Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 00:19   #81
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Men er det ikke foreldres ansvar og skjønne/vite hva slags klær barnet trenger i barnehagen?

Jo, egentlig. Men det hadde jo vært fint om de som faktisk er der når det skal kles på også visste det.

Gammel 03-11-07, 00:21   #82
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Ja, men akk så dyre når man skal ha gore-tex sko i tillegg. Kanskje verdt å teste ut støvletipset.

Heller dyrt enn noe som ikke funker. Jeg syns IKKE at vanlige støvler holder godt på varmen med ullsokker og såle, som er hva jeg bruker i vikingstøvlene.

Gammel 03-11-07, 00:23   #83
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes stort sett de ansatte kler på barna greit, jeg. Av og til lurer jeg litt og da hender det at jeg spør hvorfor de valgte akkurat de klærne. Det hender at noe blir igjen hjemme som skulle vært i barnehagen, men stort sett tror jeg at de har greit med klær. Akkurat nå i overgangen mellom høst og vinter synes jeg det er vanskelig med klær. I går var det -5 da vi gikk hjemmefra, og da jeg hentet var det opptil flere plussgrader.

I lillemanns barnehage er de spesielt flinke med klær, men det er en naturbarnehage hvor alle må kles skikkelig. Vi har en fin dialog. Mangler det noe etterlyser personalet det og kler barna i lånetøy så lenge. I knøtts barnehage synes jeg også de jevnt over er flinke, men de er ikke så flinke til å være ute i dårlig vær/om vinteren.

Når det gjelder cherroxer er det faktisk litt individuelt om det er varmt nok. Storebror hos oss er jevnt over ganske varm på føttene og kan bruke det i lavere temperaturer enn de andre. Men min regel er at +- 0 grader er det greit med cherrox, kaldere er det definitivt best med vanlige vintersko.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 00:26   #84
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forøvrig fått kjeft en gang av en mamma da jeg ikke oppdaget at 1. klassingen hennes hadde tatt av seg sokkene og var barbeint i vinterstøvlene. Som jeg sa til henne da, jeg har 22 elever jeg prøver å sjekke at får på seg klærne, bretter over støvler, drar over votter osv. Hadde jeg sett at noen var barbeint ville jeg gitt beskjed om å ta på sokker, men kan ikke sjekke oppi støvlene til alle 22....

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 00:28   #85
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Heller dyrt enn noe som ikke funker. Jeg syns IKKE at vanlige støvler holder godt på varmen med ullsokker og såle, som er hva jeg bruker i vikingstøvlene.

Har ikke prøvd, så jeg vet ikke. Cherrox holdt varmen i fjor, men når de ble våt brukte de jo flere dager på å tørke.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 11:12   #86
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Har ikke prøvd, så jeg vet ikke. Cherrox holdt varmen i fjor, men når de ble våt brukte de jo flere dager på å tørke.

Når støvlene blir våte; fyll de med avispapir, det trekker til seg fukten. Bytt avispapir en gang, så kan du putte de i støveltørkeren.
Dersom du gjør det når du kommer hjem er de tørre over natten.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 11:56   #87
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

De er ganske flinke til å kle på i barnehagen. LIkevel pleier jeg å ta en "Jeg har med vinterdressen idag, så dere kan jo selv finne ut om det er best med ulldressen under høstdressen eller bare body og strømpebukse under vinterdressen (han har stort sett bare ullbody og sånn)"

Sånt gjør jeg det også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:01   #88
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

HVa er galt med cherrox ? Vi har både goretex vintersko og (nye) cherroxer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 12:07   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Har ikke lest tråden, men det er ikke noe galt med cherrox. Vi bruker begge deler, både Viking Thermo og Ecco Goretex. Gode til hvert sitt bruk. Synes Viking er mye bedre enn originale Cherrox, og ungene mine blir ikke kalde, men nå bor vi et sted hvor det var 12 grader på julaften i fjor, da.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:26   #90
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut til at flere har problemer med at de barnehageansatte (og barna?) foretrekker cherrox også når det egentlig er goretex-vær, antagelig fordi de er så lette å ta av og på.

Gammel 03-11-07, 16:52   #91
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Vanlige cherroxer er tunge, stive og klumpete.
De til Viking har jeg hørt mye bra om, men ikke testet selv, så jeg skal ikke si det om dem.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:54   #92
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er jamen ikke lett å vite hva man skal ta på de da, man gjør jo sitt beste.
Hvorfor ha cherrox i barnehagen om dere ikke vil barna skal ha de på?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 18:48   #93
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker cherrox i barnehagen, og støvler har jeg prøvd å ha med når det er kaldere, men det nytter ikke. Ungene får aldri riktig med sokker oppi. Stort sett går de bare i en tynn ullsokk oppi (dem de bruker inne), og det blir for kaldt. I år har vi Viking Thermo cherrox og da trenger jeg i alle fall ikke bekymre meg for at de er kalde på beina når det er slapsevær/regnvær og ikke så mange grader ute.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:16   #94
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det er jamen ikke lett å vite hva man skal ta på de da, man gjør jo sitt beste.
Hvorfor ha cherrox i barnehagen om dere ikke vil barna skal ha de på?

Fordi cherrox kan er bra i slapsevær, men for kaldt i mange minus og for varmt i mange pluss?

Gammel 03-11-07, 23:17   #95
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cherrox/viking/lignende er også bra i myrterreng. Hilsen utebhg.

Gammel 03-11-07, 23:36   #96
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Fordi cherrox kan er bra i slapsevær, men for kaldt i mange minus og for varmt i mange pluss?

Jo men da klarer man vel å ta de med hjem de dagene de ikke skal brukes da.

Jeg liker ikke cherrox på små barn så jeg tar aldri på det . Bruker bare goretex om barna har det.

Gammel 03-11-07, 23:37   #97
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg liker ikke cherrox på små barn så jeg tar aldri på det . Bruker bare goretex om barna har det.

Hvorfor skal man drasse på alt ekstratøy/sko hjem fordi personalet kan komme til å bruke feil? Det blir for teit.

Gammel 04-11-07, 01:42   #98
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn sett trenger man jo ikke å ha ullklær eller vinterdress eller regntøy eller noe annet liggende i barnehagen, men kan ta det med de dagene det skal brukes. Men både for å slippe å frakte alt mulig frem og tilbake hele tiden, og fordi det jo hender at været endrer seg i løpet av dagen, kan det være praktisk å ha klær til flere typer vær og temperatur liggende i barnehagen.

Gammel 04-11-07, 11:01   #99
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor skal man drasse på alt ekstratøy/sko hjem fordi personalet kan komme til å bruke feil? Det blir for teit.

Nå var det jo noen som var sure fordi cherox ble brukt ogikke goretex skoa så da var det ett forslag.

Jeg er forøvrig enig i at mange ansatte er håpløse når det gjelder påkledning.

Gammel 06-11-07, 12:07   #100
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

... menn trenger og bruker lang tid, noen tisser på seg, og noen krever mer tid og hjelp enn andre i garderobesituasjonen.

Jeg kjenner ikke mange menn som tisser på seg!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.