Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det tror jeg nok de fleste vil. Men jeg synes fremdeles det er en vrang og litt lite konstruktiv tolkning du kommer med. Jeg kjenner riktignok godt til irritasjonen over at folk ikke er klar over og bevisst på hva jobben man gjør egentlig innebærer (det tror jeg man opplever i alle bransjer, det at sjefen, eller de andre avdelingene, eller for ikke å snakke om klientene/kundene/pasientene/foreldrene, ikke har forståelse for dette), men man kommer sjelden så veldig langt med å si "å jasså, så du synes ikke alle de andre tingene vi gjør er viktige, nei da kan vi vel bare slutte å gjøre dem da", hvis noen i ren uvitenhet foreslår at man kanskje skal gjøre mer av ett eller annet som de er opptatt av, men som man selv kanskje opplever som perifert i forhold til jobben sin.
Det med å bli misforstått i yrket sitt vet jeg alt om. Kunne liksågodt ha skrevet boka. Jeg er veldig enig med Skilpadda, ~TM~, og for å svare på det du spør om; jeg ville foretrukket å ha barna mine i en barnehage hvor de kunne kle barna riktig og hvor barnehagen fører en generelt god standard hva faglig innhold anngår. Det ene trenger ikke å utelukke det andre.
|