|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Ustabil
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Jeg er støtt og stadig opphengt i dette med "språk". Hvis ikke jeg tenker likt med de ansatte i barnehagen, så hjelper det ikke. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
superbruker
|
Det er sant. Likevel må da personalet se at det blir for lite klær og ta på ulltøyet. Det er sunn fornuft mener jeg.
|
|
|
#104 |
|
flisespikker
|
Javisst. Men det at noe er sunn fornuft er aldri en garanti for at det blir gjort. Og iblant må man ordne seg på en annen måte enn å bare stole på at folk oppfører seg i henhold til sunn fornuft.
|
|
|
#105 |
|
superbruker
|
Nei, jeg har oppdaget at det jeg mener er en selvfølge på mange områder ikke er det for andre. Heldigvis har barnehagen og jeg samme mening om sunn fornuft når det gjelder påkledning. Jeg har fått mange aha-opplevelser andre steder.
|
|
|
#106 |
|
Ustabil
|
Nja. Eller de gjør enkle vurderinger av typen "alle skal ha på dress" og glemmer å registrere at noen av dressene er svært tynne. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Ustabil
|
Nettopp. Foreldrene handler (oftest) i beste mening, og det samme gjør de ansatte i barnehagen. Men i oversettelsen fra foreldre-språket ("Jeg la jo fram ulltøyet, de måtte jo skjønne at de skulle bruke det?") til ansatt-språket ("Hvorfor kan ikke alle foreldrene ha like dresser?") - så forsvinner det noe. Man snakker litt forbi hverandre. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg har etterhvert funnet en god metode. Når jeg leverer i bhg, kommer som regel en av de ansatte ut i gangen for å ta i mot barnet. Da tar jeg fram f.eks fleecetøyet og sier: "I dag kan hun ha dette fleecetøyet under høstdressen." Og henvedt til barnet: "Husk å ta på lue og votter, da..!
|
|
|
#109 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg er så enig,så enig!!!
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Absolut ateist
|
Du er klar over at det holder med ett tegn, uansett hvor sjokkert du er?
|
|
|
#114 |
|
Ustabil
|
Helt alvorlig - om ikke nødvendigvis en halvårsenhet, så i hvertfall en sentral del av utdanningen. Påkledning, mat, drikke, se når barn er syke - dekke barnas primærbehov om du vil - burde være selve grunnlaget. Først når barna er passe mette, varme, tørre og friske er de i stand til å få utbytte av det pedagogiske grunnlaget. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg jobbet to år som assistent i barnehage, og oplevde at foreldrene hadde veldig ulike meninger om hva barna skulle ha på seg. En mor kom og sa at datteren hennes kunn trengte strømpebukse i goretexskoene, mens en annen ville ha ullsokker i skoene til sin sønn. Noen foreldre ville at vi skulle ha høstlue på barnet, mens andre rev av luen på barnet da det ble hentet og mente det var alt for varmt ute med lue. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#117 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Her om dagen levert jeg min sønn i barnehagen kl 9. Da hadde han vært oppe siden kl 7. Tre kvarter senere ringte de fra barnehagen og fortalte at min sønn hadde feber og var slapp. Da pappaen hentet han lå han på sofaen og sov. Hvorfor hadde jeg ikke sett at han var syk? |
|
|
|
|
|
#118 |
|
flisespikker
|
Var det et argument for å ikke nevne slikt under utdanningen?
|
|
|
#119 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Poenget er vel at det jobber folk i barnehagen som ikke er pedagoger og. Det er vikarer, det er studenter etc. Og en pedagog har sjelden tid til å gå over alle barna.
|
|
|
#120 |
|
trøtt
|
En sentral del av utdanningen? Seriøst? Hva tror du man lærer på førskolelærerutdanningen da? Å passe barn?
|
![]() |
|
|