Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 21:42   #181
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det med å bli misforstått i yrket sitt vet jeg alt om. Kunne liksågodt ha skrevet boka. Jeg er veldig enig med Skilpadda, ~TM~, og for å svare på det du spør om; jeg ville foretrukket å ha barna mine i en barnehage hvor de kunne kle barna riktig og hvor barnehagen fører en generelt god standard hva faglig innhold anngår. Det ene trenger ikke å utelukke det andre.

Nei, det har jeg heller ikke sagt. Jeg bruker eksemplet for å vise hva jeg mener det er viktigst å vektlegge i forhold til førskolelærerutdannelsen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:48   #182
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Selv om jeg er redd at jeg alltid vil ha minst ett "bomullsbarn" på avdelingen hver vinter, samme hvor mange ganger man etterlyser ull.

... jeg regner med at du der tenker på av de barna som kunne ha brukt ull. Noen barn har ikke annet valg enn å ha bomull innerst pga eksem.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:52   #183
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

... jeg regner med at du der tenker på av de barna som kunne ha brukt ull. Noen barn har ikke annet valg enn å ha bomull innerst pga eksem.

Og noen hylskriker når de får ull innpå kroppen....

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:09   #184
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva nå vitsen er med å sende barn i ubrukelige bukser i barnehagen i utgangspunktet har jeg aldri skjønt. Dårlig foreldrepåkledning er det.

Helt enig. Får helt noia når jeg ser små mennesker med trange olabukser MED belter på i barnehagen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:16   #185
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Helt enig. Får helt noia når jeg ser små mennesker med trange olabukser MED belter på i barnehagen.

Uffda, glad jeg ikke for noia så lett.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:19   #186
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Også skjønner jeg ikke helt hva slags olabukser dere mener som er så innmari stive. Har ikke dere voksne olabukser selv? Jeg ville ikke kjøpt klær som ikke ga optimal bevegelsesfrihet til meg selv, og ikke barna heller. Olabukser går som oftest helt fint, og kan klatres, løpes og hoppes med. Det er da bare å se an hva man kjøper.

Jo, jeg har veldig mange faktisk.

Og når jeg kommer hjem fra jobb er det det første jeg gjør; tar av olabuksa.
Minsten står og skriker etter pupp, og treåringen har trassanfall pga ett eller annet. Men buksa, den skal av først!!

Gammel 15-11-07, 22:20   #187
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen olabukser er stive. Men det finnes mange gode myke også

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:38   #188
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva har belte med saken å gjøre?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:42   #189
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Selvsagt.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:48   #190
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Uffda, glad jeg ikke for noia så lett.

Det er vel en av de få noiene jeg har. Det kan jeg leve med.

Gammel 15-11-07, 22:51   #191
Nå også i farger

Standard

Hva har belte med saken å gjøre?

Det ser fryktelig ubehaglig ut å ha på et plagg som overhodet ikke følger kroppens bevegelser.
Jeg syns det ser mest behaglig ut å sitte på gulvet og leke med strømpebukse, body/genser og myke sklisikkre sokker/tøfler.
Liker ikke stive sandaler som innesko heller jeg.

Gammel 15-11-07, 22:53   #192
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser fryktelig ubehaglig ut å ha på et plagg som overhodet ikke følger kroppens bevegelser.
Jeg syns det ser mest behaglig ut å sitte på gulvet og leke med strømpebukse, body/genser og myke sklisikkre sokker/tøfler.
Liker ikke stive sandaler som innesko heller jeg.

Eldstemannen min har belte på nesten samtlige bukser, fordi hun er veldig tynn rundt livet. Hun har noen dongeribukser også, det samme har minsten, de er myke og behagelige.

Gammel 15-11-07, 22:56   #193
Nå også i farger

Standard

Eldstemannen min har belte på nesten samtlige bukser, fordi hun er veldig tynn rundt livet. Hun har noen dongeribukser også, det samme har minsten, de er myke og behagelige.

Det har mine også. Men det er ikke leke-i-barnehagen klær.

Barnehagen tror sikkert at barna mine ikke har ordentlige bukser...

Gammel 15-11-07, 23:19   #194
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du er klar over at det holder med ett tegn, uansett hvor sjokkert du er?

Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 23:24   #195
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det har mine også. Men det er ikke leke-i-barnehagen klær.

Barnehagen tror sikkert at barna mine ikke har ordentlige bukser...

Å? Jeg synes olabukser er ypperlige til barnehagebruk. Slitesterke og varme, samtidig som de er myke og behagelige på.

Hvis jeg skal klassifisere klær som lite barnehagevennlige, må det bli klær som kan komme i veien for lek og utfoldelse, eller som kan hekte seg fast i omgivelsene, som skjørt, kjoler og hettegensre.

Gammel 15-11-07, 23:35   #196
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sett tilfeller der barn har på stive, harde og trange dongeribukser. Men jeg ser ikke på det som et problem nei, jeg opplever at foreldrene har på barna gode og bevegelsesfrie klær

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 23:37   #197
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg har dongeribukser selv også, men ingen av de er stive og harde heller. Kanskje dere skal spørre foreldrene hvor de kjøper disse plaggene? Hvor selger de stive olabukser, egentlig?

Gammel 15-11-07, 23:39   #198
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Poenget er vel at det jobber folk i barnehagen som ikke er pedagoger og. Det er vikarer, det er studenter etc. Og en pedagog har sjelden tid til å gå over alle barna.

Jeg har mer tro på diverse kurs for personalet (- og foreldre..) , som tar for seg bekledning, type klær og sånn. Enn å ta det med i førskolelærerutdanningen. Det er jo ganske ulikt vær rundt omkring i landet og, så det er liksom ikke noe ensidig svar på påledning.

Jeg ser definitivt andre ting man heller kan bruke mer tid på i førskolelærerutdanningen, enn vektall i påkledning.

Absolutt!!! Mange bør lese rammeplan for barnehagen, barnehageloven, stortingsmeldinger osv- alle offentlige, lovpålagte dokumenter som barnehagen jobber etter!! Da vil dere kanskje forstå at påkledning ikke bør være en faglig del av førskolelærerutdanningen.
Påkledning i barnehagen baseres på vurderinger tatt av personalet. Vi er alle forskjellige, og vi har ulik oppfatning av samme sak. Likeens foreldre. Å forene disse ulike oppfatningene er ikke alltid like enkelt!!! Men alle vil det beste for barna (personalet og foreldre), og av og til vurderer vi feil når det gjelder hva barna bør ha på seg eller hva de bør ha med seg av klær i barnehagen!

Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 23:44   #199
Nå også i farger

Standard

Jeg har dongeribukser selv også, men ingen av de er stive og harde heller. Kanskje dere skal spørre foreldrene hvor de kjøper disse plaggene? Hvor selger de stive olabukser, egentlig?

Så du mener olabukse er like behaglig å gå i som f.eks. en tynn ullbukse?

Gammel 15-11-07, 23:44   #200
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Så du mener olabukse er like behaglig å gå i som f.eks. en tynn ullbukse?

Nei, det finnes plagg jeg synes er mer behagelige, men det betyr ikke at olabukse er ubehagelig og dermed bannlyst fra barnehagen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.