|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
saftig
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Jo, egentlig. Men det hadde jo vært fint om de som faktisk er der når det skal kles på også visste det.
|
|
|
#82 |
|
Absolut ateist
|
Heller dyrt enn noe som ikke funker. Jeg syns IKKE at vanlige støvler holder godt på varmen med ullsokker og såle, som er hva jeg bruker i vikingstøvlene.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg synes stort sett de ansatte kler på barna greit, jeg. Av og til lurer jeg litt og da hender det at jeg spør hvorfor de valgte akkurat de klærne. Det hender at noe blir igjen hjemme som skulle vært i barnehagen, men stort sett tror jeg at de har greit med klær. Akkurat nå i overgangen mellom høst og vinter synes jeg det er vanskelig med klær. I går var det -5 da vi gikk hjemmefra, og da jeg hentet var det opptil flere plussgrader. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg har forøvrig fått kjeft en gang av en mamma da jeg ikke oppdaget at 1. klassingen hennes hadde tatt av seg sokkene og var barbeint i vinterstøvlene. Som jeg sa til henne da, jeg har 22 elever jeg prøver å sjekke at får på seg klærne, bretter over støvler, drar over votter osv. Hadde jeg sett at noen var barbeint ville jeg gitt beskjed om å ta på sokker, men kan ikke sjekke oppi støvlene til alle 22.... |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ikke prøvd, så jeg vet ikke. Cherrox holdt varmen i fjor, men når de ble våt brukte de jo flere dager på å tørke. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når støvlene blir våte; fyll de med avispapir, det trekker til seg fukten. Bytt avispapir en gang, så kan du putte de i støveltørkeren. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Har ikke lest tråden, men det er ikke noe galt med cherrox. Vi bruker begge deler, både Viking Thermo og Ecco Goretex. Gode til hvert sitt bruk. Synes Viking er mye bedre enn originale Cherrox, og ungene mine blir ikke kalde, men nå bor vi et sted hvor det var 12 grader på julaften i fjor, da. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
flisespikker
|
Det ser ut til at flere har problemer med at de barnehageansatte (og barna?) foretrekker cherrox også når det egentlig er goretex-vær, antagelig fordi de er så lette å ta av og på.
|
|
|
#91 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Vanlige cherroxer er tunge, stive og klumpete.
|
|
|
#93 |
|
Står på egne ben
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Vi bruker cherrox i barnehagen, og støvler har jeg prøvd å ha med når det er kaldere, men det nytter ikke. Ungene får aldri riktig med sokker oppi. Stort sett går de bare i en tynn ullsokk oppi (dem de bruker inne), og det blir for kaldt. I år har vi Viking Thermo cherrox og da trenger jeg i alle fall ikke bekymre meg for at de er kalde på beina når det er slapsevær/regnvær og ikke så mange grader ute. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
saftig
|
Fordi cherrox kan er bra i slapsevær, men for kaldt i mange minus og for varmt i mange pluss?
|
|
|
#95 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Cherrox/viking/lignende er også bra i myrterreng. Hilsen utebhg.
|
|
|
#96 |
|
Drømmer
|
Jo men da klarer man vel å ta de med hjem de dagene de ikke skal brukes da. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Absolut ateist
|
Hvorfor skal man drasse på alt ekstratøy/sko hjem fordi personalet kan komme til å bruke feil? Det blir for teit.
|
|
|
#98 |
|
flisespikker
|
Sånn sett trenger man jo ikke å ha ullklær eller vinterdress eller regntøy eller noe annet liggende i barnehagen, men kan ta det med de dagene det skal brukes. Men både for å slippe å frakte alt mulig frem og tilbake hele tiden, og fordi det jo hender at været endrer seg i løpet av dagen, kan det være praktisk å ha klær til flere typer vær og temperatur liggende i barnehagen.
|
|
|
#99 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
![]() |
|
|