær og vind. Og jeg skjønner godt at foreldre som gir mange beskjeder om klær og påkledning blir bedt om å skrive en liste, det har jeg selv gjort når en mor ga beskjed hver morgen om hvilke sokker som skulle i de skoene og i de skoene og når barnet har 3 forskjellige par sko så ble det endel å huske, i tillegg fikk vi beskjeder om at under den lua skulle hun ha den "innerlua", mens under de 2 andre så skulle hun ikke ha noe dersom det ikke var så kaldt for da måtte hun og sånn fortsatte det....

Ja, det finnes endel barnehageansatte som ikke er veldig flinke til å vurdere, men jeg tror langt de fleste gjør en god jobb!!

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:04   #31
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Hos oss har det vært litt sånn at barna konsekvent har for mye tøy på. Og at de ignorerer fireåringen når hun si at hun ikke trenger lue og at hun er varm. Det har vi tatt noen runder på, og nå er det hun som bestemmer om og når hun har på seg lue/votter. Plutselig går alt på skinner, ikke et svett, frustrert barn mer.

Gammel 01-11-07, 21:50   #32
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Det hender det ikke blir helt perfekt når det gjelder påkledning av barn. Det skal ikke være sånn, men det er ganske mange forstyrrende momenter som er med på å gjøre påkledningen feil. Det være seg barn som slår seg fullstendig vrang fordi de ikke vil ha på det de voksne har tenkt, barn som vil kle på seg selv og gjør det så fort at de voksne ikke ser hva de har tatt på seg før de er ferdige - og skal de da kle av de igjen fordi det ikke ble helt som de voksne hadde tenkt? Det er mange barn på et lite område som skal ha hjelp på en gang - 18 barn på 3 voksne, det blir varmt i garderoben, ønsket om å bli fortest mulig ferdig er stor. Det kan skje mange værskifter på den tiden man er ute, skal man da bryte opp god lek for å gå inn og skifte, eller skal de få fortsette og ha det gøy? Og ikke minst, det er mange ganger barn har lite/dårlig utstyr. Det er ikke få ganger de voksne i barnehagen må være veldig kreative når det gjelder hva de skal ta på disse barna.

Så beklager at ikke barna alltid er påkledt på den måten dere foreldre ønsket, men de aller fleste som jobber i barnehage gjør så godt de kan.

Gammel 01-11-07, 22:34   #33
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Kunne ikke sagt det bedre selv, skjønner ikke hva stive dongeribukser har i en barnehage å gjøre.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 23:21   #34
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg tror at heretter må jeg fortelle de dag for dag hva de skal ta på henne
Men det er jo også så utrolig dumt! Er spent på hva de finner på å kle på henne når temperaturen daler ned mot -grader....

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 00:22   #35
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk ikke verre enn at du legger frem klærene du vil hun skal bruke.

Gammel 02-11-07, 00:46   #36
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk ikke verre enn at du legger frem klærene du vil hun skal bruke.

Seriøst - det er virkelig ikke så enkelt. I would know.

Gammel 02-11-07, 06:42   #37
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Kunne ikke sagt det bedre selv, skjønner ikke hva stive dongeribukser har i en barnehage å gjøre.

Det har da ikke noe med hva slags stoff buksene er i. Om de så har en supermyk joggebukse eller velourbukse så skal den tas av når de skal ha på seg ytterdressen akkurat som om det var en dongeribukse. Tar like lang tid, det.

Gammel 02-11-07, 06:44   #38
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Også skjønner jeg ikke helt hva slags olabukser dere mener som er så innmari stive. Har ikke dere voksne olabukser selv? Jeg ville ikke kjøpt klær som ikke ga optimal bevegelsesfrihet til meg selv, og ikke barna heller. Olabukser går som oftest helt fint, og kan klatres, løpes og hoppes med. Det er da bare å se an hva man kjøper.

Gammel 02-11-07, 08:38   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Seriøst - det er virkelig ikke så enkelt. I would know.

Virkelig? Da må jeg si at jeg trekker de ansattes IQ i tvil.

Gammel 02-11-07, 09:13   #40
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har forståelse for at noen foreldre blir frustrerte fordi påkledningen ikke alltid er optimal for deres barn.

Tror det er veldig vanlig for foreldre å kun se sitt barn, ikke 18-24 som det er i en garderobesituasjon.

Skulle gjerne hatt foreldrevikarer, når ansatte er syke.

Noen har skrev at de tok jo kun 20 sek å ta av ett plagg, og om en ganget det opp med alle barna så tok det ikke lang tid. Men hvis du ganger opp flere plagg, så tar det lang tid. Det er mange barn som, selv etter oppfordringer på foreldremøter osv., sender barna i barnehagen med ubrukelige klær. De vet at barna skal ut, enda så kommer barna i glitterkloler, tynne stømpbukser o.l.

Der jeg jobber er garderobesituasjoen den tiden på dagen hvor det skjer mest, det skal tas av bord etter mat, tørkes over, noen skal på kjøkkenet, noen skal skiftes på, noen skal legges, noen må vaskes, alle skal på do, en regner med at de fleste store kler på seg selv, men jaggu var det ikke noen som ikke gjorde det, men kastet klærne sine rundt i ett vilt sinne for de ville ikke ha på de skoene som mamma/pappa hadde satt frem, det er ikke SÅ kalde at de skoene må brukes, men vi vet fra erfaring at om ikke mamma får sett at skoene er brukt så blir det kjeft, oi det er jo 17-23 andre barn og så, og de må ha hjelp de fleste av de, og h=n som har spesielle behov, noen måtte gå ut med denne, noen har tissa på gulvet OG på alle klærne sine, jaja det går, en må bare få tørket opp og hjelper barnet med å kle av seg de våte klærne og finne frem nytt og kanskje hjelpe til med å ta på nytt, så må vi huske de som har vært gode til å kle på seg selv og rose de og de som hjalp naboungen med å dra over støvlene, samtidig som vi sier til de som er ferdige at de kan får gå ut. Men vi har omtrentlig 30 minutter på oss, og ei bok full a beskjeder om ikke fleece men ull idag, og reimadressen om det er over -5 og den andre dressen om det er 0grader, og regntøy ellers så pyttsann, det går.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.